Ads

E. L. James - Grey

E. L. James Ötven árnyalat trilógiájának mindhárom része a toplisták élén tündökölt több héten keresztül, így nem okozott meglepetést, hogy a Grey is azonnal a toplisták élére került. A Libri Kiadónak köszönhetően hazánkban is megjelent a napokban a Grey című könyv. Több ezer olvasó szeretné tudni, hogy Christian Grey pontosan mit gondolt, hogyan érzett, amikor találkozott Anastasia Steele kisasszonnyal, miként próbálta alakítani a történteket.
A Blogturné Klub 8 bloggere december 2. és 16. között a Grey turné keretén belül élménybeszámolókkal, extrákkal és nyereményjátékkal népszerűsíti még tovább Christian történetét!

E. L. James


Grey


Kiadó: Libri
Kategória: felnőtt, erotikus
Megjelenés ideje: 2015
Olvasott nyelv: magyar
Fordította: Babits Péter
Oldalszám: 716
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 4/5
…mert minden történetnek két oldala van.
E. L. James újraírta az elmúlt idők legsikeresebb bestsellerét.
Eljött a várva várt pillanat, amikor a Szürke-rajongók végre a titokzatos és izgató Christian gondolatai közé férkőzhetnek. Christian Grey szavain, gondolatain és álmain keresztül végre megtudjuk a titkot, mit gondolt a férfi az Anastasiával folytatott szenvedélyes kapcsolatáról.
A férfi gyönyörű, okos és a hatalom megszállottja. Világa rendezett, szigorú szabályok szerint működik, de fájdalmasan üres, mindaddig, amíg Anastasia Steele be nem lép az életébe. Miért nem képes ellenállni Ana csendes szépségének? Miért nem tud elszakadni tőle? Mi űzi ebbe a vakmerő és szenvedélyes viszonyba, ami mindkettőjüket felőrli? Ana átlát az álcának használt ridegségen, amivel Christian gyermekkori traumáit és szeretetlenségét palástolja. Vajon képes a lány csillapítani a fájdalmat, vagy a férfi lelkét emésztő sötét vágyak és öngyűlölet végül elűzik mellőle azt, aki az utolsó reménysugár lehetne az életében?
„Christian rendkívül összetett személyiség – nyilatkozta James –, az olvasóimat mindig is izgatták a vágyai, a gondolatai, és persze múltjának sötét árnyai is. Nagy öröm volt számomra ismét visszatérni Ana és Christian világába, és újraélni a történetet.



Gondolom nem mondok újat, hogy olvastam a Szürke trilógiát és ha valaki visszanézi, akkor tudja azt is, nem tetszett. Ennek több oka volt. Szedett-vedett nyelvtan, leírások és teljesen éreztem rajta a darabokból való összevágást. 
Sokszor említettem, szerintem az Alkonyat fanficen felül sokat nézte az írónő Titkárnő című filmet és nem látok benne újat. Viszont leírtam, második kötet megfogott és ha valami tetszett, az később Grey karaktere. Ott motoszkált bennem, a tudatom szegletében, mi járhat a fejében, milyen mögöttes dolog, helyesebben dolgok juttatták ide? - Imádom a karaktereket elemezni, szétszedni és összerakni, pusztán megérteni a belső motivációjukat. 
Oda is értünk, miért olvastam el ezt a könyvet és mi az oka a 4 pontos értékelésemnek.

Nagyon kellemeset csalódtam, lehet edződtem a sok erotikus könyvvel, azonban van amit nem lehet megedzeni. Fogalmam sincs, hogy a magyar fordítás mennyit dob rajta, mert bevallom ezt a kötetet nem olvastam angolul, de sokkal gördülékenyebb, körülírtabb és úgy raktam le a könyvet, hogy megtaláltam azt a wao érzést. Méghozzá pont a karakter és a szemszög váltotta ki bennem. 
Egyből megragadta figyelmemet és felkeltette figyelmemet, Grey nem látta rózsaszínben a világot, hiányzott belőle a szeretet megértése és nem egyből zúgott bele a lányba. Csomó olyan dolog játszódik le benne, még ha legtöbbször apróságok is, amik emeltek a könyvön és földibbé, vagyis érthetőbbé tették Christiant.

Természetesen számos erotikus jelenet van benne, viszont nekem bejött ahogyan Grey hozzáállt az elején. Nem tudta eldönteni Ana milyen csoportba sorolódik nála. Felmérte a lány iránti érzelmeit, amiket nem tudott besorolni és mit kezdjen vele. Mikor látta rosszul csinál valamit, puhatolózva kipróbált mást és ezek az apróságok itt szembetűnőbben megjelentek. 
Ana szemszögéből teljesen lekoptak ezek és nem éreztem ennyire erőteljesnek a próbálkozásokat. Ott a sírás és a szenvedés ami előbb volt érzékelhető nekem.

Karakterileg, így belső szemmel figyelve Greyt, azt mondom jobban megírt, összetettebb és elképzelem a visszajelzések alapján tovább lett csiszolva karaktere. Határozottan jót tett neki.
Voltak helyzetek, szituációk amikor inkább azt éreztem Ana tárgyiasult a szemében, bár ezt betudom az érzelmi téren sekélyes tudásának. 
Továbbra is néha elveszik az írónő jelenetek között, néha ugrálunk jelenetek között, megszakítja gondolatvilágát, máskor meg elmélyülünk valamelyik részletben. Mielőtt valaki azt hinné ez hiba, nem mindig, nekem néha talán lassú volt. 
Az Elena felé irányuló hozzáállása mindenképpen pozitív pontot kapott, jobban megértettem az okokat és miért úgy viselkedett vele, ahogyan. 

Szerintem ez a könyv jó, nekem legalábbis tetszett. Sokkal markánsabb jellege van, mint az alap trilógiának. Erősebbek benne a pontok és egyszerűen olyan dolgokat nyomatékosít az írónő, amikre talán eddig kevésbé figyeltünk fel. Részletek, apróságok, viszonyok és belső vívódások. Ha valaki megkérdezi mi volt az idei év egyik legkellemesebb csalódása, egészen biztos vagyok benne, a Greyt fogom először említeni. 

Történetileg hűen követi az első részt és kitölti az üres részeket, ahol Anával külön utakon jártak. Igazából ezzel megkaptam amire kíváncsi voltam. -
Mi zajlott Christianban az egész alatt? - Na, ez nem derült ki számomra sosem és szerintem sokan vannak ezzel még így. 

Összességében tetszik a könyv, azt kaptam ami érdekelt és felül is múlta kívánságaimat. Mindenképpen szórakoztató könyv és sokkal erőteljesebbnek éreztem karakterileg, emiatt tényleg szeretem. 

Nyereményjáték

A szürke ötven árnyalatának és ezáltal a Grey-nek is vannak meghatározó jelenetei, tárgyak, sőt helyszínek, amelyekről a történet jut eszébe egy igazi rajongónak. Ezúttal igaz-hamis játékra hívunk titeket. A bloggerek a bejegyzések végén megosztanak egy-egy képet, amelyről el kell döntenek, hogy hozzá tartozik-e a történethez, vagy sem. A rafflecopter doboz megfelelő helyére kell beírnotok az IGAZ, vagy HAMIS szavakat. A Libri kiadónak köszönhetően pedig kisorsolunk a helyes megfejtést beküldők között 3 példányt a Grey című könyvből.
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz! A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére a megküldött e-mailre válaszolni, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. 




Turnéban résztvevő bloggerek listája:
12.02. Kristina blogja
12.04. MFKata gondolatai
12.06. Zakkant olvas
12.08. Insane Life
12.10. Deszy könyvajánlója
12.12. Dreamworld
12.14. Kelly & Lupi olvas
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése