Ads

Gu Family Book (sorozat)


Sorozat angol címe: Gu Family Book
Eredeti cím: 구가의 (Gugauiseo)
Eredeti nyelv: koreai
Hogyan láttam: koreaiul, angol felirattal
Futott: MBC csatorna / 2013.04.08 - 2013.06.25
Részek száma: 24 (60 perc/rész)

Ahogy írtam múltkor is, mostanában nagyon kívánom a sorozatokat, ezért átadtam magamat nekik. Miután a You, Who Came From the Stars-ból még hátra van két rész, ami a jövő héten jön ki koreában, ezért valami újabb után néztem. Elkezdtem a The Heirs-t, ám az első rész nagyon zavaros volt és folyamatosan ugrált. Későbbre halasztottam. Helyette egy másik sorozat piszkálta a fantáziámat, ez pedig a Gu Family Book. Elsőre valami Iljimae vagy Hong Il Dong-ra számítottam, valami vidám történelmi vagy henteljünk benne végig. Amit helyette kaptam… Teljesen más.
Valójában évek óta rókadémon rajongó vagyok, egy időben még a plüss rókákat is gyűjtöttem e miatt. Ez a tény, a kérdést el is döntötte, miért érdemes ezt néznem, meg természetesen azt is, hogy kinek szurkoljak.

A történetről dióhéjban:
Egyszer volt hol nem volt… na jó. Első három részben nekem sok zsebkendő kellett.
Yoon Seo-hwa apját szeme láttára mészárolja le Jo Kwan-woon, végül bátyával és a szolgálójával együtt eladták Kwan-woon panacsára egy gisaengbe – ahol teát kellett volna felszolgálnia és a testét árulnia. Nem volt erre hajlandó ezért kikötözték, ekkor esett meg a szíve rajta Gu Wol-ryung-nak, az erdő védelmezőjének, aki egyben alakváltó róka démon is.
Az ő szerelmük története kezdettől fogva el kárhoztatott.
Beleszeret Wol-ryung a lányba, e közben megölik a lány testvérét, szolgáját, egyedül marad, minderről a lány nem tudhat. Végül Wol-ryung elveszi feleségül Seo-hwat, azt, aki semmit tud sötét titkáról. Próbálja játszani az emberi férj szerepét, közben keresi a megoldást emberré válásárához. Már csak 10 napja van hátra, hogy végleg ember lehessen. Ekkor találnak rájuk az erdőben, s a lány is meglátja férje igazi arcát. Rémültében ráküldi az embereket, ezzel együtt kivégzik.
Seo-hwa teljes őrület szélén s elkeseredettségében ráeszmél terhességére. Hiába próbálja gyermekét megölni, nem sikerül. Születésével jön rá, a férje sosem volt gonosz és nem is volt szörnyeteg.
Ekkor esküszik bosszút.
Így született meg Kang-chi, akiről valójában a történet szól. Semmit nem tud biológiai szüleiről, de folyamatosan az ő hibáikat szembesül. 

Saját szavaim:
Az első három rész után dühöngtem egy sort a butaságukon, de ezen a kezdeti bukkanón hamar túl is tettem magamat. A részek előrehaladtával fokozatosan ugrált fölfele a "kedvenc" sorozataim csoportjába.

Leültem megnézni az első részt, azt hittem már maga a nagy történetet láthatom, csak az nem stimmelt, hogy a szereplők miért nem olyanok, mint a képen, miért olyan gyors a történet menete. 
Persze én, aki mindenbe képes beleélni magát, rendesen kiborultam rajta, mikor mind meghalnak. Fél zacsi zsepi bánja ezt a műveletet. Persze harmadik résznél teljesen világossá vált, ez mégsem nem az ő történetük. (Elpazaroltak egy helyes pasit! Cöh. Komolyan, Gu Wol-ryung tényleg jól nézett ki. Messze ő jött be a legjobban. Na, erre kit nyírnak ki? Vajon kit?)
A sorozat végig él a szimbolika adta lehetőségekkel, ami sokat emel a hangulatán. Jelen van szervesen a buddhizmus, ám a koreai hagyomány és hiedelemvilág is csöpög át. Ahogy Ázsiában jellemző, mindenből egy picit, általános dolog, hogy szinte senki nem egy vallással bír.
A szimbolikák alatt gondolok a történet folyamán folyamatosan jelen levő szerzetesre, aki mindenhol megjelenik, s a végzetéről mesél, próbál rávenni mindenkit a végzetének megváltoztatására. Máskor meg az ármánykodás közben, egy béka bekapja a lepkét, vagy a virág lehull, mint a tisztaság elvesztése.

Kang-chi akaratlanul is rálép apja útjára, a karmája ezt diktálja, a történelem folyamatosan megismétli önmagát. Küzd ellene, de mindhiába, nem hallgat a szerzetes szavaira, ahogy apja sem tette. Aki megölte Seo-hwa apját, Kwan-woon, Ő öli meg Kang-chi nevelőapját is. Persze már páran sejtik ki is valójában a fiú, de egyik sem mesélte el még neki a szülei valódi történetét. Minden lépése, s áldozat szinte karmikusan történik. Amíg valaki le nem zárja ezt a karmát, addig körforgásban van. Ennek pedig egyetlen megoldása Kwan-woon halála lenne.

Ahogy látod, a történettel nagyon meg vagyok elégedve. Mindig mutat újdonságot. Azt hiszem, már tudom mi fog történni, erre megváltozik a kimenetel.

Karaktereket is imádom, Kang-chi sem a végtelenül szerencsétlen, gyerekes, inkább a változó szó igaz rá. Hol ilyen, hol olyan. Mégsem tudom azt mondani, hogy a sorozaton sokat nevetnék miatta.
A koreai sorozatok folyamán elég kevés igazán imádott női karakterem van, Chung-jo viszont hihetetlenül belopta magát szívembe. A lány aki harcosnak adja ki magát. Hihetetlenül tiszteltem és megkedveltem, amikor meglátta Kang-chi örökölt ’énjét’, noha elfutott, mégis visszatért a fiúhoz megmenteni.

Kiemelném a zenei aláfestést is. Több fülbemászó dallam van beépítve a sorozat alatt, szerintem nagyon hangulatossá teszik. Egyszerre élnek a modern és tradicionális technikák adta lehetőségekkel, néhol akár több stílust is keverve. Nem vagyok egy instrumentális rajongó, de ebben még azok is tetszettek. Két szám különösen kedvencemmé vált, egyik egy rendes énekes dal, a másik inkább instrumentális.

Összegezve, ha egy történelmi jellegű, kicsit fantasyval átitatott sorozatra vágysz, ami nincs tele humoros riposztokkal, sokkal inkább komolyabb, akkor mindenképpen ajánlom ezt. Szereplők hihetetlen jók, a karakterek kidolgozottak, jelenetek eseménydúsak, kitöltő részek helyett akciót kapsz, bérgyilkosokat és újabb ármánykodást. 

Ajánlom.

No és az egyik kedvencemmé vált dal belőle. (Angol)

A sina aláfestők közül ez lett nagyobb kedvencem. (1:22-től imádom)

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése