Ads

Blacklist / Feketelista sorozat


Blacklist / Feketelista


Lassan visszatérek full gőzerővel, rendes, civil munkámmal szinte teljesen elhavaztam. Kicsit röstellem magamat, csak BTK-s könyvek kerültek fel, de kapacitásaimhoz mérten egészen jól haladtam. :D

Kivételesen nem könyvről írok és nem is koreai sorozatról. Sokszor hazaestem már nem volt erőm olvasni, írni, végül győzött a James Spader rajongói felem, azzal a kis hanggal, hogy nézzünk sorozatot. Így Kezdtem bele a Blacklistbe (magyarul Feketelista), aminek az lett a vége, hogy teljesen beszippantott. Ültem az ágyon és annyit tudtam mondani, ez zseniális! Nem hazudok, ha azt állítom, évek óta nem fogott meg sorozat ennyire. Jó, az Outlander igen, de abból imádom a könyvet is. :P
Most még csak az első szériával végeztem, ez alapján ítélek, majd írok, ha kivégeztem másodikat.


Az alap koncepcióra még mondhatnám találkoztam ilyennel, azonban a karakterek és fejlődésük megdobja az egész történet szálát. Kifejezetten élvezem, hogy mindenki titkol valamit, még ha sok esetben sejted is mit, valamint az egész gócpontja egy játék. Mindjárt kifejtem miért.

Ha valaki nem ismerné, röviden vázolom az alap történetet.
Raymond Reddington az FBI top 10-es listáján szereplő bűnöző, feladja magát, viszont hajlandó lenne elárulni más, nála is keresettebb, aljasabb bűnözőket, akiknek különböző módszereik vannak és számos esetben nem is gondolnak bűntényre. Ezeket az információkat egy embernek hajlandó átadni, Elizabeth Keennek, aki pillanatok alatt az FBI-nál találja magát. Természetesen Reddington sem csak úgy adja át a bűnözőket, cserébe védelmet kér és engedjék szabadon. Megkezdődik a játék.

Első két rész annyira még nem fogott meg, Wujing az első rész ahol elkezdtem felfigyelni az egészre és rájönni mennyi szál van a háttérben. (Nem, nem azért, mert értem amit mondanak benne és borzalmas akcentusokon szörnyülködtem. :D ) Ott kezdődött el igazán a történet és éreztem azt, Red és Lizzie kezd valamelyest összehangolódni.
Negyedik rész, a Stewmaker (1x04) ami abszolút kedvencem és a maga sajátos fekete módján zseniális. A nem kívánatos személyek eltakarítására sok módszer van, ezt a sorozat folyamán tapasztaljuk, viszont ez a rész, amikor utolsó cseppig eltűnik a nyom. Maga a karakter elmebetegsége, amire azt hiszi jót tesz, pszichológiailag lenyűgözött.

Ami leginkább lekötötte figyelmemet, az a karakterek hatalmas jellemfejlődése. Amikor először azt mondja Reddington, gondolkodjanak, mint egy bűnöző, sejtettem még jó sülhet ki ebből, igazam is lett.

Resslert eleinte nem tudtam hová helyezzem, olyan erős mégis jellemtelennek tűnt. mint akit elfojtanak. Az évad végére teljesen átalakul, elején adta még a barátságosabb zsarut, végül elszakad nála a cérna és bedurvul, szinte kifordult önmagából. Nála jelenik meg szerintem először látványosan a változás, ezért is vettem előrébb. Resslerben látom azt a potenciát, egy napon még igazi bűnöző lehet.

Lizzie karaktere az első részhez képest viszont döbbenetesen megváltozik. Elején naiv, hiszékeny és nem igazán bánt senkit. Wujingnél még elítéli Reddington reakcióját, hogy lelőtte az egyik férfit, később még számos alkalommal megbotránkozik, de aztán átfordul vele az egész helyzet és meglepődtem, amikor először lazán megöli a pasit. Utána elkezd belejönni és talán a széria végén egyik jelenetnél éreztem azt, ez a lány már nem az a kis lány, aki volt, hanem egy magabiztos, badass csaj. Noha azért számos anyázáson mentem át, míg eddig eljutottam.

Reddingtont eleinte nem tudtam hova soroljam be, mivel imádom az elmebeteg karaktereket, ráadásul elfogultan álltam neki - Spader szereplése ösztönzött a sorozatra - egy dolog, én megkedveltem, de nem tudtam hová tenni. Lassan kezdtem megérteni, nem hazudik, csak nem feltétlen mondja el az egész igazságot, megtartja titokban a másik felét, amíg nincsenek felkészülve rá.
Lizzie esetében egyértelmű, amíg nincs felkészülve, addig nem mondja el az egész történetet. Ráadásul bizalmatlansága miatt, könnyen lehet, hiába mondaná el, végén lehet, elfutna és elmondaná mindenkinek, s eljutna olyanhoz, akinek nem kellene tudnia erről.

Red részéről az egész egy játék, játék az élettel és vesszőfutás az idővel. Nem csak azért kell neki Lizzie, mert jó rendőr, sokkal inkább máshol futnak össze a szálak. Nem szeretek spoilerezni, most is igyekszem elkerülni, viszont ezt kiírom, úgyhogy ha szeretnéd elolvasni a hipotézisemet, kérlek, emeld ki a szöveget. - *spoiler* Állítom, Red Lizzie apja és ez lesz kihozva a legvégén, 8 csavarással.

Összességében a sorozat legelső szériája megvett magának. Zseniális szereplők, karakterfejlődések, történetileg nagyon jól meg van csinálva és eltekintve néhány gyengébb résztől, zseniális.
Ha szeretnétek egy jó krimis sorozatot, bátran ajánlom.


Plusz megjegyzés, mivel nagymamám miatt magyarul is nézem, inkább angolul próbáljátok meg, magyar felirattal. Nagyon nem jönnek át poénok, hangsúlyokban a szarkazmus sokszor egyáltalán nem érezhető.

Kedvcsináló trailer:
Magyar:


Angol:

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése