Ads

Cassandra Clare: Lady Midnight - Éjfél kisasszony

Az év egyik legjobban várt könyve volt Cassandra Clare Éjfél kisasszonya. Új Árnyvadász kaland kezdődik az új sorozattal, ám a sikeres gyökerektől sem szakadunk el: visszatér több régi ismerős is, és természetesen az Árnyvadász világot is jó barátként üdvözölhetjük.
A mostani turnénk több szempontból is különleges: a rengeteg extra között ugyanis sok olyan is megbújik majd, ami a könyv olvasása után érdekes, merthogy spoilereket tartalmaz, ráadásul több csak extrákat tartalmazó állomás is lesz az Árnyvadász rajongói oldalon - sőt, egy kifejezetten spoileres értékelés is akad majd a sorban.
Így hát ez a turné bőven szolgál izgalmakkal azok számára is, akik már olvasták a könyvet, érdemes követni!

És ha a játékunkon is ügyesek lesztek, a Könyvmolyképző Kiadó felajánlásából a kötet három példányát is megnyerhetitek.

Cassandra Clare


Éjfél kisasszony


(Gonosz fortélyok 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Besorolás/műfaj: YA
Megjelenés ideje: 2016
Fordította: Komáromy Zsófia
Oldalszám: 688 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 5/5
„Igen, árnyvadász vagyok. Éles kard, még élesebb nyelv.”
Főszerepben az árnyvadászok!
Öt év telt el a Mennyei tűz városa eseményei óta, amikor az árnyvadászok a kihalás szélére sodródtak. Emma Carstairs már nem gyászoló kislány, hanem egy fiatal nő, aki elszántan keresi szülei gyilkosát, hogy megbosszulhassa szeretteit és az őt ért veszteségeket.
Oldalán a parabataiával, Julian Blackthornnal, egy démoni cselszövést próbál felderíteni Los Angelesben, a Sunset sugárúttól egészen a Santa Monica partjait mosó, igéző tengerig követve a nyomokat. Emmának meg kell tanulnia bízni a szívében és az eszében. A szíve azonban veszélyes irányba húzza…
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy Julian bátyja, Mark – akit a tündérek öt évvel ezelőtt elraboltak – egy alku részeként váratlanul hazatérhet. A tündérek mindenre hajlandók, hogy kiderítsék, ki gyilkolja a fajtájukat… és ehhez szükségük van az árnyvadászok segítségére. Ám a tündérek földjén másként telik az idő, így Mark alig öregedett, és nem ismeri meg a családját. Vajon valóban sikerülhet visszatérnie közéjük? Tényleg elengedik a tündérek?
Cassandra Clare új sorozatának szívfacsaró első része telis-tele van csillogással, bűbájjal és persze árnyvadászokkal…

Az árnyvadászokkal egészen különleges viszonyt ápolok. Pontosan a mi sztorink úgy kezdődik, hogy 2012. januárjában írtam a diplomamunkámat. (Minden jó sztori így indul. Ha diplomamunkát írsz, tuti kell valami filmsorozat vagy könyv, ami elég hosszú, hogy lefoglaljon. :D )
Megrázó eseményként elpusztult a tengerimalacom, ezért barátnőm kezembe nyomta a Csitt, csittet, ami sajnos nem tetszett annyira és tovább keresgéltem, egyszer csak véletlenül rábukkantam a Csontváros nem túl... legális változatára. Mentségemre legyen, rákövetkező héten az összes magyarul megjelent részét megvettem. :D Eddig a pontig nem sok szórakoztató irodalmat olvastam, szépirodalomban kimerült minden szórakozás és a teológia és filozófia, no és a keleti könyvek lekötötték minden figyelmemet. Teljesen új világ volt nekem a Young Adult téma, rögtön megimádtam. Talán a leírtak miatt úgy vélem, ha nem találunk egymásra az árnyvadászokkal, sosem váltam volna ekkora könyvmollyá, esetleg még mindig a komolyabb vonalat képviselném.

Áttérek erre a könyvre, hiszen most új szereplők a főszereplők, újabb történettel. A Mennyei tűz városában már Emmára és Julianre felfigyeltem, akkor írtam, mennyire kíváncsi leszek az ő történetükre és a Blackthornok történetére, ráadásul újabb intézményt s helyszínt ismerünk meg, emiatt kicsit idegenek a szereplők, kicsit újnak számítanak, de az árnyvadászok szerepe összekötik őket. 


Forrás
Utolsó kötetet óta eltelt öt hosszú év, habár a háborúnak vége, nincs még teljes béke. Úgy érzem a könyv nagy részét még a félelem öleli át, hiába oldották meg a problémát, azonban a pusztítás és árulást nem lehet pillanatok alatt szőnyeg alá söpörni. 
Másik részről ez az első olyan könyv, amiben mindenki képzett árnyvadász és minden főszereplő ebben a világban nőtt fel, mi több szinte mindenki családtag. Mindegyik karakternek külön egyénisége van, színesek és sajtos jellemvonással bírnak. Ty, Livvy, Dru, Tavvy és Julian egy család és persze ott van még Helen és Mark a fekete bárányok, Emma kissé kívülállónak érezhetné magát, de szeretetükből jut mindenkinek elég. 
Mindenképpen említést érdemel Cristina, mint új szereplő és természetesen Malcolm. Eskü én a boszorkánymesterekre szakosodtam, mert minden könyvben őket imádom. :D Tündérek mellet boszorkánymesterek garmadát szeretném megismerni, ez van. :D 

A végzet Ereklyéi után féltem mekkora űr marad, habár tudtam ennek a kötetnek érkezéséről, de Jacék még hiányozhatnak. Szerencsére ez a könyv kárpótol a hiányért és kellően izgalmas ahhoz, hogy imádjam. Többször említtettem, azon kevesek közé tartozok, aki nem szerette a Pokoli szerkezeteket túlzottan, bár remélem egyszer mégis megváltozik ez a véleményem. Itt fontos elem ismerni azt a trilógiát is, ezért örültem csak átrágtam egykor magamat rajtuk. :) Családfán kívül szereplőkkel találkozunk ismét, esetleg flashback vagy említés szintjén, ilyenkor nem árt tudni kik azok, esetleg kihez kötődnek a szereplők.


Forrás
Kötet eleje számomra kissé lassan indul be, vártam történjen valami érdekesebb, viszont kellően érdekelt a folytatáshoz - fordítsd így: nem bírtam letenni - és kezdeti lassabb kezdet megváltozott és újabb kaland felé tartottunk. Az Éjfél kisasszony tökéletesen egyensúlyban tartja a pergős eseményeket, rejtélyes eseteket, romantikát és megtalálta a humor és a bánat közötti utat. Sokszor vidám, vicces riposztokkal válaszol Emma, Julian inkább a komoly s merevebb ellentéte, Emma a felfedező, aki erős szarkazmussal s iróniával beszél. Azonban életben sem tartható ez folyamatosan, Emmának is szüksége van az érzelmekre, néha ezek az érzelmek szívet facsaróak. 

Összességében pergős, ahogyan az eddigi összes Clare könyv, újabb friss sztorit olvasunk, ezért kicsit olyan, mintha ismét újra belecseppennénk a Csontvárosba. Legalábbis nekem ilyen érzésem volt. Újabb történet, új szereplők, új izgalom. Az árnyvadász világtól nem szakadunk le, sőt kicsit jobban belelátunk a politikájukba, mint valaha. Mark, aki éveket tündérek között töltött igazi színfolt a könyvben, sajátos embertelen és távoli stílusával. 
Aki imádja az árnyvadászokat, szerintem nehogy kihagyja. Nekem igazán bejött a könyv és tényleg üde friss foltocska ebben a világban. Habár a kiegészítő novellák nem szívem csücskei, ez a könyv mindenképpen az.

Érdekességnek Cassie Tumblréről hozok kérdéseket és válaszokat. Először is kiírom:
SPOILER!!! SPOILER SPOILER

Miután ezen a figyelmeztetésen túl vagyunk, felnőttesebb kérdések lesznek, mi több én Deszynek azt mondtam, ez az Árnyvadászok Bravo újsága. :D
Innen jöttek a kérdések és válaszok:
http://cassandraclare.tumblr.com/post/141865207524/lady-midnight
http://cassandraclare.tumblr.com/post/141445116349/lady-midnight-questions
evamorganstern: Szia Cassie! Emma és Julian első tengerparton töltött közös éjszakájuk után Julian bocsánatot kért, hogy nem védekezett. Emma válasza az volt, hogy van rúnája. Átmenetileg van rajta vagy már előtte is volt neki? Nem mondta és kíváncsi vagyok.
A rúna nagyjából három hónapig tart és bárki használhatja. Emma eleinte Cameronnal randizott, logikusnak tűnik, hogy rajta van már.
livalittle: Szia Cassie! Gondolkoztam mi történt Julian és Emma között a parton és eszembe jutott, hogy a szex legtöbbször a ya könyvek szerelmi szálának kiteljesedése és emiatt általában a történet végén történik meg. Például előzőekben Jace és Clary, Will és Tessa esetében is így volt. Miért döntöttél úgy, hogy „korábbra” teszed ezt a jelenetet? Észrevettem nem kapunk Jules oldaláról visszajelzést a történetekről, később fogsz írni erről? 
A legtöbbször első személyben olvassuk a szex jeleneteket, a karakterek közötti váltás szex közben rettentően zavaró tud lenni. (Habár néha vannak ilyenek is.)  
Emma és Juliannek totál különböző kapcsolattal rendelkezik, mint előzőekben Jace és Clary, vagy Tessa és Will, hiszen az itteni két főhős mindvégig ismerte egymást. Clace és Wessa történetében meg kellett ismerniük egymást, mielőtt szerelmesek lettek és a szexuális intimitás a kapcsolatukban kialakult az érzéseiket tükrözi.
Julian és Emma egész életükben ismerték egymást és talán életük nagy részében szerették egymást. Az ő esetükben nem kell jobban megismerniük a másikat, mert a legmélyebb intimitással tudják átélni a szexualitást. Akkor jön el ez a pillanat, amikor elfojtott érzéseik kirobbannak, ez legtöbbször régebb óta elfojtott érzéseket takar. Kapcsolatukat megmásíthatatlanná teszi, semmilyen másik cselekedettel nem tudták volna ezt elérni.
Sosem gondoltam arra, hogy „utolsó kötetben kell lennie a szexnek”. Ott lesz, ahová esik és a történet szerint jó ötletnek tűnik. Azoknak akik kérdezték vajon a szex tengerparton kényelmetlen 1) nem érdekelte őket 2) nem, ha a homok nedves és jól letaposott. Ezek az én YA tanácsaim mára.
kawaiiforsenpai: Eléggé spoileres kérdés... Emma szűz volt mielőtt lefeküdt Juliannal? Csak kíváncsi vagyok.
shetalksforaliving: Először kirajongom magam. Köszönöm az olvasók számára megírt csodaszép embereket, pillanatokat és a gyönyörűen megformált szavakat. Az tiszta, hogy ez Julian első csókja és nem Emmáé. Apró részlet, ami nem számít, de én szeretem ezért Emmát. Sokat elárul az önállóságáról és arról ahogyan életét és testét kézben tartja. Kíváncsi lennék ezt mindig tudtad Emmáról vagy csak kialakult? (A Lláma volt?)
Figyelembevéve Emma kapcsolatát Cameronnal a Llámával igen, valószínűleg lefeküdt vele. Igen, Emmának megvolt a fogamzásgátló rúnája és sosem említette, ez lenne az első alkalma, míg Juliannak ez volt. Úgy voltam vele, nyilvánvalóan nem szűz – örülök, hogy ez feljött!
Már beszéltem arról, hogy Emmának voltak Julian előtt fiúk életében és már a könyv kezdete előtt lefeküdt mással. Nem nagy dolog, de valóban Emma irányítja életét és testét, még ha Julies iránti érzéseivel nincs is teljesen tisztában, ez olyasmi, amit akart. Julian sosem fogja ezért elítélni - nem tudnám megbocsájtani, ha így lenne - hiába féltékeny Cameronra. Ez olyasmi, amit mindig tudtam róla: sokkal gyakoribb a lánynak szűznek lenni, mint a fiúnak; a Gonosz fortélyokban gyakran felcserélődnek a nemi szerepek (Julian a háziasabb, aki gyermekeket nevel; Emma a harcos, előkapja korbácsait és démonokat öl). Kíváncsi voltam, milyen, ha ezt is megváltoztatom.
asgreenasfire: Szia Cassie! Imádtam az Éjfél kisasszonyt! Érdekelne a fogamzásgátló rúna, hogyan használják, hogyan teszik fel és végleges? Ha végleges és idősebb korban gyereket szeretnének  ki kell húzni, hogy megakadályozzák működését? Csak kíváncsi vagyok. :) Köszönöm a csodás világot!

A fogamzásgátló rúna körülbelül három hónapig tart, mire újra fel kell rajzolni. Bármelyik nemnél működik. Nem kell kihúzni, magától eltűnik. Eléggé praktikus rúna egy harcos kultúrában, ahol bármikor harcolni kell. – Nem értem mi az Angyalért nem gondoltam rá előbb. :)

Nyereményjáték

Mostani nyereményjátékunkban a vérbeli Árnyvadászoknak nem lesz nehéz dolga.
Minden állomáson találtok egy illusztrációt valamelyik Gonosz fortélyok szereplőről - valójában ezek a szereplőkről készült virágos kártyák. Mindegyik kártyán egy növénnyel látható az adott szereplő, aminek a viktoriánus szimbolika szerinti jelentése passzol a karakterhez.
A ti dolgotok csupán annyi, hogy rájöjjetek, melyik szereplő van a képen, és beírjátok a nevét a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.

Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük, és a könyv egy példányát sorsoljuk ki. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.





SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése