Ads

Richelle Mead - Vámpírakadémia 1-2-3-4-5-6

A sorozat 6 részből áll. Gondoltam mivel amúgy is szorosan összefüggenek, így egybe fogom venni őket. Őszinte leszek, nekem ez nagy csalódás volt. Szóval mindenki saját felelősségre olvassa a kritikámat. Az elsőtől egészen harmadikig emelkedett, de a negyedik és ötödik kötet volt az, ahol annyira ideges lettem tőle, hogy már láttam nem leszek rajongó. Nem pontozok külön.

Richelle Mead

Vámpírakadémia - Dermesztő ölelés - A halál csókja - Véreskü - Örök kötelék - A végső áldozat


(Vámpírakadémia 1. 2. 3. 4. 5. 6.)

Kiadó: Agave
Besorolás: YA
Kategória: vámpíros, démonos, romantikus, fantasy
Kiadás éve: 2009 - 2010 - 2011
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Magyar
Oldalszám: 236 - 306 - 322 - 350 - 348 - 426

Könyv története és alap szálai nagyon jók. Tetszenek a csavarok benne, noha sokszor kiszámítható, de kivitelezése tökéletes. 
A makacs Rose, Lissa Dagomir az utolsó Dagomir sarj védelmezője. Megszöknek az akadémiáról, hogy szabadon éljenek az iskola nyomása nélkül. Évekig bujkálnak, mire ismét rájuk találnak a testőrök egy csapata. Visszaviszik őket, ahol évek után mint ha mi sem történt volna, folytatják életüket. Ez nekem egy kicsit furi volt... - Itt mindenki árgus szemmel figyeli őket és várják mikor tesznek valami rosszat. Mindent büntetnek. Legapróbb stiklit is.
Az iskolában sokan Rose és Lissa vesztét akarják. Furcsa balesetek és később halál esetek is történnek. Ezek után indul a kis csapat megoldást találni. Azonban a kötetek ahogy haladnak ezek a szálak úgy húznak egyre mélyebbre. Végül egy nagy esemény van minden hátterében, amiben ők csak szükségszerű kellékek voltak...

A könyv története ahogy már írtam nagyon jó. Tetszenek a cselekmények. Noha valahogy a karakterek többségét nem érzem magamhoz közelinek. Nálam a harmadik kötetig emelkedő szintet mutatott, negyedik és ötödiknél abba is hagytam volna, ha nem könyvtári. Ezért ultra hiper-szuper tempóban kiolvastam őket kb egy kötet egy óra alatt. Mert ki lehet.
Rose. Rose az elején még egészen elfogadható volt, de harmadik kötet után nagyon unszimpatikussá vált nekem. Addig is megtűrtem, de ott jött el a pillanat amikor - betelt a pohár. Nem. Egyszerűen szívem mélyén felképeltem volna. Ezzel együtt a negyedik kötettől képtelen voltam élvezni a könyvet minden többi esemény és szál ellenére. Pedig nagyon szerettem volna. 
Lissa viszont a legelső kötettől kezdve ellenszenves volt. Ezt ki is fejtettem a molyos értékelésben. Nem. Egyszerűen annyira szürreálisan burokban él, tudatlan és életre képtelen, hogy fájt. Őt egész sorozat alatt kiiktattam volna. Mikor hatodik kötetben megszűnik a kötelék, fellélegeztem, hogy ezt már a másodikban kellett volna.
Dimitrij hozott fényfoltot. Vele nem volt különösebb problémám. Az ő karaktere sok változáson megy át. Noha azért néha kicsit sok volt a hiszti, álljon sarkára és csapjon oda, de alapvetően kedveltem.
Adrianra ugyan ez igaz. Ha lehet választani, akkor nekem ő volt kedvencem szereplők szempontjából.
Christiannal szemben szintén nem voltak különösebb elvárásaim vagy bármilyen szempontom. Kedveltem, ő is jó lenne. Kicsit háttérbe szorítva éreztem sokszor.

Mielőtt bárki azt érezné, hogy ezzel borzalmasan lehúzom - nem, ez nem igaz. Ha pontozni kéne akkor 3 és 5 között mozognak pontjaik. Van amelyik kötet rettentően tetszett és van amelyik kevésbé. 
Ha az egész sorozatot értékelem, akkor: 4 pont az 5-ből.

Pozitív: Történet mindenképpen. Nagyon szeretném a sorozatot, ha a főszereplötől nem borsózna a hátam.
Negatív: Rose és Lissa.
Kinek ajánlom: Sokan szeretik, ezért ha szereted a vámpíros, pergős történetet mindenképpen próbáld meg. Megéri. Hiba valószínűleg az én gépezetemben van. :)
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése