Ads

Celeste Bradley - A szélhámos

A szélhámos és az özvegy aranyos történetét már több blogon olvashattátok, ez az utolsó nap.
Ha engem kérdeztek: Jó indítás 2014-re. Imádtam a könyvet.

Celeste Bradley 


A szélhámos


(Álruhások klubja 2.)

Kiadó: Victoria kiadó
Műfaj: Felnőtt
Kategória: történelmi romantikus
Megjelenés ideje: 2014
Olvasott nyelv: Magyar
Fordította: 
ISBN: 
Pont: 5/5
   Clara és Dalton, Monty és Rose... Két pár, egy nagy szerelem. Az Álruhások Klubja újabb könyvében mindenki sokszor visel álruhát.
Nem könnyű piperkőcként kiöltözve megjelenni a londonitársaságban, különösen egy, a feltűnést mindig is kerülő úriember, Dalton Montmorency számára. Márpedig az Álruhások vezetőjének legújabb küldetése során éppen Sir Thorogood, a különc karikaturista szerepét kell alakítania, akinek a politikai gúnyrajzai egész Londont felbolygatták. Sir Thorogood valódi kilétét homály fedi. Daltonnak ezt a rejtélyt kell megoldania, mivel a karikatúrák rombolják a Korona tekintélyét.
Feladata teljesítése során azonban folyamatosan az útjába kerül egy bosszantó, ugyanakkor furcsa módon vonzó hölgy, Clara Simpson... Amikor Clara megpillantja Sir Thorogoodot egy bálban, azonnal tudja, hogy az illető úr szélhámos – hiszen a hölgy az igazi Sir Thorogood. Titokban készít karikatúrákat e furcsa álnév leple alatt, így próbál némi pénzre szert tenni, hogy elköltözhessen végre sógornőjéék házából és saját lábára állhasson. Eltökélt szándéka, hogy leleplezi a csalót – ehhez viszont neki is alakoskodnia kell. A különös szerepjátszás olyan cselekedetekre készteti, amelyekről korábban még csak nem is álmodott – s amelyek egyenesen az ördögien jóképű ellenfele karjaiba sodorják őt!

   

A brit változat borítója
A könyv idén az egyik első olvasmányaim közé tartozik. Mivel az első kötetet nem olvastam és az írónőtől sem olvastam még más művet, ezért természetesen tiszta lappal kezdett.
A történetről így elöljáróban összefoglalva azt tudom mondani, hogy roppant aranyos és bájos. Nagyon szívemhez nőtt.

A két főhős Dalton és Clara akik a másik idegesítésére és zavarására álruhába bújnak. Clara szeretné, ha a magát Mr. Thorogoodnak kiadó szélhámos felfigyelne rá és így tőrbe csalva leleplezhetné csalását. Dalton pedig Mr. Thorogood álcájával a nyulat szeretné kiugrasztani a bokorból, rájöjjön ki az a gazember, aki a nemeseket alázza, helyesebben valószínűsíti, hogy az illető egy kém.
Persze e mellett tovább bonyolítják életüket, mert Clara néha a szomszéd cselédjének adja ki magát, Dalton pedig egy közönséges rablónak adja ki magát. Így szeret végül egymásba az a két személy, akik gyűlölik egymást… Persze nincs boldogság kalamajka nélkül.

A francia változat
borítója
Clara karakterével kapcsolatban nem tudtam eldönteni végül kedvelem e vagy sem. Kicsit fura, mert általában nagyon éles véleménnyel vagyok a szereplőkről, nála ez a határ picit elmosódott. Úgy éreztem a játéka néha kihat rám is, olvasóra. Sokszor majdnem idegeimre ment megjátszott dámás viselkedésével, pedig láthatóan egy okos, intelligens nő, akit könnyen lehet kedvelni. Azt is tudtam - hisz direkt csinálja - csupán megjátssza, de így is néha talán túlzottan beleéltem magamat.
Ahogy említettem kedves, humoros nő igazából, a sok álarca alatt és nem mellesleg: nagy állatbarát! Mint macskakedvelő, határozottan kijelenthetem, hogy Clara nem okozott csalódást. Nagyon tetszett az a rész, amikor megmentette a cicát.
A másik részről amiért megkedveltem, az a tömény tisztelet (inkább alkalmazkodás), amivel elviselte nénikéjét. A nénikéje valami borzalom volt, tipikusan az a hisztis családtag, akit elajándékoznánk szívünk szerint.

Dalton –azaz ál Mr. Thorogood - pedig színes papagájszerű ruhája alatt fondorlatos terveket sző.  Könnyen kedvelhető férfiak közé sorolnám, kissé hóbortos, mókás ámde kitartó karakter szerintem. Az ő egyénisége nagyon sokat emelt a könyv hangulatán, talán a legkomorabb jelenet közben is képes volt mosolyt csalni az arcomra.
Amikor a rablót játssza meg, nekem mindig Zorro ugrott be. :) Tényleg… (Nem Batman, mert ő már túl modern. hahaha)

A történet is megfogott, imádom az olyan könyveket, amiben a szereplők másnak adják ki magukat, mint amilyenek. Ráadásul nem ez volt az egyetlen történeti szála! E mellett ugye ott volt a titkos támadó, a nyomozás, hogy ki az a bizonyos Thorogood – noha az olvasó végig tudja. A vége pedig… Ott valóban felpörögtek az események.

Az írónő szerintem nagyon jól kihasználta a történelmi romantikus kategória által nyújtott lehetőségeket, egyszerű romantikus ponyvát megfűszerezte az adott kor történetével és még egy csipetnyi extrával. Nekem nagyon megtetszett!

Ajánlom e? Igen! 
ddddd


A sorozatról:


A szélhámos ahogyan már említettem az Álruhások klubja sorozat második része. A sorozat ezekből a részekből áll:

1. Az álruhás     (The Pretender)
2. A szélhámos  (The Impostor)
3. A kém            (The Spy)
4. A szépfiú       (The Charmer)
5. N.A.               (The Rogue)



A regényről még itt olvashattok:
01/07. Francica blogja 
01/08. Keményfedél
01/09. Kristina blogja
01/10. Olvasószoba
01/11. Insane Life
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése