Ads

Johanna Basford - Bűvös erdő

A Manó Könyvek jóvoltából hazánkban is megjelent Johanna Basford legújabb színezője, a Bűvös erdő. Ennek örömére a Blogturné Klub három bloggere ismét ceruzát, tollat, ecsetet ragad, hogy az elvarázsolt kastélyig vezető utat színekkel keltse életre.

2016. február 13-tól minden harmadnap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a színezőről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!

Johanna Basford


Bűvös erdő


Kiadó: Manó könyvek
Kategória: színező
Megjelenés ideje: 2015.
Nyelv: magyar
Oldalszám: 92
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 5/5
Johanna Basford kreatív és meditatív színezőkönyveivel mesés világokat teremtett. Hatására számos országban több millióan fedezték már fel az alkotás és az időtöltés ezen új módját.

A TITKOS KERT után újabb színezője érkezett meg hozzánk, amely ezúttal a BŰVÖS ERDŐbe kalauzolja a természet és a színezés szerelmeseit.
A gyönyörű rajzok arra várnak, hogy megtöltsd őket színekkel! Ajánljuk alkotni vágyó felnőtteknek és ügyes kezű gyerekeknek - 10-től 99 éves korig mindenkinek, aki tartalmas és pihentető kikapcsolódásra vágyik a mindennapokban.
Ismerd meg a BŰVÖS ERDŐ világát, járd be ösvényeit, hagyd, hogy elvezessenek az erdő mélyén lévő elvarázsolt kastélyba! Kalandozásaid során különleges állatokkal, növényekkel és mesebeli lényekkel találkozhatsz, és kilenc titkos szimbólum is megfejtésre vár. A kastély kapui csak akkor tárulnak fel.

Nagyon belejöttem a színezésbe, habár sosem hagytam abba, imádok rajzolni, Kicsit "csaltam" talán azzal, hogy tanultam alap grafikát, bár nem hiszem ennél annak számít. :D Ráadásul színezésnél nem is azt a kreativitásomat vetettem be. Az előzőekben színezett könyveim merőben másak voltak, ebben még kisebb részletekre kellett figyelnem és precízebben színezni.
Általában sorozatot nézek, amikor színeztek, első képnél belekezdtem volna megint egy BBC sorozatba, végül egy másik kínai sorozatnál kötöttem ki, egyik képet pedig munkahelyen színeztem, mert nem volt egész nap karbantartás miatt internet. 
Legalább hasznosan töltöttem el az üres perceket. :)

Amire először felfigyeltem, az a nagyon kicsi apró kidolgozottság, motívumok és elrejtett növények, állatok. Egyik képemen láthatjátok, nagyobb állatot is kihagytam a színezés hévében. 
Az apró részletek sokszor elvonják az ember figyelmét a nagyobbakról, valahogy ignorálja őket a tudat. Ami igazán meglepett, s ez volt az első ilyen eset színezővel: teljes mértékben felelevenedett bennem az erdő hangulata. Éreztem az illatokat, hangokat ahogyan fúj a szél, állatok hangját és még a legelvarázsoltabb képhez is valami hang, íz, illat társult. (Néha szinesztéziás élményeim vannak.) Ha valaki hozzám hasonlóan képes ennyire belemerülni képekbe, akkor már most ajánlom, egyszerűen meglepett mennyire erősen kiváltja ezeknek az érzékeknek a működését.

A várak, erdőben rejtőző misztikus lények fantasy rajongóként külön emeltek a könyv értékén, egyszerűen gyönyörűek a várak, kardok és a különböző sárkányokba szinte szerelmes vagyok. 
Van egy oldal, amit kinyitva hatalmas sárkányok vannak és váó! Eleinte csak simogattam a sárkányokat és vigyorogtam, mint óvodás a szivárványos nyalókára. Azt hittem dobok egy hátast. Következő projektem az a két oldal lesz, mert valami gyönyörű szépek. Hozzáteszem, lehet vízköpők, de sárkány rajongónak ezek sárkányok és kész. :D 
Sárkányok, akik alakváltók, mert minden sárkány alakváltót szeretek és rajongok értük. Mondjuk a vízköpők sem rosszak. :P - Na, ez az árukapcsolás és ki mit lát bele. :D

A kidolgozottság mellett, számos rejtett motívum látható, akad olyan, amit igazán mi dönthetünk el mivé formáljuk. A legjobb, ha hagyjuk fantáziánkat szárnyalni és különös képeket kaphatunk. 
Például a gombán álló kastély, apró folyócska, dupla világ képét keltette, eközben belegondoltam, mennyi organizmus kapcsolódik a gombához és hány történet szól róla, rögtön hihetőbbnek tűnt. Akár egy manócska bújhat meg a kastélyban. A folyó szélén nem tudom mik a kicsi karikák, lehet kövek, de én buboréknak láttam, amik felszállnak a gomba kalapjáról és ahogy a víz folyik le, habzik. Néha komplex képeket lehet felfedezni Johanna Basford erdejében és ez rendkívül lenyűgözött.

A leírtakon felül közelebb hozza a természetet az ember lelkéhez. 
Sokszor írják mennyire nyugtatnak a színezők, ami teljesen igaz, mindig lenyugtat és el tudok merülni a kis fantáziavilágomban, minden esetben eltűntem a létezés síkjáról, de itt más miatt is. Legtöbb esetben nem pusztán a formákra koncentrálunk, hanem a formákon belüli aprócska részletre, ami lehet szinte bármi. A kincsesláda esetében, ha megnézzük, egyetlen igazi érték van az emberi kapzsiság számára, minden más természeti értékű. Bennem megjelent egy mókus, akié ez a láda. Apró gesztenyékkel, mogyorókkal megrakva, és belegondolva egy mókus számára kincs lehet. 
Úgy mozgatja meg a fantáziát, elménk kreatív oldalát, hogy észre sem vesszük, már nem konkrétan a színezésre koncentrálunk, hanem a mögöttes értelemre.

Véleményem szerint Johanna Basford sikere nem pusztán a színező megrajzolásában rejlik, hanem a hátsó, néha szinte észrevehetetlen kreatív utalásokban. A nyugtató hatása egy része csupán, nagyobb részt tesz ki ez a különös varázs, amit képes rajzain keresztül átadni.

Ezek ismeretében, én tényleg őszintén ajánlom minden fantasy és természet rajongó figyelmébe és természetesen, ha valaki új a színezők világában, annak is igazán fantasztikus élményt tud nyújtani. 

Miket használtam:
Le szoktam írni hogyan színezek, mikkel, most sem lesz másképpen. 
Az árnyékokhoz és a színes ceruzarétegre Staedler akvarell ceruzát használok, élénkebb színeket érek el vele, metál színeket Derwent metallic akvarell ceruzák adják. - Az akvarell ceruza érdekessége, ha nem használtatok még, hogy vízzel érintkezve élénk, vízfesték szerű állagot, színt kaptok. Ha pedig több színt használtok, keverhetitek akár őket és teljesen új színeket ad. Akvarell színeken 3/0-ás és 5/0-ás Munkácsy ecsettel mentem át, amik az ici-pici levelek esetében még vonalon belül maradnak. - Továbbá a színek mélységéhez, alap színekhez Herliz, és Faber-Castell színes ceruzákat használtam. 

Nyereményjáték

Ha rákattintasz, láthatod nagyban
Az erdő szerves részét képezik az állatok, de természetükből adódóan szeretnek rejtőzködni. Vajon megtalálod őket?
Nincs más dolgod, mint az állomásokon látható képeken megkeresni az összes állatot, és a rafflecopter doboz megfelelő sorába felsorolni mit és mennyit találsz belőlük (pl. 3 róka, 2 bagoly, 1 giliszta), így esélyed nyílik megnyerni a kiadó által felajánlott színező példányának egyikét.
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.

A kép ITT is elérhető.

Blogturné állomások:


02/16 Insane Life

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése