Ads

Welcome Back - Avagy mz/x

Sziasztok! 
Először is bocsánat közeli ismerősöktől amiért hosszú ideig nem írtam. :)
Oké, most folytatom. 
Új helyen lakok, rendőrökkel körbevéve. Ilyen hiper-szuper külföldi biztos hely ez ám. :D Most éppen egy kínai lánnyal osztozom a lakáson. Kiderült 3 nappal idősebb nálam. Hehe
December 10 óta nem láttam fehér embert 3 családtagomon kívül. Lehet egyet láttam. Ő is szerintem lefagyott, ahogyan én, majd bámultuk egymást. Ilyen lassított videót kell elképzelni. 
Január másodika óta megállás nélkül dolgoztam és egy rendes szabadnapom volt egészen február 7-ig. Ezért érthető okokból hazajöttem és takarítottam, főztem és minden mást csináltam. Nem is történt semmi különösebb dolog velem a munkán kívül. Olvasni is szabad estéimen olvastam, így a könyvértékelésekkel is jól el vagyok maradva. :)
Nah most azért próbálok pótolni, mivel kínai új év van, így végre van egy kis időm. Mondjuk szombaton kezdek, de volt nyolc napom pihenni.
A diákok aranyosak. Kevesen vannak még, de szép lassan beindul. Kezdünk belejönni a munkába is. Noha szerintem jöhettem volna januárban is, de mindegy. Idei évben bepótlom.
Kínában is megtaláltam az online kereskedelmet, gyorsan amazon és taobao felhasználóvá váltam. Felfedeztem egy roppant jó megoldást a kínai online bankolás terén. Magyarország ilyen szempontból picit elmaradt, pedig igen egyszerű. Van a bankkártyád, de ezt vásárláskor nem használod. Beírod melyik banknál vagy, utána megjelenik a bank lapja. Beírod felhasználónevedet, jelszavadat. Ha azt hinnéd ilyen könnyű, hát tévedsz. Saját neved, jelszavad van, majd átutalásnál telefonon küldött sms kódot is beírod, nah itt jön a világ legzseniálisabb kütyüje képbe... Van egy pici rádiós csipogó szerű cucc, ami 5 percenként kódot vált. Ezt is be kell írnod. (Más bank ad kártyát számokkal és pl G7 Z1 - ez annyit tesz, hogy a kártyán A-tól Z-ig 0-tól 9-ig három számjegyű kódok vannak és az adott kódot kell beírnod)
Ételek terén is tanultam. Már tudok egy itteni dinnyét is sütni, amit eddig nem tudtam...Nem, nem édes dinnye. Ezt otthon nem kapni. Angolul wax melon vagy winter melon néven fut. Nincs nagyon íze, enyhén talán tök íze van, kívül sötét kemény zöld héja van, belül igen húsos. Rettentő finom. Bárminek az ízét gyorsan átveszi. :) Meg a fokhagymaszár. Itt imádják, most már én is. (Délen ezt nem nagyon használják.) Hosszúra megnő és leszedik. Majd hússal kisütik. Nagyon finom.
Kínai édességeknek nem voltam nagy rajongója, de ahogy haladok előre, úgy szeretem meg őket.
Újévet (kínait) a főnök anyukájánál és felesége anyukájánál töltöttem. Igazából folyamatosan etet itt mindenki. A gyomrom éppen anyázik és gyűlöl.
Hát amennyit itt újévkor durrogtatnak! Magyarország kismiska. Egy hete szerintem mindennap folyamatosan durrognak a tűzijátékok, petárdák. (Itt érdekes egészen tudják használni a petárdát is.) Az újév előtti napon és utáni napon folyamatosan, de főleg azon a napon. Mindenhol áll a tűzijáték maradvány.
Szóval boldog kígyót. :D
Aztán először láttam a híres Hengshui tavat - még igencsak befagyva. Olyannyira, hogy lékhorgászokat is lefotóztunk a tavon.
Röviden ennyi. Szerintem más nagyon fontos dolog nem történt. :D Ha lesz, persze írok.

Sárkány és főnix kombó ♥
Meilannal


Lékhorgász - fordítsad el fejedet... :D

Lékhorgászok akcióban

Tüzijáték

Ezt ebédeltük levesként hárman.



SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése