Ads

Cassandra Clare - City of Heavenly Fire


Cassandra Clare


City of Heavenly Fire



(Mortal Instruments 6.)
Kiadó: Margaret K. McElderry
Besorolás: YA
Kategória: romantikus, árnyvadászos
Kiadás éve: 2014
Olvasott nyelv: Angol
Magyarul: Mennyei tűz városa (2014 nyara, Könyvmolyképző)
Oldalszám: 733 (ebook)
Elérhető itt.
   ERCHOMAI, SEBASTIAN HAD SAID.
I am coming.
Darkness returns to the Shadowhunter world. As their society falls apart around them, Clary, Jace, Simon and their friends must band together to fight the greatest evil the Nephilim have ever faced: Clary’s own brother. Nothing in the world can defeat him — must they journey to another world to find the chance? Lives will be lost, love sacrificed, and the whole world changed in the sixth and last installment of the Mortal Instruments series!

Amikor a sorozattal először találkoztam, épp a szakdogámat írtam. Faltam a köteteket és akkor jelent meg az Infernal Devices (Pokoli szerkezetek) második kötete kint. Első pillanattól számomra roppant kedves sorozattá vált és egyszer már leírtam, hogy ennek hatására regeltem a molyra. Aztán pár napja eljött a nap, amikor vége. Befejeződik a sorozatnak ez a szakasza. Gondolom, sokan vagytok úgy vele, hogy egyszerre várjátok mi lesz a sorsuk és mi lesz a sorozat vége, mégis féltek tőle. Ezt éreztem én is.

A könyv története szerintem méltó befejezést nyújt és szépen zárja le ezt a sorozatot. A cselekményszál, mint sejtjük, Sebastian és az ő mocskos kis dolgaiból indul ki. Mivel igyekszem spoilerek nélkül írni, ezért csak olyanra térek ki, ami már egyértelmű.
Sok háttérben húzódó részlet derül ki a történet folyamán, néhány újabb csavart tett bele Clare és olyan dolgokra is fény derül, amire már a könyv nyitókötete óta kíváncsiak vagyunk.

A karakterekre mindenképp ki kell térnem.
Clary szerintem nagyon megkomolyodott, sőt nála volt az a pillanat, amikor döbbenten mondtam, hogy nem kislány már, hanem tényleg nő. Teljes gondolkodásmódja és fölfogása megváltozott és érezni, mostanra már sokat látott és veszített.
Jace-ről ugyan ez elmondható. Most is viccelődik, poénkodik, de valahogy komolyabb lett. Kevesebbszer viccelődött, mint amennyire a történet legelején. Sőt néha már hiányzott nekem a régi Jace.
A többiek változó mennyiségben szerepeltek. Mindenkiből kaptunk egy kicsit, morzsát a gondolataikból. Nagyon tetszett ez a váltott helyszínű leírás, ami párhuzamosan folyt. Így nem maradtam ki semmiből.

Mint tudjuk ez a sorozat lezárult itt, de nem az egész Árnyvadász sorozat, amiből jövőre jön az új történet, ami már egy másik szál. Egy új fiatal árnyvadász párosról szól. Ebben a kötetben az ő előtörténetükről is tudunk sok új információt, sőt szerintem szerepeltek annyit, mint néhány másik szereplő. Itt mindössze 12 évesek, de ők voltak a kezdet és a vég. Szerintem szépen vezette át az ő történetükbe ezt a kötetet.

Végső soron a cím tükrözi a könyvet, amikor menny és pokol összecsap. A történet is ilyen, ráadásul se nem kifejezett teljes happy end és még csak nem is szomorú. Benne van a remény, de az is, hogy még nem minden teljesen tökéletes az árnyvadászok között. A béke pusztán múló állapot.


Sok érzés kavarog bennem most, de egy biztos. Nagyon tetszett az egész kötet és annak története.

Jha! Chruch és Chairman Meow (Miau Cetung) túlélte, aztán átvették a tejhatalmat az egész árnyvadász világ fölött. :D

Pozitív: Méltó befejezés.
Negatív: Talán néhány részletet tovább is olvastam volna, néhol kicsit elkapkodottnak éreztem.

Pontozás:
Történet: 5/5
Leírás: 4/5
Karakterek: 
    Clary: 4/5
    Jace: 5/5
... mindenki: 5/5
Humor: 5/5 
Összesen: 5/5

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése