Ads

Holly Black: The Lost Sisters – Az elveszett nővérek


Holly Black


The Lost Sisters – Az elveszett nővérek


(A levegő népe 1,5.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Besorolás/műfaj: YA
Megjelenés ideje: 2023.
Fordította: Szabó Krisztina
Oldalszám: 72 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 4/5
De mi történt Tarynnel?
Míg Jude a hatalomért küzdött a kegyetlen herceggel,
Cardannal az elfhoni udvarban, a nővére,
Taryn beleszeretett a szélhámos Locke-ba.

Taryn részben bocsánatot kér, részben magyarázkodik,
és kiderül, hogy neki is megvannak a maga titkai.

Kiegészítő történet a New York Times bestseller
The Cruel Prince – A kegyetlen herceghez
a lenyűgöző Holly Black tollából.

A Kegyetlen herceg trilógia kissé különleges helyet foglal a szívem egyik kis csücsökében. Elsőre valahogy nem tetszett és mégis valami miatt vissza-vissza vonzott a történet. Hirtelen azon kaptam magamat, képtelen voltam letenni, miközben éreztem Cardan iránt a gyűlöletet majd Jude iránt is éreztem egy ilyet s végül mind a két főhőst imádtam. Furcsa kettős tánc alakult ki köztem és a könyv között, aminek a végén mind a ketten szerelmesek lettünk. Angolul megvettem Cardan részéről a könyvet amit imádtam, ezek után kíváncsi voltam Taryn tud vajon javítani helyzetén?

Legelőször le kell szögezzem, hogy a Tarynt igazán nem kedvelők táborába tartozok. Hiába lett a végén jobb helyzete vagy fejlődött karaktere, mégsem tudtam megszeretni, aminek okai voltak. Nálam ő tipikusan olyan lány aki játssza a szende békát, áldozatot csinál magából és mindent magára vesz miközben ott van az ikertestvére és mikor szüksége lett volna rá cserben hagyja. Ráadásul volt pár tette ami nagyon ellenszenves számomra, Jude sem szent, de mégis őt okkal jobban tudtam kedvelni.

Ebben a kis szösszenetnyi könyvben Taryn oldaláról olvashatjuk a történtek nagyobb részét. Azért írom csak egy részét, mert pusztán a Cardannal történt párbaj és Locke szerepét ismerjük meg Taryn oldaláról. Hatalmas butaságnak tartottam a Locke-al való titkolózásukat, amit habár mondhatni valahol indokolt, mégsem éreztem fair dolognak Jude-al szemben. Úgyhogy ez a könyv rövid és ütős, viszont Taryn iránti ellenszenvemen semmit nem változtatott. Sajnos.

Jó volt egynek, ami kitöltötte az űrt, mert kapott szót Taryn is, érezni tudja mennyire hibás és tisztában van azzal, hogy cselekedete ártott Jude-nak. Viszont a kis könyvecske vége után tudjuk voltak még más kevésbé szimpatikus, mi több, kifejezetten rémes cselekedetei. Tehát nem mondanám, hogy hosszú távon javult személyisége. Úgy tűnik tisztában van mennyire árt, mégsem tesz semmit ellene, csak sodródik az árral. Igazi áldozati bárány szerepében játszik továbbra is.

Ez a könyvecske inkább érdekes hátteret és színezetet ad az eredeti trilógia mögé. Ezen túl újat nem ismerünk meg, talán Taryn sokkal visszafogottabb s szerényebb személyisége mutatkozik meg jobban. - Jude az erős és bátor én meg vagyok a senki szürke kisegér hozzá képest.

Mint írtam újat nem tudunk meg róla, azonban nagyon kis kellemes olvasmány a trilógia vagy netán első kötet után amikor a történet egy része már nem spoiler. Igazából nem akar az írónő sem javítani vagy rontani Taryn megítélésén, sokkal fontosabb az a része ő hogyan élte meg Locke-al a titkolt kapcsolatukat, miközben nővérét kínozták és megalázták. Nem boldog, hangja viszont fejemben sztoikus mi több saját helyzetükbe beletörődő. Ha rajta múlna szerintem a kesernyés happy endtől sokkal rosszabb várt volna mindenkire…

Ha össze kéne foglalnom a könyv jó kis kitöltés az eredeti történethez: Nem kell csodát várni és hatalmas csattanót, vagy valami új dolgot. Pont ez az egyszerűsége adja a varázsát. 

Viszont egy igazsága van: A szerelem alól senki sem kivétel és akadnak, akik bármit megtesznek érte, még ha árt is vele másoknak.

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése