Ads

花千骨 (Journey of Flower) - kínai sorozat


Ez a poszt könyves, sorozatos és kicsit többről fog szólni, mint a címben szereplő sorozat. Valahogy úgy indult, én kínai sorozatot akarok nézni, mivel hiányzik a kínai nyelv. Ez a sorozat pedig beszippantott, szóval kellene a könyv, meg a lány csengője, mert tetszik. Itt már kezdődtek a problémák és ahogyan az internet bugyraiba beleástam magamat, meglepő dolgot tapasztaltam.

Először is kifejtem az ebayes részét. Megszoktam, ha kínai cuccot szeretnék, akkor mindent sikerül megszerezni olcsón és gyorsan - ezt felejtsd el, ha igazi kínai sorikat nézel. Tudom van Taobao (kínai "ebay"), de az agent szerintem drága, most ünnepek miatt meg nem zaklatom az eladókat. 
Ha kis ékszert szeretnél, ami a sorozathoz kapcsolódik, akkor olyan 2-3000 ft fele kalkulálj ebayen, nekem a kispárnahuzatra fáj a fogam. :D Végül, amit imádtam kicsi csengőt a sorozatban (gyűjtöm a csengőket) vettem meg, itt, ezt viszont megúsztam marha olcsón. A könyv viszont, most kapaszkodjatok: 27 ezer forint fele volt, ez sajnos már nincs fent. Amazonon 10 ezer fele volt postaköltséggel és hát az sok egy, most figyeljetek, összesen 1000 Ftos könyvért, újonnan megvan 2000 is. :D - Szerencsére, lehet májusban meglesz máshonnan.

Visszakanyarodva, igencsak szívem csücskei a koreai, taiwani és kínai sorozatok, főleg, ha kicsit történelmi, kicsit romantikus, kicsit verekedős, kicsit fantasy olyan igazi ázsiai egyveleg. Tudom, a legtöbb, amit láttam könyvből született, nem baj, hiszen tényleg nagyon jó kínai wu xia és fantasy könyvek vannak, nem mondhatok egy rossz szót sem. Lejjebb írni is fogok egyről, amiből éppen most készül a sorozat. 
amitől ezek különlegesek számomra, hogy másra fókuszál, mint egy átlag európai, netán amerikai sorozat. A hitviláguk szerint pedig sokkal érdekesebb befejezéseket kapunk. 

Aztán egy szép napon belefutottam a 花千骨 (Journey of Flower) sorozatba, tökéletes leírás, jó sztori és több sem kellett nekem, nagyon lelkes lettem, hiszen minden megvan benne, amit imádok az ilyen történetekben. Gyorsan nézzük meg!
Adottak a démonok, halhatatlanok és mindenféle lények világa, aminek az alapja egy nagyon jó könyv. Legalábbis utána olvasva ez derül ki. Azóta amint olvastátok, beizzítottam a netet és meg fogom szerezni könyvben, sőt, a sorozat után muszáj leszek, ugyanis ez a háborgásom legfőbb oka.


Minden rossz cgit leszámítva - ami igazából a kínai sorozatok szíve, hozzájuk van nőve és már-már aranyos - első rész szerintem össze van dobva, úgy jött át a sztori, hogy darabos, ráadásul kimaradnak évek, s mint kiderül, egészen pontosan 16 évet ugrunk a történetben, amire elfelejtették felhívni a figyelmet. Qian Gu édesapja meghal (megjegyzem, ekkor 12 éves, sorozatban eltelik néhány hét), találkozik a Mo Bingel, aki közben mester lesz és szegény Qian Gu folyamatosan őt keresi, persze az a 16 év, amíg keresi lényegtelen. Minek az? :D Ezt is onnan tudtam meg, hogy utána olvastam a könyvnek.
Későbbiekben javul a helyzet, a kezdeti gyors váltások helyét átveszi a kissé lassabb tempó és így élvezhető, bár néha így is megakad a sztori.

Számos kis hibától eltekintve nagyon élvezhető sorozat.
A történet egy lányról szól, aki születésétől fogva szerencsétlenség követi, ha a vére növényre hull, azok elpusztulnak, emiatt a városiak meg akarják ölni a lányt, azt hiszik démon, végül apjával a város szélére költöznek. 12 éves, amikor meghal az apja és Mo Bing segít neki eltemetni, néhány napig pedig védelmezi a lányt, ám ahogy letelik az idő, Mo Bing eltűnik, Qian Gu pedig elindul megkeresni misztikus jótevőjét.
Amit nem tud, azóta mester lett és akik nem halhatatlanok, mind elfelejtették, hogy valaha találkoztak vele. Qian Gu arcára nem is, hangjára, mozgására halványan emlékszik. Igyekszik mindent megőrizni elméjében, nehogy kikopjon a megmaradt reménye.

Qian Gu keresés közben számos rosszakaróval találkozik, némelyiket gyermeki naivságával állít maga mellé. A lányból hiányzik a gonosz, annyira naiv és jószívű, hogy szinte ellenségeit is megölelgeti, végül a leggonoszabbak közül is párat térdre kényszerít. Később például Ma Ke-t, a démon urat.
Miközben kutatja jótevőjét, elirányítják a Chang Liu halhatatlan taoista szektához, mondván ott lesz az, akit keres. Csak éppen az arcára nem emlékszik, ezért hiába áll az orra előtt, nem veszi észre.
Mo Bing, aki valójában Bai Zi Hua azóta a Cheng Liu vezetője lett, legsötétebb titka mégsem ez. Az ő sorsa, ha a köve megváltozik, megtalálja, azt aki megöli, ezt a végzetet kizárólag akkor kerülheti el, ha ő öli meg a másikat. Márpedig akit meg kell ölnie, nem más, mint Hua Qian Gu, aki mit sem sejt erről. A felvételi kihívásoknál mindent megtesz a lány érdekében, hogy ne jusson be, végül erősebb Qian Gu és egészen addig küzd, amíg sikerül elérnie, Bai Zi Hua egyetlen tanítványává fogadja. Elkezdődik az igazi kiképzés és Qian Gu úgy tűnik, az egyik legjobb tanítvány, azonban van benne valami, ami nem emberi és ezt senki nem tudja micsoda.

A történet romantikus része nagyon jó, első úgy majdnem 25 részben inkább barát és mester-tanítványa viszonyban állnak, jóval később döbben rá Qian Gu, mennyire nem volt őszinte magával és ugyanez igaz Bai Zi Huara is. Amikor rádöbbennek igazi érzelmeikre, sőt hajlandóak a másiknak megmondani, régen késő, olyan irányba sodródnak ahonnan nincs visszaút.
A könyvnek többfajta epilógusa létezik, ezek kiadásonként változnak. Egyik lényege, Bai Zi Hua újra érezzen, másikban megőrül, addig bolyong míg a reinkarnálódott Qian Gut nem találja meg, harmadikban reinkarnálódnak stb. A sorozat végét nem láttam még, sajnos eléggé felhúzott egy ponton, nem fogom elspoilerezni, de mivel második szériát éli a sorozat, egyértelmű melyiket választották.

Összességében jó a sorozat, tök jó apró történetek vannak, amik elősegítik a karakterfejlődést, nekem mégis hiányérzetem volt néha.

A kifejtéseket olvasva rádöbbentem egy csomó kulcsjelenetet vettek ki a könyvből és még a sorozatot is agyon vágták, ráadásul az összes résznek két változata van, egy rövid és egy hosszú. Mondjuk ez akkor tűnt fel először, amikor az openingből két jelenet sincs benne a sorozatban. Megértem, ha 800 oldalas könyvből (hozzáteszem a kínai nyelv miatt, ez minimum 2x ennyi lenne magyarul) ki kell vágni, összesen 52 rész állt rendelkezésükre, nem volt elég, belefér, de még a vágottat is megvágni, hát jó. Egyik kedvenc indokom: túl véres lett volna. - Mert nem vérzik minden részben valaki. (De.)
Spoiler alert: A legtöbb rajongót az borította ki, hogy kimaradt a csók jelenet és eredetileg benne volt kettő, meg az openingben beharangozott jelenet szintén kimaradt. Mondhatnánk nem nagy ügy, de amikor egy kifejezetten romantikus sorozatot akarnak eladni, lehet, én vagyok a telhetetlen, de legalább egy benne maradhatott volna.

Összességében ez egy tök jó sorozat, viszont érezhetően hiányoznak részek, sokszor furcsa a történet szál, mintha megakadtak volna és inkább mást tettek be a helyére. Szívemhez nőtt, biztos el fogom olvasni a könyvet. :)

Minden bizalmamat a 幻城 (Ice Fantasy) sorozatba vetettem. Annyi nyugtat, hogy az író jelen van a forgatásoknál, ő írta a forgatókönyvet és egyben a rendező. :D

Ide visszatérve, kitaláltam, amíg a Journey of Floweren dühöngök, akár nézhetnék mást is, ami lehet, hogy jobb. Ennek az eredménye, hogy lassan befejezem a 錦繡緣 (azaz Jin Xiu Yuan, angolul a sorozat címe: Cruel Romance) sorozatot és nem túl nagy meglepetés, de ez is könyvadaptáció.


Most már nagyon kínai könyvet akarok olvasni, nekem kevésbé izgalmas kínai köteteim vannak, úgyhogy az amazon megoldotta a problémát és már úton van felém az Ice Fantasy valamint a Jin Xiu. :D Remélem, hamarosan jelentkezek a könyvek értékelésével, addig majd írok a sorozatról.

Amazonon, eredeti kínai nyelven elérhetőek a könyvek, ha érdekelnek:
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése