Ads

Jennifer L. Armentrout: The War of Two Queens - Két királynő háborúja

Folytatódik Jennifer L. Armentrout nagysikerű Vérből és Hamuból sorozata a Könyvmolyképző kiadó jóvoltából. Poppy és Casteel izgalmakkal és fordulatokkal teli története újabb részhez érkezett. Eddig Casteel küzdött Poppyért, de vajon most Poppy is ugyanúgy fog küzdeni szívtársáért? Vajon sikerül legyőzni a legnagyobb ellenségüket, aki jelenleg útjukban áll? Gyere és kövesd a blogturnét, hogy többet megtudj a könyvről és olvasd el, hogy részese legyél te is ennek az utazásnak!

 

Jennifer L. Armentrout


The War of Two Queens - Két királynő háborúja


(Vér és hamu 4.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Besorolás/műfaj: Romantikus fantasy
Megjelenés ideje: 2024.
Fordította: Rácz Katalin
Oldalszám: 736
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Beleolvasnál? Olvass bele itt!
Pont: 5/5
A háború csak a kezdet…

AZ ARANYKORONÁK KÉTSÉGBEESÉSÉBŐL

Casteel pontosan tudja, hogy a Vérkirálynőnél nincs alattomosabb
 és gonoszabb a birodalomban. Azonban a megrázó felfedezésekre
még ő sem tudott felkészülni. Már-már elképzelhetetlen
 a Vérkirálynő gaztetteinek mértéke.

HALANDÓ TESTBE SZÜLETVE

Poppyt semmit sem akadályozhatja meg abban, hogy kiszabadítsa a királyát,
 és mindent elpusztítson, ami a Vérkirálysághoz kötődik. Az Élet Ősi Lényének
testőrei minden erejükkel támogatják, a vérfarkasok mögötte állnak.
 Poppynak meg kell győznie az atlantiai tábornokokat, hogy az ő elképzelései
 szerint cselekedjenek, és ezúttal nem fújhatnak visszavonulót.
 Nem, amíg őbenne él a remény, hogy olyan jövőt építsen,
 amiben mindkét királyság békében élhet egymás mellett.

EGY HATALMAS, ŐSI ERŐ EMELKEDIK FEL…

Poppynak és Casteelnek együtt kell kiállniuk a szerelmükért, a szeretteikért,
 és megóvni a védteleneket. Régi és új hagyományok közepette.
Azonban ahhoz, hogy véget vessen a Vérkirálynő üzelmeinek, a lánynak talán
 épp azzá kell válnia, amivé a prófécia jövendölte, és amitől a legjobban fél…

A HALÁL ÉS PUSZTÍTÁS ELŐHÍRNÖKE

 

Általában válogatós vagyok mit olvasok végig és mit nem. Legtöbb Armentrout könyvet elolvasom, de azért nála is vannak kivételek. A Vér és Hamu illetve Hús és Vér nálam igazán kedvencek közé esik, habár a Luxen sorozatot nem tudja legyőzni, azért mégis magasan mellette vezet. Ráadásul a legtöbb részt hamar kiolvastam, ez a rész szerintem meg egy monstrum. Mivel angolul is sokat olvasok ezért nem meglepő módon belefutottam spoilerekbe és többen panaszkodtak egy bizonyos részre, ami ha nem írnak róla akkor sosem emelem ki. Erről majd később írok bővebben. Úgy egészében ez a kötet jobban bejött, mint az előzőek, sokkal jobban olvastatta magét és a történet is pörgősebb volt.
 
Először a történetre térnék ki, mert fontos eleme és a karakterekről nem tudok írni nélküle. Előzőekben ettől jóval lassabb kibontakozáshoz voltam szokva és inkább a toporgáshoz. Most meglepődtem, mert a könyv sokkal pörgősebbre sikeredett, mint az előző rész. Ráadásul az előzőből sejthető a folytatásban Casteel és Poppy külön utakon fognak járni. Ennek következtében váltott szemszögekből olvassuk a történetet, hol Poppy hol pedig Casteel részéről és emiatt is lehet pörgősebbnek tűnhet. Természetesen egyikük sem ül babérjaikon, hanem Poppy rögvest útnak indul mielőbb kiszabadítani Casteelt a királynő karmai közül, ami nem annyira könnyű feladat. Csapata jelentősen nő és egyre érdekesebb figurák csatlakoznak hozzá. A hentelés és az erotika itt sem maradhatott el, szokás szerint visszatérő séma. Egy dolgot sajnálok és nem értettem, az pedig mikor a drakenek egy részét megölik szó szerint fél oldalon le van írva. Nem akkora spoiler, szerintem, mert ez eléggé hamar bekövetkezik. Nekem annyira rövidnek tűnt, hogy fel sem tűnt. Lehet én éreztem fél oldalnak, de ezen még mindig ki vagyok akadva. 

A történteket követve habár Poppyt megviseli, mégis úgy érzem, mintha mi sem történt volna ment tovább. Nekem furcsa volt a könyv ezen része, mintha Armentrout drámait szeretett volna írni és nem jött össze. Helyette lett ez. Hát nem tudom, valahogy ez nem sikerült. Utána persze jönnek a csavarok, amit nem részleteznék bővebben, lényegében vannak benne érdekes részek, viszont a vége és az utolsó negyede, ah hát az valami zseniális, egyenesen imádtam. A címből sok minden sejthető, viszont ahogyan végül megoldódik nekem rettentően tetszett és az a végén lévő rész meg főleg nagyon ott volt. Utolsó negyedét a könyvnek faltam. Képtelen voltam letenni, mert szó szerint vitt magával a történet és csak még egy fejezet, áh már nem sok, még egy és vége. Illetve szerintem sokan olvastátok, ha nem, akkor ezt a bekezdést spoiler miatt ugord át - Armentrout meglépi azt, amit sokan nem mernek és nagyrészt rajongók kérték. Utolsó lehetőség átugorani a spoilert. Én szóltam... Szóval az egyesülés megtörténik és ezen a ponton sokan kiakadtak, véleményem szerint, mire ide jutunk annyira érthető és adja magát, hogy egyáltalán nem zavaró és valahogy még csak furcsának sem nevezném. Valahogy a történethez tartozott és ettől sokkal durvábbra számítottam, valami sokkal extrább jelenetet vártam. Erre kaptam ezt a művészien szép és koreografált jelenetet, amiben minden a természetre van fogva és elmagyarázza a fontosságát, illetve a könyv elejét tekintve a karakterek közötti kapcsolat dinamikája miatt szememet sem tudtam rebbenteni. Nekem tetszett és szerintem semmi durva nem volt benne.

Most kicsit visszatérek a karakterekre és a fejlődéseikre. Egyértelműen véleményem szerint Poppy változik a legtöbbet és amennyire nem volt a kedvencem, annyira kezdett egyre jobban felnőni a saját szerepére. Ebben a kötetben viszont megmutatja mennyire is tud királynőként viselkedni és igenis képes Casteel nélkül is szerepét betölteni, gondolkodni, gondoskodni másokról. Igenis tud úgy is cselekedni, hogy nem meggondolatlanul fejvesztve rohan a vesztébe, hanem kivár és a legjobb pillanatban csap le az ellenségre és a meglepetés erejével csap le áldozatára. Azt látom Poppy igenis fejlődik, amennyire buta és naiv volt, mostanra minden téren kezd nővé és királynővé változni. 
Másfelől Casteel esetében is érzem a változást, eddigi szeleburdi és számomra néha logikátlan cselekedeteit felváltották jóval megfontoltabb döntések. Valahogy azt érzem ő is kezd megkomolyodni és hiába öreg mint az országút, az itteni dolgok fejleménye miatt lett olyan, amilyen. Rajta is érzem végre, a korona súlya nehéz és változásra kényszeríti, ezért sokkal komolyabb előző részekhez képest.
 
A történet mint írtam pozitív csalódás volt, míg előzőek esetében nem igazán tudtam szívből adni 5 pontot, most minden további nélkül. Legjobban úgy tudom tömören és röviden megfogalmazni: Imádtam ezt a részt.  Ha olyan kérdés merülne fel benned, hogy a Hús és Tűz első része az Árnyék a parázsban kell vajon ehhez a kötethez vagy nem, akkor inkább azt mondom, hogy kell. El tudod olvasni nélküle is, viszont a végén szerintem nagyon is fog kelleni a másik sorozat első része, hogy még jobban üssön. Imádtam a Hús és Vér első kötetét is, de ezzel kiteljesedik. Hozzáteszem a másik sorozat címe is több értelmet fog nyerni ebben a részben és minden értelmet fog kapni. Úgyhogy nagyon erősen javaslom előtte az Árnyék a parázsbant. Összességében szerintem a sorozat egyik legjobb része lett, személy szerint mindenképpen azok táborát erősítik, akik folytatni fogják és határozottan még jobban megszerették a sorozatot.


Játék:
A mostani játékhoz nincs más dolgotok, mint a kiadó honlapján elérhető beleolvasót figyelmesen végig olvasni. Ha mindent elolvastatok, akkor az állomásokon feltett kérdésekre válaszolni nagyon könnyű.

Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Kérdés az állomáson: Mik voltak Massene vasból és mészkőből készült kapujára szegezve?

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

09.10 Kelly & Lupi olvas 

09.12 Könyv és más

 09.14 Insane Life

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, ami über szuper titkos. Na jó, azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése