Ads

Elizabeth Hoyt: Az éjszaka ura

Elizabeth Hoyt


Az éjszaka ura


(Maiden Lane 5.)
Kiadó: General Press
Besorolás: felnőtt
Kategória: történelmi romantikus
Megjelenés ideje: 2015.09
Olvasott nyelv: magyar
Fordította: Danyi Andrea
Oldalszám: 304
Megtetszett? Megrendelheted itt!
ISBN: 9789636438050
Pont: 5/5
  A St. Giles-i kísértet épp négy útonállóval küzd egyszerre, amikor egy pisztolycsővel találja szemben magát, és a fegyver el is sül. Az első lövés nem talál, de az asszony, aki rászegezi a pisztolyt, bosszúszomjasan egy újabb fegyvert emel a magasba A nő pedig nem más, mint a felesége.

Godric St. John remeteéletet él londoni házában, a nappalait könyvek között és kávéházakban tölti, az éjszakáit azonban portyázással a St. Giles-i nyomornegyed veszélyekkel teli sikátoraiban. Godric két év óta nem találkozott a feleségével, aki a vidéki birtokról csak rendszeres, meleg hangú leveleivel adott hírt magáról. Most azonban itt áll előtte az asszony, a haja kibomlott, az arca kipirult, a tekintete vad és szenvedélyes...


Ha azt kérdeznék, mégis ki szerintem a top 10 legjobb történelmi romantikus írónő, Hoyt egészen biztos, az első három között lenne. Igazán szeretem könyveit és megragadnám az alkalmat és elmesélném hogyan lettem többek között, Hoyt rajongó.
A turnék kapcsán ismerkedtem meg a General Press kiadó kiadványaival, pedig Angi (Angelika blogja) sokszor ajánlotta őket, végül valamiért nem olvastam semmit. Első könyven a kiadótól, egyben első Blogturnés könyvem, az Egy hölgy sosem enged turnéban annyira megfogott a sztori, nem bírtam csak úgy elsétálni a téma mellett. Ennek eredménye, mostanra Hoyt, Sabrina Jeffers, Eloisa James beszerzés alatt áll, valamint kezdek felzárkózni. (A könyvtárban ilyen kincseket rejtegetnek! :) ) – Így került be Elizabeth Hoyt, kedvenc írónőim közé.

Legelső kötet óta érdekelt St. Giles-i kísértet története, mi fog vele történni, s ott piszkálta a tudatalattimat, mi lesz az Ő története, hogyan tudja abbahagyni vagy folytatni ezeket a nemes cselekedeteit.
Naivan azt feltételeztem a Botrányos vágyaknál nem lesz nagyobb kedvencem, Mickey levett a lábamról pillanatok alatt, ellenben kellemeset tévedtem. Hiába volt Godric mindvégig távolságtartó, Éjszaka ura során teljesen levett a lábamról.

Megs és Godric házassága színjáték, egyik sem igazán akart a másikhoz menni, ám az élet így hozta. Godric-ra egy rossz lépése miatt rásózták Megs-t.
Ami bájosság tette a történetet, az pont kettőjük különböző személyisége, amik bizonyos szálon összefutnak. Elvesztették szerelmüket, ez a házasság púp a hátukon, érzelmileg mélyponton vannak. Ezek az apróságok elegendőek, hogy a párost egymáshoz közelebb hozzák. Elismerem, talán mégsem elegendő, Godric titka viszont olyan pontot ad, amitől egymás iránti bizalmuk új ponthoz ér. Elcsépelt lenne azt mondani, a bizalom minden alapja, bár mégis úgy érzem, ennek a közhelynek itt igazat kell adnom. Számos alkalommal a bizalom megléte köt össze két embert. - Megs és Godric számára is ez az egymásba vetett bizalom, ami továbbfejlődik szerelemmé.

Kíváncsi voltam mi inspirálta Godricot, hogy a St. Giles-i kísértet legyen, erre választ kaptam és fájt a szívem érte. A kiléte és kisebb akciói nagy bajt hoznak fejére, Megs nélkül könnyen lebukhatott volna számtalanszor. Sokan gyanakodtak Godricra, némelyik ballépése miatt közelebb került a kötélhez, mint valaha. Szerencsére Megs segítségére siet…

Imádtam a párost, szerintem irtóra illenek egymáshoz. Ami az egyik gyengéje, az a másik erőssége és fordítva. Hiába kényszerített házasság, kettőjük közötti kapocs sokkal erősebb, mint gondolják. Ez a felismerés adja a könyv egyik alappillérjét.
Történetileg és karakterileg egyaránt megfogott a könyv. Igazából, legjobban úgy jellemezhetném: imádtam!
Hoyt karaktereiben azt kedvelem, hogy mind életszerű. Az írónő nem a tipikus szende, aranyos szűzkislányokról mesél, hanem hús-vér emberekről, akik átéltek már tragédiákat. Eddig szinte egyik szereplőjére sem volt jellemző az ártatlan szó, pont ezek teszik számomra valóságossá történeteit.

Összegezném az egészet, csakhogy csupa jót tudok írni. Ha volt is negatívum, annyira elvonta figyelmemet a sztori, észre sem vettem. Általában kritikus vagyok könyvekkel, filmekkel kapcsolatban, itt nem tudok. Annyira magával ragadott, képtelen vagyok bármi rosszat írni.
Csak ajánlani tudom minden olyan hölgynek, aki egy kicsit földre szálltabb történelmi romantikára kíváncsi.

(U.i.: Mentem olvasni egy másik könyvét, a Vágyakozást.)


Francia
Olasz



Thai
Román

Holland

Nyereményjáték:

Elizabeth Hoyt kiadói szerződése a Maiden Lane sorozat kilenc kötetére szól, igaz, a szerzőnő még további három történetet szeretne megírni. Idehaza Az éjszaka ura az ötödik regény, ami megjelent a General Press gondozásában. De vajon mennyire ismeritek a korábbi részeket? Mostani játékunkban a könyvek magyar címeit kell megírnotok az eredeti kiadások belső kiegészítő borítóinak képei alapján.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)



További blogturné állomások:
09.26. - Angelika blogja
09.27. - Insane Life
09.29. - Kristina blogja
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése