Ads

Blogturné: Jennifer L. Armentrout - Ónix (Luxen 2.)

Az Ónix, a Luxen sorozat 2. kötete, december 11-én jelent meg a Könyvmolyképző kiadásában. Most ennek a könyvnek követhetitek a turnéját nyolc blogon, nyolc napon át, amiken értékelés mellett különböző extrákat, érdekességeket is olvashattok.
Ezen az állomáson értékelés mellett, néhány fanartot nézhettek meg. :) 

Jennifer L. Armentrout

Ónix

(Luxen 2.)

Kiadó: Könyvmolyképző
Műfaj: YA
Kategória: romantikus, földönkívüli
Megjelenés ideje: 2013.12.11
Olvasott nyelv: Magyar
Fordította: Miks-Rédai Viktória
Megtetszett? Itt be tudod szerezni.
ISBN: 9789633736326/9789633736319 (keménytáblás/puhakötés)
Pont: 5/5
Daemon Blackkel összekapcsolódni szívás…
Ráadásul nemrég eltökélte, hogy bebizonyítja: amit irántam érez, az nem csupán bizarr kapcsolódásunk mellékhatása, hanem valódi érzelem. Nem tudom, mit gondoljak efelől, de tény, hogy mostanában már korántsem olyan bunkó velem, mint korábban.
De nem ez a legnagyobb problémánk.
A Védelmi Minisztérium emberei körülöttünk szaglásznak. Ha rájönnek, mire képes Daemon, és főleg, hogy mi ketten összekapcsolódtunk, akkor nekünk annyi.
Az iskolában felbukkanó új srác sem hiányzott. Ő is tele van titkokkal. Tudja, mi okozza a körülöttem zajló sok furcsaságot, és segítene is rajtam… de ennek súlyos ára van.
És aztán az események még vadabb fordulatot vesznek.
Láttam valakit, akit halottnak hittem. Szóljak vagy hallgassak?
Mi történt Dawsonnal? Ki árulta el?
És mit akarnak Daemonéktól – na meg tőlem – a védelmiek?
Az már biztos: Daemon Blackkel összekapcsolódni nem egy életbiztosítás.

Senki nem az, akinek látszik. És nem mindenki éli túl a hazugságokat…



Igazából ennél a kötetnél fontosnak tartom, hogy a Shadows kötetet tartalmát is ismerjétek röviden. Mivel itthon nem jelent meg és nem is tudok egyelőre arról, hogy tervben lenne a kiadása, ezért pár mondatban összefoglalom annak a kötetnek lényegét. A Shadows időrendben a 0,5-ös kötet, az Obszidián előtt vagy után ajánlott elolvasni.
Dawson és Bethany története arról szól, hogy a fiatalok miként jöttek össze, jött rá Bethany micsoda is Dawson. Azonban egy dolog kiderült az olvasó számára: senki nem tudja mi történt velük, az üldözés közben eltűntek, viszont minden baj akkor kezdődött amikor Bethanyt megvédte Dawson és a saját erejét használta. A lány furcsaságokat vett észre és az üldözőjük tudta mit keressen…

Térjünk a lényegre…

Katy mostanában furcsán viselkedik, és furcsa dolgokat kezd megérezni, például Daemon jelenlétét, gondolatait. Aztán rátör az infulenza jellegű betegség. Ennek mi lehet az oka?
Ráadásul Katy és Daemon mosolyszünetet tartanak, próbál Katy mindennél távolabb maradni a fiútól és akkor megjelenik ez a Blake gyerek is, aki sehogy nem illik a képbe. Ha már itt van, nincs mit tenni…

A két főhős közötti civakodás folytatódik és Katy próbál önállósodni. Daemon is nagyon kitesz magáért, hiszen mindenben kedvére szeretne tenni.
Ezek közben a háttérben valami történik. Köze lenne ennek a DoD-hoz?

A történetet továbbra is nagyon szeretem, nem veszít a pörgésből, sőt szerintem kicsit több cselekmény is van benne, mint az előző kötetben, az Obszidiánban. Azt, hogy mi fog történni, hogyan alakul a sztori én jó előre ki tudtam találni, nem lepődtem meg egyáltalán rajta. Számomra a megoldás kézenfekvő volt, talán ez egy pici negatívum volt nekem. Ettől függetlenül mindene egyes lapja újra lenyűgözött. Ebben nem csak a történet játszott közre, hanem az írónő, Armentrout stílusa is. Az ő írásai mindig nagyon gördülékenyek, színesek és megpróbálja úgy átadni a helyzetet és érzéseket, mintha az olvasó is maga ott lenne, ezért néha képtelenség kiszakadni a könyvéből, csak olvassuk, olvassuk, és huh?! Már vége is? A karakterek pedig hiába vannak egy képtelen szituációban, ami valóságban soha nem történne meg, mégis elérhetőnek tűnik. A Luxen sorozat esetében Katy könyvmoly és blogger, ezért sokan megkedvelik őt (többek között én is). Gyakran kapunk könyves utalásokat más könyvekre is, amik még közelebb hozzák a karakterét. Aztán ott van Daemon… *sóhaj* Na igen, az ő sármjának kevesen tudunk ellenállni…

Katy karaktere nagy változáson megy keresztül - kívül és belül. Az Obszidiánban megismert Katyhez képest is változott, magában az Ónix kötet folyamán tovább formálódik.
Eddig élte Katy a nyugis kis blogger életét, most meg egy csomó új dolog a nyakába szakadt. Nem elég Daemonnal a vitájuk, még édesanyja is randizni kezdett. Részben, ami történt, és ami történik vele, ezek folytán válik karaktere egyre határozottabbá (és kedvelhetőbbé, ha eddig nem kedvelted). A Blakes eset egy elég nagy félrecsúszás, amiért egy lapáttal megkergettem volna, de nem lehet már megváltoztatni ezt. Tény, hogy itt nagyon zavart a butasága, hiszen végig előtte volt a magyarázat.
Míg az elején kifejezetten idegesített ezzel az egésszel, ahogy haladtam a kötetben, egyre jobban rájöttem, hogy pont ez kell az ő jellemfejlődéséhez. Kizökkentette a megszokott kerékvágásból valami, el kezdett távolodni a biztos pontjától és a végén az egész folyamat visszahozta őt az eredetinél valamivel jobb állapotba.

Szintén sokat alakul Daemon. Helyesebben, többet mutat valódi önmagából. Eddig azt láttuk, hogy pimasz, beképzelt és idegesítő. Ugyanakkor kiderül, hogy ez nem teljesen így van. Igen, természetesen pimasz és néha idegesítő, de nem rossz szándék vezérelte az elejétől. Ami Dawsonnal történt mindenkit megrendített, azok után természetes, ha nem szeretné annak a megismétlődését.
Mit írt Katynek a levélben? – Nincs még engedélye Armentroutnak a publikálására.
                                       
Összességében a legtöbb jelenetet és részt imádtam, a két főhős továbbra is imádnivalóan cuki. :D Közöttük a szeretet és szerelem érezhető, szinte mindig izzanak a lapok, vitáik pedig gyakran mosolyt csalnak arcomra. Egyik kedvenc párosom.

Ez nem spoiler… Az Obszidiánnal ellentétben a kötet vége cliffhanger. Sőt innentől mindegyik kötet cliffhangeres. Tudom, hogy van, akit ez nagyon idegesít, csak ezért szólok. :)



Ezt az idézetet így nem hagyhattam ki… Nekem, mint Star Trek rajongó, egy kép beugrott…
– Amikor minket asszimiláltak, nem látták a képességeinket.
Asszimiláció - Az ellenállás hasztalan

A könyv fordításával eléggé meg vagyok elégedve, persze, nem mindent lehet magyarul átadni, ezzel tisztában vagyok, de úgy érzem a fordító törekszik erre.
Azonban észrevettem egy kis érdekességet a könyvben, fel is kerestem a magyarban, erre kiderült az idézet más lett. Nem a fordító hibájából született ez. Valószínűleg nem ismerte a másik történetet, és ez a könyv itthon is az Ónixal egy napon jelent meg itthon.
Kitalálnátok?
Touch - Érintés.
Armentrout nagyon szereti a Touch című könyvet - ami itthon szintén a Könyvmolyképző jóvoltából jelent meg és turnés is volt - ezt pedig belecsempészte a könyvébe is:

– Gyilkos érintés? – futotta át a címlapot. – Komolyan, mi a fenét olvasol te?
Felpattantam, elmartam tőle a könyvet, és magamhoz öleltem.
– Hallgass! Nekem tetszik.
– Aha – morogta Daemon.
– Na, jó, térjünk vissza a fontos dolgokra! És ne nyúlj a könyveimhez! – Visszaraktam a Gyilkos érintést oda, ahol én hagytam korábban. – Mihez kezdjünk most?      


Fanart

Ezek után extraként hozok nektek kedvcsináló fanartokat. :)
(Forrás: Deviantart Linkek balról jobbra, fentről lefelé: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)









A kép egy pár oldalas Armentrout által megírt szösszenet után született, amiben Katy és Daemon elmennek Halloweeni jelmezt venni, végül mind a ketten a Szörnyecskés kosztümöt akarják, bár Daemonnak Katy a jelmez nélkül is jó lenne...

Ez pedig dicsérje egy magyar keze munkáját:

Végezetül ez egy későbbi kötethez kapcsolódik, de pont aktuális.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!


Nyereményjáték:


Mi csilloghatna szebben, mint Daemon csodás zöld szeme? Hát a lányok legjobb barátja… a drágakő! Az Ónix blogtunéban résztvevő blogokon mindenhol elrejtettünk egy drágakövet, amelyet ha felismertek be kell írnotok az adott napi Rafflecopter sorba és már részt is vesztek a nyereményjátékon, amelyben 3 példányt sorsolunk ki a könyvből a zöld szemű idegen főszereplésével!





SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése