Ads

Richelle Mead: Dermesztő ​ölelés


Richelle Mead


Dermesztő ​ölelés


(Vámpírakadémia 2.)
Kiadó: Agave
Besorolás/műfaj: YA
Megjelenés ideje: 2023.
Fordította: Farkas Veronika
Oldalszám: 272
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 4/5
Rose Hathaway élete tele van gondokkal. Nem elég mindaz a nehézség, amit damfír testőrtanoncként kell átélnie, de még oktatója, a vonzó Dmitrij is valaki másra vetett szemet. A köztük lévő szoros kapocs miatt pedig Rose folyton akkor hallja legjobb barátnője, Lissa Dragomir gondolatait, amikor az barátjával, Christiannal enyeleg.

Közben a vérszomjas strigák lemészárolnak egy patinás mora családot, a váratlan és brutális támadás pedig készenlétre ösztönzi a Szent Vlagyimir Akadémia vezetőit. Hogy megvédjék a tanulókat, a legjobb damfír testőröket hívják segítségül, többek közt Rose anyját, a legendás, ám szigorú Janine Hathaway-t is, ráadásul az idei sítáborban a veszély miatt kötelező a részvétel. Idaho hótól csillogó lankái azonban csupán látszólag biztonságosak. A könyörtelen strigák halálos veszélyt jelentenek mindenki számára, így Rose-nak cselekednie kell. A hősiesség ugyanakkor mindig nagy árat követel.

Szerintem másodszor fordult elő velem, mint a Vámpírakadémiával. Előzőekben ha nem is nagyon, de lehúztam a könyvet és magamhoz képest nem élveztem, viszont ismét elfelejtettem a történetet, legalábbis első kötetre emlékszem és akkor már megvettem az első kötetet. Mivel kb 10 éve olvastam így egy nagy üres feketelyuk tátongott fejem helyén és gondoltam remek alkalom az egészet újra elkezdeni. Ilyenkor sosem olvasom el mit írtam, mit gondoltam vagy mások mit gondolnak, pont a feketelyuk betöltése a lényeg. Na hát így történt az újraolvasás és a felismerés ez a sorozat nem is rossz. Aztán azt vettem észre, mostani olvasásnál nem tudom letenni és érdekel.

Még a bejegyzést megelőzően elmondom, hogy az újabb Agavés borítóval tartom a kezemben és imádom. Sokkal jobban imádom, mint a régi borítóját. Ez a borító átadja az érzést és van mondanivalója, régebbi borító számomra semmitmondó volt és ráadásul élő ember volt rajta, alapvetően nem rajongok az élő vagy rajzolt emberes borítókért, de az még nem is adott nekem infót a könyvről. Ez elmondja rögtön én egy fantasy könyv vagyok, nézd milyen szép vagyok. :D

Ez a második kötet, Rose egy dhampír aki mora vámpírokat védi a strigáktól, akik halhatatlan gonosz vámpírok. No de erről majd később.

Beköszöntött a tél, éhes strigák pedig éhesebbek, mint valaha. Miután több támadás történik morák ellen és az akadémia falai között sem biztonságos, s a probléma veszélyezteti a Szent Vlagyimír diákjait, el kell hagyniuk az iskolát és máshol meghúzni magukat, illetve védelmet nyújtani védelmezettjeik számára. A havas vadonban újabb veszélyek leselkednek rájuk, az akció és az izgalom borítékolható.

Az események folytán Rose folyamatosan újabb szituációkkal találja szemben magát, egyfelől ott van Dimitrij aki iránt nem közömbösek érzései, másfelől meg barátnője Lissa aki amellett mora, még érzi is gondolatait és persze, hogy enyelegni kezd egy fiúval. Neki lehet. Dimitrij Rose számára tiltott gyümölcs, akit nem érhet el, mégis olyan mint a cukormázzal beborított alma. Nagyon édes.

Természetesen Lissáról sem feledkezhetünk meg, Rose-zal a közös mentális kapocs miatt és érzéseik miatt sokszor kerülnek konfliktusba és kérdőjelezik meg egymás döntéseit, ezzel egymás közötti kapcsolatuk is jelentősen próbára van téve.

Ekkor jelenik meg Adrian aki fittyet hány mindenre és mindenkire. Igazi szabadelvű karakternek ismerem meg, aki igazán azt akarja tenni ami neki jó és senki ne mondja meg mit kéne tennie. Rose-zal nagyon jóban lesznek, helyesebben a fiú szándékai inkább más jellegűek mint baráti.

A könyv a kapcsolatok mellett, mint Rose és Lissa, Dimitrij illetve Adrian erős hangsúlyt kap a vámpírok hierarchiája, amit eddig is tudtunk kötött, de itt fényesen látszik mennyire elavult az egész rendszer és nem is egymást, hanem magukat akarják védeni.

Nem emlékeztem a világfelépítésére, viszont nagyon tetszenek a leírások, előbb említett vámpír hierarchia, különböző szerepük és az egész kötet enyhe misztikussággal van körbefonva. A kötet izgalmas része a sorozatnak, karakterfejlődés és világmegismerés szempontjából kulcsfontosságú. No és ne felejtsük el a tiltott szerelem és a barátság is jelentős szerepet kap. Egyébként ezt a sorozat az a fajta, amiben a részek szorosan kötődnek egymáshoz, úgyhogy semmiképpen nem ajánlom részek kihagyását.

Ha tiszta fejjel olvasod és előtte nem nagyon olvastál mondjuk hasonló témájú könyvet, szerintem remek kezdés. Egyike azoknak a könyveknek, amit ajánlok akár a paranormális romantika világának belépő szintjére is. Persze ezt a fiatalabbak számára, majd később jöhetnek a nehezebben emészthető történetek. :D
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése