Ads

Julie Klassen - A táncmester

A General press kiadó jóvoltából jelenik meg hazánkban Julie Klassen történelmi romantikus könyve, mely a Táncmester címet viseli.
A négy állomásos turné folyamán betekinthettek a könyv világába és kicsit velünk együtt visszautazhattok a viktoriánus angliába. Ha pedig játszotok, akár tiétek lehet a könyv egyik példánya!

Julie Klassen 


A táncmester


Kiadó: General Press
Műfaj: felnőtt
Kategória: történelmi romantikus
Megjelenés ideje: 2015.07.30
Olvasott nyelv: magyar
Fordította: Stier Ágnes
Oldalszám: 424
Megtetszett? Megrendelheted itt!
ISBN: 9789636437985
Pont: 4/5
  A londoni táncmester, Alec Valcourt hirtelen a családfenntartó szerepében talája magát. Anyját és húgait a csendes Devonshire-ba költözteti, abban a reményben, hogy itt újrakezdhetik az életüket. De igencsak meglepődik, amikor kiderül, hogy a falu úrnője betiltott minden táncot, olyan ok miatt, amely a múlt homályába vész. Alec valószerűtlen szövetségesre lel az asszony lányában. Bár kezdetben gyanakvóan fogadja Julia Midwinter nemtörődöm flörtölését, de lassan felismeri, hogy a merész külső mögött egy sebezhető lélek lakozik.


Még mindig a nagyon történelmi romantikus korszakomat élem, úgyhogy ezt a könyvet elég hamar kiolvastam. Vegyes érzelmeim voltak eleinte, kétségeim voltak és azt is megkockáztatom az első 10-15% nem annyira nyerte meg a tetszésemet, utána viszont elindult egy olyan szálon, ami már jobban megfogott. Talán a karakterek hozzátettek ehhez az érzéshez, úgy éreztem a könyv folyamán forrtak ki igazán. Persze, ez sokszor igaz, viszont itt úgy éreztem az írónőben írás közben jött meg az ihlet. Érdekes túra volt, de a végeredmény tetszett. Szívesen adnék 5 pontot rá, csak tényleg az eleje nálam valahogy nem lett kedvenc.

Alec Valcourt egy mindezidáig Londonban élő táncmester, aki hírnevét kiérdemelve a legelőkelőbbeket taníthatta táncolni. Történt valami, ami miatt mégis fel kellett hagynia ezzel a munkájával, ami egyben élete és hobbija, ugyanis folt esett az ő és az iskola hírnevén. Édesanyjával és húgával nagybácsikájukhoz kerülnek, azonban van egy kis probléma. Devonshireben ahol élnek tiltott a tánc és szigorúan szabályozott rendje van ennek.

Alec karakterével nem voltam mindig megelégedve, néha nekem túlságosan esetlen volt, szinte hiányzott belőle, azaz igazi férfiasság. Persze bizonyos szintig megértem, ám például egyik jelenetben átesik a lóval ott kifejezetten férfiatlannak tűnt. Maga a lóval való viszonya is hagy kivetnivalókat. A munkája, mint táncmester szívügye, ezt megértem, talán a tényt, hogy nem akar szénbányában dolgozni szintén megértem. Inkább az apróságokon nem tudtam túljutni, mint a miért nem próbál meg külső segítséget kérni. Hiszen nagymesternek van beállítva, hiába a folt az iskola nevén, ettől függetlenül nem létezik nem segített volna neki valaki. Lépjünk ezen túl. Nem tudom, olyan furcsa volt karakterileg és képtelen voltam egész könyv alatt eldönteni vajon kedvelem vagy sem. Némelyik megmozdulása rettentő szimpatikussá teszi, míg mások pont ellenkezőjét váltotta ki belőlem. Könyv utolsó lapjaira érve viszont elérte, hogy megszeressem, sokkal erősebb jellemmé vált.

Julia szintén érdekes személyiség. Nála nem kellett gondolkoznom, első pillanattól kedveltem minden hibájával együtt. Megértem a problémáit, amik a háttérben húzódnak és viselkedésében sem volt semmi olyan, amiért panaszkodhatnák. Kedves, bájos, és amikor kell meg van a maghoz való esze. Az ajándék hallal való viszonya érdekes volt, eleinte nem tűnt fel jelentősége lenne a kis tárgynak, később erősebb szimbólummá válik, főleg a könyv végkifejletének fényében.

Amelia, aki Julia anyja szintén ilyen eldönthetetlen karakter volt nálam, hol szerettem, hol pedig szívem szerint felképeltem volna. Az egész tánctilalom miatta van és a saját önző sértettsége miatt egy egész lakosság ne örüljön. Kötet folyamán kiderül ennél azért több húzódik a háttérben, azonban addigra már nem változtatott bennem a tényen, hogy Amelia rettentő önzőnek tűnik, hiába próbál mindent jóvátenni. Mégis, végül megbocsájtottam neki, hiszen fiatalkori naivságának is köszönheti ami történt vele.
A többi karakter között van néhány akinek története érdeke, szívesen olvasnák róluk más könyvekben. Például Alec húgáról.

Összességében tetszett ez a könyv, hiába írtam némelyik karakter nem teljesen nyert meg magának, a történet és a stílusa tetszett. Ha nem váltottak volna ki belőlem heves érzelmeket, akkor valóban nem érdekelne ennyire, bár ez nem áll fenn, hiszen mindegyikről többé-kevésbé élesen véleményt alkottam.
A cselekményszál nem túl bonyolult, ezzel szemben olvasmányos és izgalmas.

Szerintem, aki kedveli a történelmi romantikusokat, főleg amikor a pasik nem az alfahím kategóriába tartoznak, hanem csak egyszerű férfiak, azoknak mindenképpen tetszeni fog.

Nyereményjáték

Mr. Valcourt érkezése mindenki nyugalmát felbolygatja, hiszen az ifjú táncmester mit sem tud a várost nyomasztó titkokról. Legnagyobb szívfájdalma azonban mégis az, hogy táncmester lévén olyan helyre került, ahol tilos táncolni, így legkedvesebb szórakozását nem űzheti.
Nektek most nem lesz más feladatotok, mint kitalálni melyik állomáson milyen tánctípus rejtőzik a kiemelt betűk mögött. Segítünk, mindegyik tánc a viktroiánus korszakban közkedvelt volt.

(Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.)


Blogturné állomásai:
07.26. Deszy Könyvajánlója
07.28. Szembetűnő
07.30. Kristina blogja
08.01. Insane Life
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése