Ads

Ali Hazelwood: Eszméletlen szerelem


Ali Hazelwood


Eszméletlen szerelem


Kiadó: 
Maxim Kiadó
Besorolás/műfaj: Romantikus
Megjelenés ideje: 2023.
Fordította: Stier Ágnes
Oldalszám: 400 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 5/5

Mint ​egy lila hajú jedi, aki egyensúlyt hoz a férfiak uralta univerzumba, Bee Königswasser egyetlen egyszerű elvet követ az életében: mit tenne Marie Curie? Ha a NASA felajánlaná neki egy neuromérnöki projekt vezetését, Marie kérdés nélkül igent mondana. Csakhogy a modern fizika anyjának sosem kellett osztoznia a feladaton Levi Warddal.

Jó, persze, Levi vonzó a maga sötét hajú, magas, metsző tekintetű módján. És erős karjaival romantikus hősként megmenti Beet, amikor a lány szorult helyzetbe kerül a laborban töltött első napján. De már évekkel ezelőtt, még a doktori iskolában teljesen világossá tette, hogy mit érez a lány iránt.

Bee laborfelszerelése nem jött meg, a kollégák levegőnek nézik, ezért úgy érzi, hogy a karrierje megint megfeneklik. Talán a nyakszirti lebenye játszadozik vele, de Bee esküdni merne rá, hogy Levi szép lassan a szövetségesévé válik, támogatja az ötleteit, és… felfalja őt a szemével. A lány neuronjai pedig lángra lobbannak. De amikor eljön az idő, hogy lépjen, és kockára tegye a szívét, egyetlen dolog számít: mit tesz most Bee Königswasser?


Szeretném az egész posztot azzal kezdeni, hogy ismét sziasztok vagy kedves új olvasóimnak, üdvözöllek titeket itt! Hosszabb kihagyás és eltűnés után kezdek visszatérni. Persze nem volt olvasás mentes ez a pár évem sem, hiszen visszatértem korábbi kedvenceimhez, nevezetesen a fanficekhez. Pont ezért is érdekes nekem ez a könyv, mert elsőre Ali Hazelwoodot egy fanfic kapcsán ismertem meg, ami ott lapul mai napig egy mappámban és már sokan ismerhetitek a későbbi könyvvé alakult formáját, méghozzá a Szerelem képletét. Ezzel csupán arra mutatok rá, Ali Hazelwood egyike azoknak akik tehetséges íróknak, akik rajongói írásuk által már egy közösséget megfogott magának. Mivel egy csoportból indultunk, így úgy éreztem méltó visszatérés a blogok irányába, ha övé az egyik első turnés posztom.

A könyv nem a csak a fent említett személyes dolgok miatt lett érdekes számomra, hanem jó magam is a könyvben említett csapatot testközelből ismerem, azt amikor halom férfi van és a nőket nem igazán ismerik el egyenrangú félként. Mi több, pont nem régen folytattunk erről beszélgetést, ha még el is fogadnak minket, mindent amit ők megtehetnek és te akár képzeletben megteszed automatikusan ribanccá alakul át az ő mondataikban. Tisztelet a kivételnek. Illetve mással beszélgettünk bizonyos nyelvi körökben mai napig nem nézik jó szemmel amennyiben a céges tolmács nő és eléggé gyakran előfordul, hogy külön kifejezetten kérik a férfi tolmácsokat. Ráadásul mikor ezekben a körökben tolmácsoltam, rám is rám mozdultak, mintha szabad préda lennék, mert európai vagyok. A könyv pont ezeket a problémákat felhántorgatja és Bee szinte a megannyi női tudományos, nyelvi és egyéb férfi orientált szekciók női hangja lehetne. Természetesen Ali Hazelwood hátterét ismerve senki nem lepődik meg miért látja ennyire át a valós helyzetet.

Szóval Bee karaktere ebből a szempontból számomra nagyon is hihetővé vált, legtöbb esetben akik nők férfias részlegen maradunk mind erősek vagyunk és sok női társunkkal ellentétben jobban hallatjuk hangunkat igazságtalanság esetén. Nagyon szeretem mikor elmagyarázza egy idegen a tűzoltás alapjait, miközben több tüzet láttam testközelből, mint ő. Most lényegtelen, de igazából nagyon sok dologgal pont ezért értettem egyet Bee-vel, mert jártam a cipőjében és nem érzem egyáltalán túlzásnak a cselekedeteit és álltásait. Nem azt mondom azonosultam vele, mert bizonyos dolgokban nem tudtam az ő karakterével teljes mértékben azonosulni, ám mondandója kétséget kizáróan számomra rengeteg súlyos tartalommal bírt és pont ezek miatt nagyon jókat mosolyogtam rajta. - Új hobbim a cetlizgtés és szerintem semmi meglepőt nem mondok azzal, hogy tele van tűzdelve színes post it cetlikkel. :) 
Maga Bee karaktere számomra nagyon kedves egyben életvidám lányt adott át, aki számos traumát élt át és pszichológus segítségével sikerült átlendülnie ezen. Nem kendőzi el neki szüksége volt segítségre, ezzel kicsit kedvencemmé is tudott válni. Imádtam a színes haját, tetoválásait és piercingjeit. Legtöbb esetben azért a lányok a tiszta bőr és minden jó megtestesítői, erre bammmmm itt egy Bee! Ezzel ellenétben Levi a mindentől mentes sima pasi és ez tök cuki. 

Még azért pár szóban kitérek Levira, aki tipikus Alis karakter a kis visszahúzódó félénk természetével. Illetve persze a diszfunkcionális családjával. Nekem azért lett szimpatikus, mert végre nem az a szokásos über macsó férfi isten állat, hanem egy normális, rendezett egzisztenciával rendelkező átlagos pasas. Nekem nagyon szükségem volt végre egy ilyenre, mert mostanában visszakanyarodtam a régi kedvencek felé és legtöbb nem a normális fogalomról voltak híresek. Igazából Levi egy totálisan átlagos manusz és Bee erős jelleme mellé szerintem teljesen passzol. Most nem olyan tutyi mutyi értelemben aranyos pasi, hanem aki azért tud kiállni a dolgaiért, nem teljesen papucs mégis a nőt szereti megilletni a neki járó bókokkal, mégsem felejtkezik el, hogy ő is egy személy. Nem mondanám hibátlan karakternek, túlzott félelmei okozzák a félreértéseket, néha még meg is könnyeztem Bee érzelmi kitörésein, mégis szerethető illetve abszolút hihető karakter.

Pont minap jött velem szembe az egyik Reylos csopiban Ali Hazelwood és a férfi karakterek kapcsán egy halom klónozott Adam Drivers kép a mostani Super Bowl-ös reklámból. Nagyon jót nevettem rajta, azok az olvasók akik mindegyiket ismerik, tudják egy egy abszolút aranyosan vicces mém kontextus. :) Úgyhogy most nem hagyhattam ki és veletek is meg kell osztanom. :)

Nekem tetszett a könyv, üdítően aranyos kis olvasmány és ezzel jól feldobta a hétvégémen. Nem kell rajta agyalni, pusztán kapcsolj ki és add át neki magad. Nagyon sok érdekes információ van benne, emellett sok igazság amit ha közvetlenül megtapasztaltál teljesen beszippant a könyv. Története tipikus cukisan romantikus, de én imádom azt és erre vágytam most. Nagyon kis könnyed aranyos olvasmány, ami ha kedveled ezt a témakört könnyen kedvenceddé válhat.

A turné állomásai

  • 03. 15. KönyvParfé
  • 03. 17. Sorok között

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése