Ads

Jennifer L. Armentrout: Storm and Fury - Vihar és harag

A Könyvmolyképző Kiadó jelentette meg Jennifer L. Armentrout Az előhírnök sorozatának első részét Storm and Fury - Vihar és harag címmel. A Komor elemek sorozat világában játszódik a történet, melyben a 18 éves Trinity a korábbról már ismerős Zayne oldalán veszi fel a harcot a démonokkal, persze nem hiányozhat a romantika sem a regényből. Kövesd az állomásokat és a játék megfejtéséért cserébe esélyed lesz megnyerni a könyvet a kiadó felajánlásában.

Jennifer L. Armentrout


Storm and Fury - Vihar és harag


(Előhírnök 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Besorolás/műfaj: YA
Megjelenés ideje: 2024.
Fordította: Molnár Edit
Oldalszám: 440
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Beleolvasó
Pont: 5/5
A tizennyolc éves Trinity Marrow képes kommunikálni a kísértetekkel
és a szellemekkel, de nem ez az egyetlen különleges képessége.
Emiatt évek óta arra kényszerül, hogy egy táborban bujkáljon,
ami az őrzők – alakváltó védelmezők – felügyelete alatt áll.
Ők védik az emberiséget a démonoktól. Ha a démonok rájönnek
Trinity titkára, felfalják őt, hogy megsokszorozzák az erejüket.
Amikor egy másik klánból őrzők érkeznek, azzal a baljós hírrel,
hogy egy ismeretlen lény démonokat és őrzőket gyilkol, Trinity addigi
védett világa összeomlik. Nem utolsósorban azért, mert az egyik látogató a
legidegesítőbb, legjóképűbb és egyben leglenyűgözőbb személy,
akivel Trinity valaha találkozott.

Zayne-nek is megvannak a saját titkai,
de amikor a démonok betörnek a táborba, és Trinity titkára fény derül,
az összefogás elengedhetetlenné válik.

Hogy megmentse a családját és talán a világot is, Trinitynek meg kell
bíznia a férfiban. Az események azonban váratlan fordulatot vesznek,
amikor háború robban ki a természetfeletti lények között…

 

Az elmúlt időszakban többször futottam lyukra, mert hiába vártam sokat egy könyvtől, írónőtől, végén puffantam és nem igazán lett kedvencem a könyv vagy éreztem osztatlan sikere lenne nálam. Ennek a könyvnek is félve álltam neki, olvastam már Armentrout nénitől sem kimagaslóan jó könyvet illetve a Young Adult műfaj sem az én szívem csücske. Valahogy mégis tetszett a leírás így belekezdtem és olvastam. Majd olvastam és olvastam. Aztán észrevettem fogynak a lapok és vége az első kötetnek. Meglepően konstatáltam, bizony kiolvastam és vágyok a folytatásra, nem csak mert kíváncsi vagyok javul e a könyv helyzete, hanem valóban beszippantott a világ. Köszönöm Armentrout néninek, hogy ismét bizonyította még mindig jól tud írni. Habár a Komor elemek nem volt nagy kedvencem, azon egyszerű okból, hogy nagyon nem szeretem a szerelmi háromszögeket, inkább fel is adtam egy idő után és nem folytattam. Itt pedig a Komor elemek spin offjáról lesz szó, úgyhogy ezért nem meglepő ha ismerős a név.

Eleje tipikus Armentroutosan indul, főhősnő aki nem olyan mint más, akit rejtegetnek és próbálkozik más lenni, mint akinek született. Trinity egy vagány mindent bele típusú lány, akinek egész karaktere üdítően hatott rám. Sok vámpír, alakváltó és tündér mellett az ő "más" jellegű karaktere szinte színes színfolt volt a könyvben. Őrzőkkel lakik együtt, miközben se nem ember, se nem őrző, néha szellemekkel beszélget és teljesen normális amikor segít nekik megtalálni a fényt. Nem beszélhet arról, hogy valójában mi is ő és nem árulhatja el miért nőtt fel más őrzőkkel és kapta ugyanazt a kiképzést. Titka féltett, ha kitudódna rögtön minden démon az ajtóban ácsingózna és csontja utolsó poráig szétszednék, csak eladhassák a feketepiacon. Ehhez egyetlen csepp vére elég. Ráadásul nagyon megkedveltem a lányt, végre úgy éreztem ő az a főhősnő, akiről imádok olvasni. Nagyon örültem nem egy nyafizós lány, nincsenek egzisztenciális problémái, hanem egy felnőtt lány, aki tud szeretni, szerelmes lenni és tudja élete mennyit ér, mégsem siránkozik a sarokban. Szóval tényleg üde színfoltja volt napomnak.

Megjelenik Zayne is, akit ha olvastad a Sötét elemek sorozatot, nem kell nagyon bemutatni. Viszont én nem olvastam végig, mint említettem a szerelmi háromszög kiakaszt és félbe is hagytam azt a sorozatot. Emlékeztem Zaynre, de nem igazán a kedvencek csapatból. Szerencsére emiatt nálam teljesen tiszta lappal indított és ennek örültem, mert így valóban meg tudtam őt kedvelni. Habár a könyvben nem éreztem nála túl nagy jellemfejlődést, valahogy a karaktere sem  bontakozott ki teljesen, mégis érzem ott van benne minden potenciál. A másik könyv miatt meg tudom, hogy a karakter egy két lábon járó erős karakter, aki tud is bizonyítani, mennyire érdekes lehet ő is. Sajnáltam ő ebben a kötetben csak a hős védő, aki azt hiszi a lány gyenge és esetlen, semmint úgy igazán megmutassa milyen is, néha megcsillogtatja igazi személyiségét, mégis hiányoltam részéről valamit. Hozzáteszem indításnak remek volt, mert felkeltette érdeklődésemet és kezdem megkedvelni a srácot.

A történet ismételten csak önmagamat ismételve jobban tetszett, végre nem szerelem és a szerelmi háromszögek világában bontakozik ki a történet, hanem a szerelmi része pont annyira fontos, mint a történet s nem megy egyik sem a másik rovására. Kellemes összhangban van a kettő és miközben jelen van a romantika, az akciódús és pörgős jelenetek, amihez nem kell egy női és férfi karakter, abban sem marad el. Nagyon fel tudja dobni Trinity önmagában is és a lánynak nincs szüksége védelemre, ezt be is bizonyítja, mi több megmutatja mindenki más bekaphatja a bal bokáját, ő megcsinálja amit fejébe vesz. Habár makacs a lány, mint olvasható, valamiért az ő karakteréhez szerintem teljesen illik ez a vagány hozzáállás.

A karakterek közötti kapcsolatok közül egyik sem instant megtörténik vagy valami kozmikus erő által van kierőszakolva, hanem szépen lassan ismerik meg egymást. Trinity próbálja megismerni mi megy végbe önmagában, miközben Zayne sem sieti el a dolgokat, hanem hagyja a lány önmagától gondolkozzon el mindenen. Nagyon szimpatikus, hogy egyáltalán nem erőszakos, mutatja az érdeklődést a lány felé, nem dobja el és közben nem is nyomul, mint mostanában divat. Kellemes csalódás volt számomra ez az egész dinamika és nem csak a a főszereplők között, hanem a többi mellékszereplők között is.

Összefoglalva egy nagyon kellemes csalódás volt számomra ez az egész kötet. Roppant gyorsan olvastam ki és nem tudtam letenni, úgyhogy majdnem egy szusszra olvastam ki. Ahhoz képest, hogy a másik említett sorozatot nem szerettem, ez egy nagyon összeszedett könyv. Az írónő sokat fejlődött a Luxen sorozat óta és érezni írónői stílusán is a változást. Sok apró gyermeteg hibát elhagyott, többek között ezt a romantikára építek mindent is dolgot. Felépített egy izgalmas világot, ahol több hangsúlyt kap a történet és akció, mint a főhősök szerelmi kapcsolata. Természetesen másokat is viszont látunk még az említett könyvsorozatból, de nem szeretnék mindent lelőni. Érdemes elolvasni, üdítően hathat a YA fantasykat kedvelők számára. Egy dolog ha szereted Armentroutot, másik ez a sorozata nem felnőtt, csak YA sorozat, nem is próbál több lenni és itt úgy éreztem pont így is volt jó. Nagyon boldogan és tiszta szívből tudom ajánlani azoknak akik egy kis romantikus fantasyra vágynak.

Nyereményjáték:

A regény beleolvasóját érdemes elolvasnotok, így könnyen megválaszolhatjátok minden állomáson a kérdéseinket. A feladat a szokásos, a megoldást írjátok be a rafflecopter doboz megfelelő sorába.

Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz! A nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésére, hogy a megkapott értesítő levélre válaszoljanak, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.

Kérdés: Mit kapott Trinity Jadától a 18. szülinapjára?

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

10.02 Kelly és Lupi olvas
10.05 Kelly és Lupi olvas extra idézetek
10.08 Insane Life
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, ami über szuper titkos. Na jó, azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése