Ads

The Mortal Instruments - City of Bones (Csontváros) film

The Mortal Instruments - City of Bones (Csontváros) film


Spoileres lesz!

Nem nagyon szoktam filmkritikát írni, de már megesett itt. :)
Lesz pro is és kontra is. Végeredmény meggyőzött.
Oké, tudom, tudom kezdjem már el.

Bent vagyunk végre a moziban! Igen, már látom a nemlétező sor végét ééés... Elfoglaltuk székeinket.
Néhány reklám, majd végre elkezdődik a várva várt film. 
Olvastam, hogy sokkal komolyabb lett, mint a könyv, hangulata sötétebb. - Na ez az ami velem nem fordul elő, mert magamat nevettetem. Hidd el, Utolsó szamuráj vetítés alatt is megmosolyogtattam barátnőmet. 
Amúgy lenne egy nagyon komoly kérdésem is. - Nekem tűnik úgy, vagy tényleg fele annyian sincsenek a mozikban, mint 4 éve? Viccen kívül. Először is a büfé és a jegypénztár össze van vonva. Nem mintha baj lenne, de ez is mutat valamit. Avatarnál tömeg volt - ez utolsó film amit itthoni mozikban láttam. Összes filmen legalább a fél mozi, ha nem a 3/4 tele volt. Ehhez képest most azt tapasztaltam a Lurdyban, hogy inkább lézengenek az emberek... Nem csak ezen a filmen, de az összesen! Tény ami tény, konkrétan lassan duplája a jegyár, mint ami akkor volt.
Az üdítő árakon is elképedtem, mert szénsavmentes ásványvíz 380 Ft. Um. Ennyiért lassan egy kartonnal veszek... Voltam nagyvárosokban mozikban, itt gondolok Szöulra, Guagzhoura, pár hónapja egy kisvárosban is többször, de az igazi kínai fapados volt... :D Szöulban a 3Ds filmre kb annyi volt a jegy, mint itthon, 5000Won, azaz kb 2500Ft. Viszont a termékek alig voltak drágábbak a többi boltnál, legfeljebb 10% árrés volt, nem pedig 70%... Kína más tészta, ott a moziban mindent szabad. Telefonálni, dohányozni és hangosan beszélgetni másokkal. Viszont a Guagzhoui egyik központi moziba is betértem, ahol szintén drágábbak a termékek, de ott sem nem ennyivel. Pedig Guangzhou, ami nem egy olcsó világváros... 

Térjünk át most már tényleg a filmre.

Kezdem a rosszabbakkal, hogy a jobbakkal folytathassam:
A nyitójelenet tetszett. Azt hittem a sok trailer és spotban láttam a legtöbbet és nem! Nagyon kellemes meglepetés volt. Látványra sok energiát és időt fordítottak, ezt elismerem. Azonban más téren én érzek több helyen hiányosságot. Őszinte leszek legalább négy vagy öt alkalommal éreztem úgy, hogy ez a zene egyáltalán nem illik oda, vagy épp egy Mortal Combat jelenetet idéz föl. Ilyen a vámpíros résznél. Nem éreztem odapasszolónak. Persze tetszettek a zenék, nem is ez a baj, azonban nekem az a 4-5 alkalom nagyon bántotta fülemet.
A film háromnegyedével nincs nagyobb kivetnivalóm, ott kezdődik amikor Valentine átjön a portálon, mintha káosz lenne a forgatókönyvben. Nem lett jó, elnézést, de ez egy nagy nem! Olyan érzésem volt, mintha a forgatókönyvíró azt gondolta volna: mára be kellene fejeznem, éjfélig elküldeni, szóval 1 óra alatt megírom ezt. - Összecsapott és kusza. Jó valahol megértem miért lövik le a testvéres részt, pedig a sóhajokat szívesen hallgattam volna ördögien vigyorogva és morzsolva a kezemet. Amit nem értek meg, hogy Clary különlehess képességét itt miért kellett fölfedni? Pont ez a 2. kötet egyik leglényegibb része! Csattanója! Miért? Meg a vért is miért kellett? Szerintem az is egy eléggé jó rész a 3. kötetben, amikor rájönnek végig "kezelték" őket... 
Alecnél is ráztam fejemet, hogy nem-nem, mert ő egy hős ott, végre "legyőzi" első démonát. Erre kiütik és Magnus meggyógyítja??? Szintén második kötet, de majdnem. - Amúgy "Alecet" idősnek éreztem a szerepre, no, de sebaj. Túlteszem magamat ezen.
A motort a film legvégén csakúgy nehezményeztem, mert marha nagy poén, ahogyan repül, de nem kaptam meg. Ráadásul egy átvezető szál a 2. kötethez. Na jó. :(
Hiányoltam Churchöt. Ő az összes kötet és sorozat egyik átkötő figurája. Imádom. Na és Magnus cicája? :( AKAROM ŐKET! *sír*

Jöjjön a pozitív része, mert van az is bőőven... :) - Mivel az első 3/4-el szinte semmi kivetnivalóm nem volt.
Nekem tetszett, hogy az elején kicsit megcserélték a dolgokat és előbb volt a felolvasás, utána a Pandemonium, majd ismét felolvasás. Kicsit érthetőbb itt a film s talán úgy érezzük, tényleg gyakran járnak oda. Hozzáteszem olyan arcok voltak és olyan arcot vágtak, mint mi szoktunk Fősuliban az egyetemi kötelező szemináriumokon. :D
Clary elmebetegül rúnákkal telerajzolt szobája jó ötlet volt. Eléggé látványosra sikerült, mert így átjött a tény, hogy látni kezdett és valami nagy baj van. Nagyobb mint eddig volt.
A vérfarkasokra azt tudom mondani: igen erre gondoltam amikor vérfarkasról beszélek. Nem csivavákra. - Egyszóval meg voltam itt elégedve. Pirospont.; Démonok is jók voltak, de sajnos a 12-es karika miatt erősen cenzúrázva lettek. :( *hüpphüpp* Ettől függetlenül, a falánk nagyjából hasonlít, ahogyan elképzeltem. Azért az elhagyatottat is megnéztem volna, sajnos kimaradt, no sebaj. Kislány lett volna az? Passz. Ha tippelni kell, akkor igen.
Bach, mint árnyvadász? :D Először furcsa volt, de nagyon jó poén lett. Végeredményként ami kisült ebből az ötletből, valamint hogyan meg lett valósítva, számomra nagyon tetszetős lett!
MAGNUS! - Alsógatyában. Ez mindenképpen egy egész plusz pirospontot érdemel, mert kiöntött a mozi és hmmm. :D Hozzáteszem Geoffrey Gaot nem először látom szerepelni, azóta szépen megemberesedett. Elsőre vele a Mike He fangrill koromban találkoztam, amikor Hebe főszereplésével a Bull Fightingban játszott. A Momo Loveot pedig azért láttam, mert van egy Jiro Wang rajongó barátnőm (akkor is Wu Chun :P). - Na és a főszereplő srác haverja volt. Most vissza a filmhez, mert megint másról kezdtem ömlengeni. :D
Valentine nekem bejött. Igazi rosszfiús és szexi as hell. Imádtam őt a könyvben is és szerintem zseniálisan el lett játszva az ő szerepe.
Jace. Ő nagy kérdés volt, mert sokan mást szerettek volna a szerepre. Őszinte leszek, egyik színészt sem ismertem. Évekig az ázsiai mozi tartott fogságában és előbb válaszolok a koreai drámákból feltett kérdésre, mint miben játszott Alex Pettyfer vagy Jamie Cambell Bower. Úgyhogy nálam egálban voltak, végül Jamiet jelentették be, nekem így is jó volt. - Mint Jace, szerintem hatalmas volt, mimikái és arcvonásaival megvett kilóra. Pedig nem is a tipikus esetem a srác, de azt mondom levett a lábamról. :)
Clary szerepében Lily Collins sem volt rossz. Oké, szemöldöke iszonyúan zavar és ki akartuk szedni film közben, de semmi rosszat nem tudok ellene felhozni.
A többi szereplőről is szerintem ezt tudom írni, kalapot emelek előttük.

Összességében meg voltam elégedve. Hiába a sok negatív, a pozitív élmények sokkal mélyebbek voltak mint a negatívok, úgyhogy nem csalódtam! :) Sőt, azt tudom mondani, ha csalódtam is, az igen kellemes volt, mert végtére is, eléggé sok helyen könyvhöz hű maradt. Figyelembe kell persze azt is venni, hogy egy 500 oldalas könyvet filmre vinni nem egyszerű dolog, főleg ennyi jelenettel, különböző helyeken. Így már valóban nem rossz.

Ajánlanám e másnak? - Igen! Boldogan!

Most pedig megosztok pár dolgot amin mi nagyon jókat kacagtunk a mozikban.

Első helyezettünk a - portál lett, mivel közel két órán át nevettünk folyamatosan rajta.
Jace az intézetben megmutatja Clarynek a portált, amihez forgatni kell egy követ bizonyos rúnákhoz és nagy piros gomb van középen, majd kinyílik és megmutatja mire jó ez.
Na már most itt én félrenyeltem kukoricámat és vinnyogva nevettünk. Miért is?
Csak nekünk jutott eszünkbe egy sorozat?
Például ez:
Az alábbi mondatok hangzottak el a portálnál:
- Ez egy Csillagkapu! Ne, ez most tárcsázza a Chulakat, aztán jönnek a Jaffák és kinyírnak titeket! Ne Jace, ne nyisd ki a kaput! Mindjárt megjelennek a Goauldokkal!!! :D *itt mi már sírva nevettünk*
Aztán később Valentine alakja tűnik föl, itt készek voltunk:
- Nem megmondtam, hogy jönnek a Jaffák??? Mondtam zárjátok be! Rossz évzár... :D
Úgyhogy mi megjegyeztünk, a Csontváros felér egy újabb Csillagkapu nagyfilmmel.

Clarynek adja a boszorkányfényt Jace, de az eltűnik Clarytől a nagy csókolózás közben. Erre CB: Zsebre vágta a követ? - Jha! Világító fenék az új trend, nem látod? Ott világít a hátsó zsebében a fenekén. 

A portál tükör helyett - Csillagkapu lett, szóval nem összetörik, hanem havas-jeges valamivé válik és úgy robban szét. Ott hullik a hó, miközben ott fekszik Lena Headey, hát nem hagyhattam ki a hííírös Trónok harca idézetet: Winter is Coming... 

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése