Ads

Diana Gabaldon: Outlander 4 - Őszi dobszó

A Könyvmolyképző kiadó jóvoltából megjelent hazánkban is közkedvelt Outlander sorozat negyedik kötete az Őszi dobszó. Jamie és Claire ismét együtt folytatják utazásukat, azonban valami beárnyékolja jövőjüket, amin csak a lányuk segíthet.
Tartsatok velünk a három állomásos turnéra és ismerjétek meg jobban az Őszi dobszót!

Diana Gabaldon


Outlander 4 - Őszi dobszó


(Outlander 4.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Besorolás/műfaj: felnőtt
Megjelenés ideje: 2017.
Fordította: Farkas János
Oldalszám: 608 + 584 oldal
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 4/5
Claire Randall túlélte ezt az elképesztő utazást, méghozzá nem is egyszer, hanem kétszer. Első útja végén Jamie Fraser, a 18. századi skót harcos ölelő karjai között kötött ki, akinek iránta érzett szerelme legendássá vált – egy tragikus szenvedély meséjévé, melynek végén Claire visszatért a jelenbe, hogy világra hozza a férfi gyermekét.
A nő két évtized elteltével másodjára is útra kelt, ezúttal Amerikába, ahol a határvidéken újra találkozott Jamie-vel. Valakit azonban hátrahagyott a huszadik században: a lányukat, Briannát…
Brianna felkavaró felfedezést tesz, ami a kőkörhöz vezeti őt, ahol a lány a félelmetes ismeretlenbe veti magát. Miközben anyja és sosem látott apja után kutat, kockára teszi saját jövőjét, hogy megváltoztassa a történelmet… És hogy megmentse szülei életét. De ahogy Brianna beleveti magát az érintetlen vadonba, egy szívszorító találkozás folytán talán örökre a múltban ragad…
Vagy ott, ahol lennie kell, ahová a szíve és lelke kötődik…

„Az Őszi dobszó Diana Gabaldon legjobban sikerült, és legvarázslatosabb munkája” – Affaire de Couer
„Szenvedélyes, figyelemreméltó – a történelem, a fantázia, a romantika és a merészen sikamlós történetmesélés keveréke” – Arizona Republic

„Csodálatosan szórakoztató történelmi regény. Műfajának kiemelkedő darabja” – San Antonio Express News

Nagyon szeretem az Outlander sorozatot, de bevallom nekem ennél a résznél kellett a legtöbbet az olvasással szenvedni. Molyon talán láttátok, hogy már tavaly elkezdtem, gondoltam előre haladok vele, végül nagyon lassan ment az egész. Mindjárt kifejtem bővebben.
Hozzáteszem ez a könyv nem rosszabb a többitől, csak éppen vontatottabb szerintem.

Kedvelem Claire és Jamie párosát, habár előző rész óta úgy érzem teljesen összezavarodott a két karakter. Értem én a 20 évet, ám szerintem zavaros lett az egész életük így. Előző rész vége nem igazán vált kedvencemmé - biztos említettem ezt ott - úgy voltam vele tuti átmeneti és nem is mindenkinek tetszhet valami egyaránt. Ahelyett ezt Gabaldon helyretette volna, azt érzem egyre jobban összekuszálódnak a szereplők vonalai. Zavarosabbá vált jellemük, ezt betudhatom, hogy a megírásban itt már 8-10 év eltelt, de néha átolvashatná a saját iratait. Miután ezeket jól kiírtam, jöhet a legjava.

Jamie és Claire Amerikába költöznek és egy skót kolóniát alapítanak, azonban a lányuk Bree megtudja hatalmas veszélyben vannak a szülei a 200 évvel ezelőtti múltban és mindent megtesz, hogy segítsen nekik. Szerencsére Roger sem rest és Breevel tart az útra. Újabb izgalmas történet veszi kezdetét, hogyan találkozik Bree a saját jelenét képező múlttal és vajon milyen az első találkozás Jamievel?


Funko Pop Claire és az Őszi dobszó
Érdekes a könyv, tetszik csakúgy mint az előző, viszont sokszor feleslegesnek érzem a hosszúságot. Gabaldon hajlamos az apró részletekbe belemenni, ami egy bizonyos pontig élvezetes, néha sajnos túl sok és ennek az élvezetnek a rovására megy. Ettől függetlenül izgalmas a könyv története, lebilincselő ahogyan Bree küzd szülei szerelméért, amit érez soha nem látott apja iránt. Kedveltem midig Breet, Rogerrel együtt könnyen szívembe lopták magukat. 

Igazából örülök a Bree és Roger szálnak, tartottam attól, habár Jamie és Claire történetét imádom, viszont nagyon hosszú távon elvesztené azt a varázst, amit eddig éreztem. A lányuk és jegyese megjelenésével új színt visz az egész Outlander történetbe, amitől nem laposodik el a sztori és fenn tudja tartani az érdeklődést. Másfelől Bree és Roger története is izgalmas, élvezettel olvastam róluk.
Habár más szereplők, Bree mégis Jamie és Claire lánya, számos jelenetnél Diana direkt szerintem úgy írta meg őt, hogy hasonlítson a szüleire. Bátran harcol, szembeszáll az ellenséggel és igazán büszkék lehetnek Clairék rá.

Az Őszi dobszó előző kötetekhez hasonlóan aprólékosan meséli el a történetet. Ahogy írtam ez ad az egész könyvnek egy sajátos bájt. Könnyebben el lehet az utolsó színig képzelni a helyszínt, szinte úgy érzem néha én is a könyv része vagyok. Lehet a történet kicsit lassabban halad, de úgy érzem én pont ezért szeretem ezt a könyvet. Helyszíneket, mély érzelmeket, szereplőket mind szépen megfesti Diana az olvasói számára, ettől lesz olyan varázslatos az Outlander sorozat.
Ha valaki nem járt még Skóciában, aga is úgy érezheti egy csipetnyi Skóciába cseppent. Utolsó elemig, amíkor úgy érzed a könyv elszakadt a valóságtól, akkor is visszahoz Gabaldon lenyűgöző stílusával.

Összegezve ez a könyv tetszett legalább annyira mint az Utazó és élveztem az olvasást. Még mindig imádom Jamie és Clairet, viszont Bree elvarázsolt. Az újabb karakterek érdekes színt adnak a történetnek, izgalmasabbá teszik.
Ajánlónak, hirtelen mellé mást nem tudok, de ha elsőre lyukadtál itt ki, akkor mindenképpen olvasd el az első részt, legszebb könyv.

Nyereményjáték:

A könyv negyedik része izgalmas és újdonság, de vajon mennyire ismeritek az előző részeket?
Mostani blogturné három bloggere, három állomáson különböző kötetekből tesz ki részleteket. A szereplők nevét kitöröltük, de az igazi kérdés, hogy melyik kötetből származik az idézet?


Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.


"– Menj a pokolba, ____ – mondtam végül a szememet törölgetve. – Menj egyenesen a pokolba. Ne menj át a Starton. Nem kaphatsz kétszáz dollárt. Tessék. Most jobban érzed magad?

– Igen – felelte ______ felderülő arccal. – Amikor bolondságokat kezdesz beszélni, akkor tudom, hogy jól vagy."

Állomáslista:
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése