Ads

Bihari Viktória - Tékasztorik és egyéb vikuságok

Magyarország legjobb videotékás humorista bloggere, kis Viku, azaz Bihari ​Viktória könyve garantáltan mosolyt csal az olvasók arcára. Készülj fel, hogy rekeszizmaid egy hétig fájnak majd a sok röhögéstől! A következő öt napban a Blogturné Klub öt bloggere mesél majd nektek arról, hogyan jutottak majdnem diliházba, hála a Tékasztoriknak. Tartsatok velünk, hiszen ezúttal is három szerencsés játékosunk egy-egy ‘Tékasztorik és egyéb vikuságok’ példánnyal lesz gazdagabb.

Bihari Viktória


Tékasztorik és egyéb vikuságok


Kiadó: Libri - Insomnia
Besorolás/műfaj: humor
Megjelenés ideje: 2017
Oldalszám: 325
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 5/5
Bihari ​Viktória humorista, blogger és internetes szökevény. Nem szereti a címkéket, főleg a bloggert és a humoristát nem, szereti viszont a szórakoztató irodalmat és a jól átsütött sertésoldalast. A szerző nem nyert proccos díjakat, nem tanult külföldön, és nem is a férje farvizén ért el sikereket ha a sok-sok lájkot sikernek lehet nevezni.
A könyv, amit a kezedben tartasz, nem regény, nincsenek benne hatalmas életbölcsességek, sem szerelmi szál, bőgés vagy dráma. Van benne egy videotékás csaj, számos elmebeteg, piálás, némi párkapcsolati mizéria, sok káromkodás, politikai inkorrektség, az évezred legjobb arca, Fater, lúzerkedés, menősködés, szex és annak hűlt helye, és annyi hülye szitu, hogy el sem hiszed.
A könyvet leginkább az amolyan litera-gasztronómiai disznósajt kedvelőinek ajánljuk, akik szeretnek minden tálba belekóstolni, nem bánják, ha zsíros lesz a kezük, és úgy általában nem veszik komolyan az életet, cserébe az élet sem veszi őket komolyan.
“Fater azt mondta, az igazi nő táskájában mindig van egy pakli magyar kártya, egy laposüveg és egy bicska, valamint az igazi nő hűtőjében mindig van egy liter pálinka, egy fél kiló csécsi szalonna és egy nagy adag pörkölt.
Nos, egy adag pöri híján igazi nő vagyok.”
 

Először Viku blogját kezdtem el olvasni, imádtam Vikunak sajátos stílusát és marha jókat röhögtem rajta. Laza, vagány és leírja a véleményét, még az sem érdekel, ha sokszor kiszínesítve kapom meg, mert tuti biztos egy jó adag humorbombát kapok. 
Fősulis koromban kezdtem el olvasni a blogját, ezért a könyvből eléggé sok szemelvényt már ismertem, no azért volt, amit még nem olvastam. Kevesen tudjátok, egy időben besegítettem tékában, emiatt számos részletet felismertem a könyvben, amik velem is megtörténtek.


Forrás: pinterest
Viku történetei görbetükröt állítanak a világról, ha pedig dolgoztatok emberekkel, tudjátok milyen képtelen eseményekkel, emberekkel, szituációkkal lehet találkozni. -Rövid történet következik. X Művelődési Házba bejön egy részeg fazon és lazán kért sört, ám szegény pára nem érti miért nem kaphat, hiszen végig sorolta az összeset. Percek múlva nagy nehezen felfogja, amit mondanak neki. Emberünk sajnos délibábot látott, nem utcai kocsmába tévedt be a város poros sivatagában. Ő csodálkozva ballag el, de szerinte kívülről akkor is kocsmának néz ki a két emeletes díszes-plakátos épület. (Megtörtént eset alapján.)
Alátámasztom, legtöbb történetnek van alapja és igenis létező esetek lehetnek! :D

Több szemelvényre osztja Viku a könyvet, van benne igazi tékasztori és vegyesen, mint a boltban. Vérbeli tékasztorikon harsányan nevettem, habár a filmválasztás volt sok részlet közül egyik legkedvesebb részem, átéltem jó néhányszor. :D Onnan lehetett tudni mi a jó film, miközben nézed, ránéztek és pár perc múlva kivitték. Tékának köszönhetem, hogy megismerhettem olyan gyöngyszemeket, mint az Ököl visszavág, sőt Jay és Néma Bobot is, hiszen nincs ironikusabb tékában nézni megfilmesítésükkel való küzdelmüket. - Egyszóval számomra nosztalgikus és humoros volt ez a rész, hatalmasakat nevettem rajta.

A vegyes felvágottban eléggé sokat majdnem kívülről fújtam, fősulin ezek egy része hangos felolvasások tárgya volt. Az Egri csillagok rész másik nagy kedvencem, ez már az angolosítás netovábbja. :D Lányoknak elsütöttem a mi gyűjteményünket középsuliból a Johnny Gold, Michael Reddish (könnyítésnek: Arany János és Vörösmarty Mihály) valamint gamereknek Kempel the Wolf (Kempelen Farkas) angolos sorozatunkat. Mondanám nincs ilyen idióta, sajnos nem tehetem. 

Lépjünk a következő részhez.
Bírom fatert, mindig valami újat tudunk meg róla, világnézete keveredik a hippi és szerelői sztereotípiákkal, némi kocsma humorral. Utóbbi kell, igazából szoktam kommenteket olvasni, számtalanszor leírják a magyar alkesz és emiatt vicces a kocsma humor, erről csak az jut eszembe, hogy a legviccesebb történetek nem egy fej salátával kezdődnek. 
Olvasva őket mindig rájöttem, faternek saját világképe van, egyedi és marha jó. :D


Folytassuk, mert hátra maradt másik nagy kedvencem, méghozzá az igazi nő. Ha regeltetek már társkeresőre, akkor egyből tudjátok mi van ott. Sokszor feltűnő a farok villantó harcos és a nagyaszámésmacsóvagyok típus. Ők bárhol, bármikor feltűnnek, majd megnyomsz egy gombot és feltűnnek, mint Márió a vízvezeték csőben. 
Társkereső lapokon mindenki királyul néz ki és álomnőt keres. Állj. Itt vagyunk a neten, hazugság teljes tárházában, akkor miért ne? - Igazából ismerek olyanokat, akik neten találták meg életük párját, mesélhetnek erről a tengerről. :D Hát, több a barna rész, mint a tiszta víz. Heh
Viku szavaival sokszor szinte saját magamat hallottam vissza, bár alapvetően szeretek iróniával fogalmazni, lehet ez ennek az oka? Hmmm...
Jó, a fejezetről beszélek inkább. Fetrengve gurulva nevettem ezen a fejezeten. Levelek, szösszenetek, életigazságok vannak benne, természetesen Vikus stílusban.

Az egész könyv egy nagy humorbomba. Elsősorban nőknek ajánlanám, nem is csak ajánlanám, inkább kiegészítő útmutatónak adnám kezükbe. Mikor elkezdenek csüggedni, hátha rájönnek nem velük van a baj, hanem egy kis öniróniára van szükség, savanyú élethez kanál cukorra. Bocs. Tábla csokira. 
Könyv humora sokszor olyan dolgokra világít rá, amiket mi magunk is látunk, megéltünk, csak nem írtuk ki. Rajtam kívül sokan ismerhetnek saját gondolataikra, azokra, amiket nem mindig mernek kimondani. 
Természetesen, ahogyan már írtam néha sablonos, sztereotipikusnak tűnhet a könyv, viszont picit megállva a történetek után inkább életszagúnak tűnik. Mindenki kategorizál, mindenki kulturális sztereotípiák közé zár másokat akaratlanul, innentől ki vagyok én, hogy ledöntsem mások nézeteit? - Mellesleg így a legkönnyebb azonosulni. :D

Könyv elején tudtam mire számítsak, megláttam és biztos voltam nem fogok benne csalódni. Vikuban még nem csalódtam. Tuti nem most jön el ez az alkalom. Szerintem ti sem fogtok!

Ajánlom csajoknak, akik szerint az élet nem habos, nem rózsaszín cukormáz és persze kíváncsiak az Édzsri Sztárz digitálisan felújított fel nem talált 8d változatára.
Ajánlom minden lénynek, aki ki szeretne kikapcsolódni, jót nevetni fateron, esetleg tanulni az élet igaz oldaláról. 

"Kék pirula, piros pirula? Mindig van választás."


Nyereményjáték:

Hogy megnyerhessétek a három Tékasztorik könyv egyik példányát nem kell mást tennetek, mint helyesen megválaszolni a rafflecopterben feltett mind a 4 kérdést. Néhány választ a turné állomásokat olvasva is megtalálhattok, illetve Viki blogjain is találtok segítséget. 

Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.


Állomáslista:

Február 14 - Szembetűnő
Február 15 - Insane Life
Február 16 - Deszy Könyvajánlója
Február 17 - Kelly Lupi olvas
Február 18 - Függővég
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése