Ads

Clare és ahogy én látom

Ezeknek a könyveknek nagy története van.
Először is sok lesz a spoiler... Szóval spoiler mentesítéshez jelöld ki az írást, mert fehérrel vannak írva.
Először is, mert éppen a szakdolgozatomat kellett volna írni. Másodszor mindenhova jöttek velem. Otthon, buszon, metrón, főiskolán, előadáson, szemináriumon...
Nem akartam elolvasni, nem volt sok kedvem hozzá, de éppen mit olvassak? Gondolkoztam, ráadásul éppen magam alatt is voltam sok személyes dolog miatt. Ha lehet egy héten minden összejött. Elpusztult imádott tengeri cucum, más rosszabb híreket is kaptam, amiket nem osztanék meg. Aztán elkezdtem először, pdf formában online olvasni. Ha nincs meg online, sosem kezdtem volna neki. Végül aznap, egy ültő helyemben kiolvastam az egész első kötetet. Utána hamar megszereztem a megjelent köteteket magyarul, végül már angolul is folytattam őket. Egyszóval hatalmas kedvencemmé vált. Nem hagyhatom ki az értékelését...
itt kérek bocsánatot Botondtól az Összehasonlító vallásfilozófia órákért amikor felnevettem és Potitól, amikor az oszlop mögött megbújva olvastam a könyvet, mert nem bírtam letenni. :D Valamint minden ismerősömtől akiket kikészítettem vele már... xD

Egyetlen megjegyzés a magyar kiadással kapcsolatban ide, hogy rettentően zavar, hogy az első kötet címe, design-ja eltér a többitől. Hülyén néz ki a polcomon, hogy a Clare-ek között egynek a gerince eltérő. Eh. Engem komolyan zavar ez. Ez ilyen nyünyükém, hogy a polcon nagyság szerint, azon belül kiadó és kiadás szerint rendezve. Vörös Pöttyösnél még színátmenetmezhetek is... Ne nevess ott a másik oldalon. :D

Végzet ereklyéi könyvsorozat

A könyv lényege az első 3 kötetben, hogy különböző ereklyék vannak (You don't say? :D), amiket ha egy személy birtokol, úgy megidézheti AZ angyalt és kérhet bármit. Ez a három tárgy a kehely, kard és egy tükör. Valentine vágya mindent elpusztítani...  Fél a démonoktól, mégis az ő segítségüket kéri...
A második 3 kötet a harmadikból indul ki és inkább bosszú hadjárat és elmebetegségen alapul. Itt is vannak benne ereklyék... Csak nem épp ahogy kéne lennie...

Csontváros:


Kiadó: Könyvmolyképző - Vörös Pöttyös
Kiadás éve: 2009
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Magyar
Oldalszám: 470
Elsőre azt hittem nem sok fantasy elem lesz benne, hát gyorsan kezdtem rájönni tévedtem.
Alapvetően Clary az akkor még 15 éves lány, aki lemegy haverjával bulizni a központja. A könyvek előrehaladtával ezek változnak.
Szóval Clary végül szemtanúja lesz egy gyilkosságnak, amiben a test eltűnik és rajta kívül senki nem látja a "támadókat". Az egyik srác, aki olyan mint az angyal, de lélekben mint az ördög alias Jace nem hagyhatta szó nélkül a dolgot. Végül másnap megtalálja Claryt. A kíváncsiság hajtja, hogy miért látja őket Clary, amikor egy egyszerű ember jelek nélkül.
Még aznap Clary anyja eltűnik. A házban pedig démon támadja meg. Vajon kik támadták meg? Vajon miért? :)
Az én nagy személyes kedvencem Magnus Bane alias Brooklyn főmágusa. (A rajzok sajátjaim :D) Imádom. Róla igazán lehetne egy külön könyv is amit 800 éve alatt megélt. A humora, éles nyelve sziporkázó és az emberekhez, varázslényekhez való hozzáállása és nem érdekel stílusa hihetetlen provokatív és aranyos egyben. Ő az aki tuti nem akarná, de kivételesen megölelném. Mint egy plüss macit. Na jó nem. Mint egy csillámporos macit, de jha... Szóval én ha mondhatom, Magnus Bane fan vagyok, de könyv karakterek közül is egyik legnagyobb kedvencem.
Simon nem lett kedvencem. Később sem. Nem az én világom ő, túl arcba mászó? Nem tudom.
Claryvel nem volt bajom. Néha idegesített, de vannak nála sokkal, sokkal rosszabb főhősök. Ahhoz képest tök oké volt. (Szintén saját rajz az Üvegvárosból.)
Jace-el sem volt bajom. Nem szoktam a főhősöket szeretni, de ő már az a fajta volt akit imádtam. Noha Magnust nem győzi le nálam, mindenképpen a második helyen áll a beképzelt, flegma, ámde vicces szövegeivel. Nem is egy csodahős, szuperzseni agyú. Csak ő, aki két dologhoz ért... :D
Valentine... Imádtam, sokszor szeretem a főgonoszokat. Itt sem volt másképpen. még gondolkozott is, úgyhogy szerettem, ez később sem változott meg.
Azt elejétől tudtam, hogy Jace nem testvére Clarynek, csak arra nem jöttem rá, hogy ki akkor ő és ki a valódi, vagy tényleg a házban halt meg?

Pontozás:
Tartalom: 5/5
Izgalom: 5/5
Összesen: 5/5

Hamuváros:


Kiadó: Könyvmolyképző - Vörös Pöttyös
Kiadás éve: 2010
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Magyar
Oldalszám: 416
A kedvenc jelenetem amikor a Tündéreknél vannak. Mielőtt azt gondoljátok, hogy a csókjelenet, NEM. xD Nekem a leírás tetszett. Tény a tündérek sokaknak kedves kis lények, pedig ártóak. Itt kiemelte Cassandra Clare azt az oldalukat amivel sokan nem számolnak. Pimasz, ártó szándékukat és mennyire számítóak.
Mivel szegény Simont sosem szerettem, ahogy már írtam, itt nagyon az idegeimen táncolt.
Claryt felrúgtam volna néha. Nagyon ostobán tud viselkedni, de ez csak egy könyv. Így rendben is volt. :D

Jace az maradt Jace. Magnus is többet szerepelt mint az első kötetben, így öröm ujjonghattam én is. A végét a hajós részt imádtam, azt a részt őrült tempóban olvastam eszmetörténet órán. :D
A végén persze megszerzi Valentine a kardot. Csalódtunk volna, ha nem. :) Jobbra láthatjátok használat közben... (deviantart.com-ról van a többi...)
Itt azért már kezdtem sejteni, hogy az inkvizítor ki is és miért áldozta fel magát a végén és mi az a sebhely Jace vállán. A hogyanra nem jöttem rá. Azon nagyon gondolkoztam, hogy akkor ez hogyan van? A
ztán azért meglepődtem mikor kiderült, hogy Jace nagyanyja volt.
Pontozás:
Tartalom: 4/5
Izgalom: 5/5
Összesen: 5/5

Üvegváros:


Kiadó: Könyvmolyképző - Vörös Pöttyös
Kiadás éve: 2011
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Magyar
Oldalszám: 504


A könyv eddig is tele volt csavarral, de ez... Imádtam, ha az első 2-t szerettem, ezt imádtam és itt jelentettem ki, hogy hivatalosan is rajongóvá váltam és nem tudom letenni. Ezt szintén volánbuszon kezdtem el olvasni, de jött velem eszmetörténet és összehasonlító vallásfilozófiára is... Amiken néha annyira hangosan nevettem, hogy zavarba kerültem. :D Utólag ismét bocsánat Botondtól és Potitól, ha megzavartam az órát, de egy könyvfüggő olvasott az órán és nem tudta letenni, mert annyira izgalmas volt számomra ez a könyvsorozat...
A harmadik részben Idris-be megyünk és láthatjuk azt a várost ahonnan az Árnyvadászok származnak.
Maxot sajnáltam. őt nem gondoltam, hogy meg fog halni.
Sebastian Verlac egy kedves úriember, aki segít nekik és mit sem sejtenek róla. Hiszen senki nem ismerte a Verlacokat igazán. Így történhetett, hogy az igazi Jhonatan Christopher el tudott rejtőzni. Valójában Valentine a két fiút egymástól külön nevelte, hogy ne szerezzen tudomást egyik a másikról. Jace igazából az utolsó Herondale. Aki egy kísérlet végeredménye Claryvel együtt és ők angyalvért kaptak. Míg az igazi Jhonatan Christopher alias mindenki Sebastianozza démonvért kapott. Jhonatan gonosz, annyira, hogy még Valentine is félt tőle. Ettől függetlenül szerettem a karaktert.

Pontozás:
Tartalom: 5/5
Izgalom: 5/5
Összesen: 5/5

Bukott angyalok városa:

Kiadó: Könyvmolyképző - Vörös Pöttyös
Kiadás éve: 2011
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Magyar
Oldalszám: 390


Molyos értékelés



Ez a leggyengébb darabja az összes megjelent könyvnek.Igazából ebben semmi nem történik. Itt azt gondoltam a könyv el fog laposodni. A legvékonyabb és a legsemmilyenebb könyv Clare-től. Izabell viszi el és Magnus talán a könyvet. Szóval ezzel lassan haladtam és erőltetettnek éreztem. Nem volt annyira vicces mint előzők. Meg itt már utalgatnak a másik kapcsolódó könyvekre.

Pontozás:
Tartalom: 3/5
Izgalom: 4/5
Összesen: 4/5


City of Lost Souls - Elveszett lelkek városa



Kiadó: Walker Books

Kiadás éve: 2012

Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Angol
Oldalszám: 554


Angolul ahogy megjelent, másnap már olvastam is. Nem sajnáltam, hogy nem adtam fel, ha már imádtam a könyveket. Nekem ez a könyv lett az egész Végzet ereklyéi saga kedvenc kötete.
Sokkal mélyebb, ismét tele van csavarral, ismét vicces, de a történet más mederbe is kerül, ahogy a szereplőink nőnek fel.
Dúlnak a hormonok. Clare pedig a meleg téma után kiugrasztotta a nyulat. Van benne átvitt értelemben party drog, drog, molesztálás és ehhez hasonló fincsi dolgok.
Azon kívül, hogy mindenki meg akar fektetni mindenkit... Magnus és Alec csúnyán összeveszik. Alec iszonyú buta ebben a könyvben. -.- Simonnak nincs nagy szerepe, sem Izzynek... Jace-Christopher és Clary körül forog nagyjából a kötet. Végre Jace és Clary minden drog, szerződés stb nélkül rövid időre együtt maradnak. Végre nem szól bele senki sem. Aztán Jhonatan megjegyzéseit imádtam. Kissé nappal hugom este... Szóval az 5. könyv elborult.

Pontozás:
Tartalom: 5/5
Izgalom: 5/5
Összesen: 5/5


Pokoli szerkezetek trilógia


Először is a magyar fordítással sok ponton nem értek egyet. Valószínűleg nem vettem volna meg, ha nagymamám nem olvassa. Lehet jobbra vártam. Előre megrendeltem, miután angolul olvastam, megjelenés előtt több hónappal. Hát először is kibuktam az Angyal fordításán, utána Herceg és Hercegnő lesz. Na így a fejemet falba szeretném verni. Inkább használom az eredeti címeket, marad Mechanikus Angyal, Mechanikus Herceg és Mechanikus Hercegnő. Szerintem ott nem ismerték a steampunk kifejezést, ami az egész könyv hangulatát áthatja. Utána még a kínai átírás is valami borzalmasan rossz. xD Komolyan! Mi ez az átírás benne kérem szépen? Mimimi? Jang GuiZi? WTF!!! MI EZ? Szóval röviden egy kis sinológia. A kínai nyelvben nincs olyan szótag, hogy "jang", csak "yang" ami tényleg 洋. Ami az eredeti angol könyvben jó még. Azt mondom magyar átirat, mert az tényleg Jang, de akkor mi ez a GuiZi (鬼子) magyarul ha átirat ??? Mert nincs ilyen magyar átirat. X'D Ezt bizony magyarul KuiCe-nek írják... Tudjátok LaoZi = LaoCe, Mao ZeDong = Mao CeTung... Itt már sírtam nagyjából.
Kitérnék arra, hogy nem csak a magyar fordítással van a baj, hanem maga a szó használata is súlyos, semmi technikai segítségkérést nem mutat. A szó eredete és használata azt feltételezteti, hogy Jem már tudott időt ugrani és megelőzte a korát úgy 60 évvel? xD Ez sokszor feltűnik, hogy bizony olyan szavakat akar használni Kínaiul, amit ő még nem is használhatna, de nem baj... xD Soha ne adják egy sinológiát tanult ember kezébe ezt a könyvet, soha.. xD

Másik problémám Jem. Látta valaki a Hana Yori Dango bármelyik változatát? Gondolok a manga, anime,
japán, koreai, kínai, tajvani esetleg fülöp-szigetekire... Külföldön elég híres. Nem? Segítek. Nekem a kedvenc történetem, ezért lehet nálam ez ennyire befolyásoló.

Japán az alapmű, abból indulok ki.
Van benne egy leányzó (Makino Tsukushi), aki új iskolába kerül, ahol a 4 leggazdagabb család gyerekei uralják az iskolát. Két fiúhoz kerül igazán közel a sorozatban. Az egyik Domyoji Tsukasa a bunkó, erőszakos srác, aki legbelül gyermek. A másik Hanazawa Rui az érzékeny lelkű, finom, kedves és igazi úriember... Rui és Tsukushi egymásba szeretnek, de amikor elutazik Rui Párizsba, Tsukasa elkezdi erőltetni a randit, amíg Rui vissza nem jön. Amikor Ruival összejön, szép lassan Tsukushi, rájön, hogy Tsukasát szereti... A két kis képen a koreai és a japán verziókból vannak a képek Ruiról, mint Rui (bal) és JiHoo (jobb) ugyan az a karakter... Mindegy. Nem kedveltem. DE... Amikor Jem hegedül és az egész jelenet ahogy Tessa találkozik vele, bennem egy az egyben Hana Yori érzést keltette. 
Itt kezdődött a baj, hogy miért nem szerettem meg sosem Jemet... Mert Ruit sem szerettem. :D

Ízelítő, ha gondoljátok... xD A zenét imádom. Ennyi... Na amúgy visszatérek utána könyvre.



Szóval vissza a történethez. :)


Clockwork Angel - Angyal




Kiadó: 
   Angol: Margaret K. McElderry Books
   Magyar: Könyvmolyképző - Vörös Pöttyös
Kiadás éve: 
   Angol: 2010
   Magyar: 2012
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Angol /Magyar
Oldalszám: 
   Angol: 496
   Magyar: 468


Molyos értékelés



Nah a nagy részét amivel bajom volt, azt már kiveséztem fönt. A molyos értékelésemben leírtam nagyrészt a véleményemet. Az első kötetet szerettem, az eleje nekem különösen tetszett. nagyon jól indult.
Ahogy írtam Magnusnak különösen örültem benne. Nekem tetszett ennek a kötet is a hangulata. (Noha igen, elején úgy volt beharangozva, hogy Magnusról fognak ezek a kötetek szólni,d e hát nem. Ez van. Bukta, lekvárosan...) Mindentől függetlenül a humor itt is meg volt. Sokszor ezen is felnevettem az órán. :D
Tessat megkedveltem az elejétől. Jobban szerettem mint Claryt az tény.
Willt az elejétől imádtam mint karaktert. az ő stílusa közelebb áll hozzám, mint a többieké, így egyértelmű volt, hogy nálam ő lesz a befutó itt.

Pontozás:
Tartalom: 4/5
Izgalom: 4/5
Összesen: 4/5

Clockwork Prince


Kiadó: Margaret K. McElderry
Kiadás éve: 2011
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Angol
Oldalszám: 498



Molyos értékelés




Ez a könyv nem volt annyira jó mint az első. Nagyon lassan indult be, sőt azt tudom mondani a könyv első fele semmiről nem szól. Azt hittem csak én vagyok vele így, de nem. Mások is panaszkodtak, hogy az első fele az teljesen felesleges. Unalmas igazából.
Utána kissé felpörögnek végre az események és visszakapunk valamit a jól ismert Clareből.
A vége miatt, de az személyes, de azért nagyon dühöngtem. xD Aztán mondtam magamnak, hogy csak könyv, szóval falhoz vágtam volna, ha tudom. Nagyon ki voltam bukva ezen a köteten... xD

Pontozás:
Tartalom: 3/5
Izgalom: 4/5
Összesen: 4/5
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése