Ads

Alex Flinn: Beastly - A szörnyszívű

A Könyvmolyképző kiadó jóvoltából jelentekmeg Alex Flinn romantikus könyvei, melyek klasszikus meséket dolgoznak át és ültetnek a mai modern világunkba.
Beastly - Szörnyszívű a klasszikus Szépség és a szörnyeteg átdolgozása, míg a Csók pont jókor a sokak számára ismert Csipkerózsika újra gondolt története.
Ezen a turnén utazzatok velünk ezekbe a mesés világokba, összesen hét állomáson keresztül, ha pedig velünk játszotok, tiétek lehet az egyik könyv példánya!


Alex Flinn


Beastly - A szörnyszívű



Kiadó: Könyvmolyképző
Műfaj: YA
Kategória: romantikus, fantasy
Megjelenés ideje: 2010
Olvasott nyelv: magyar
Fordította: Farkas Veronika
Oldalszám: 272 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
ISBN: 9789632452852
Pont: 5/5
  „Ínycsiklandó szerelmi történet...az örök romantikusok a világ minden részén élvezni fogják” - Anette Curtis Klause, a Vér és csokoládé szerzője.

Egy szörnyeteg. Nem farkas vagy medve, gorilla vagy kutya, hanem egy teljesen új faj, ami két lábon jár - egy karmos-agyaras teremtmény, akinek minden testrészét sűrű szőr fedi.

Azt hiszik, ez egy tündérmese? Nincs olyan szerencsém. New York Cityben vagyunk. És a jelenről beszélek. Nem baleset ért, és nem valami betegség támadott meg. De örökre ilyen torz maradok, hacsak meg nem sikerül törnöm az átkot.

Igen, az átkot, amit az irodalomórámra járó boszorkány bocsátott rám.

Hogy miért változtatott szörnyeteggé, aki nappal elrejtőzik, éjszaka pedig az utcákon settenkedik? Elárulom. Elmesélem, milyen voltam Kyle Kingsburyként, olyasvalakiként, aki mindenki lenni szeretne, gazdagon, tökéletes külsővel és tökéletes élettel. Utána elmesélem, hogy váltam tökéletesen...szörnyeteggé.

Spanyol borító
Számos Szépség és a Szörnyeteg átdolgozást olvasta, mi több szeretem őket olvasgatni, hiszen minden egyes könyv újabb aspektusból mutatja meg a történetet és újabb tanulságot nyújt olvasóinak. A Master of Crow inkább történelmi romantikus, hiába kedvencem, míg Mercedes Lackey egyik sorozatában különböző meséket dolgoz fel, de nem az a kimenete, mint eredetileg. Példának okáért, az írónő, Fire Rose műben kifordítja a szörny karakterét, s igazából ő az egyetlen, aki tényleg példát mutat a feltétel nélküli szerelemre. A végkifejletet nem írom le, de merőben eltér a többi megoldástól. Ezeken kívül még számos feldolgozást olvastam, ám mind a mai napig szívem csücskében egy könyv található, aminél jobb, realisztikusabb feldolgozást nem igazán olvastam. Mostanra kitalálhattátok, ez a Beastly – Szörnyszívű.

Az elátkozott iskolai szépfiú és az átlagos kinézetű tini lány egymásra találásáról szóló könyv sokkal mélyebb kincseket rejt, mint elsőre hinnénk. Nekem az első három Könyvmolyképzős könyveim között volt és mai napig emlékszem, amikor elsőre olvastam sokszor megálltam, letettem és elfilozofáltam magán a történeten.

Portugál borító
Nem egyszerűen Kyle itt a hibás. Ő csupán a társadalmilag beskatulyázott „buta” szépfiú, aki a tökéletes lányokra bukik. Helyesebben, kihasználja, amit az élet nyújt. Miért is ne tenné, amikor ezek a lányok maguktól mennek oda hozzá, mert csak a külsőségek számítanak? Kyle ettől függetlenül nyílt, őszinte és legnagyobb hibája: az egoizmus. Én ellenben ezt a hibáját úgy láttam sokkal inkább védekezés a külvilág ellen, nehogy meg kelljen tapasztalnia a valóságot.
Adrian megkreálásával egy kivetülést alkot magának, így válik képessé arra, amire Kyle nem. Adrian biztonságos „álarca” vagyis szörnyarca mögött végre elkezdheti apránként felfedezni önmagát. Nem esnek lábai elé a lányok, megtanulja mi a küzdelem és rájön mi az, amit elrontott. Igazából én szememben egyáltalán nem negatív karakter, még Kyleként, a beképzelt srácként sem gondoltam rosszat róla, mert az adott helyzete alakította ilyenné.
Másfelől Lindynek esélye sem lett volna az „eredeti” Kylenál. Lindy félénk, átlagos lány, semmi különlegesen szép nincs benne elsőre, jelleméből nem árad a különös ragyogás, félénkségével Kyle pedig egyből felfalta volna. Semmi esélye nem lenne, ha esetleg összejött volna a „szörny” előtti Kyle-al, a fiú szinte biztos földbe tiporta volna Lindy személyiségét, sőt lehet átformálta volna.

Egy másik angol kiadás
A szereplőket sokáig tudnám még elemezni, de ahogy minden elemzés szubjektív, szerintem bőven lenne, amivel nem értenétek egyet. :)
Történeti szempontból sok olyan elem van benne, amit nagyon értékeltem egy modern mesében. Megjelenik a telefon, közösségi média (akkor még a MySpace jelentette ezt – nekem is volt/van, nem akarjátok látni) hatása és buktatói. Az a jelenet, amikor tükör segítségével nézi, keresi föl az internet túloldalán ülőket messze kedvenc jelenetem. Számtalanszor újraolvastam, ott van egy pont, amire mindig visszatértem. Biztosan nektek is van könyvetek, amiben néhány momentum, ami annyira emlékezetes, hogy végül belétek vésődött. Nálam ez a pillanat pontosan ennél a jelenetnél van. Tökéletes társadalmi képet mutat, valamint megmutatja az internet sötét valóságát. Természetesen a maga kifordult, valójában groteszk realizmusával.

Ajánlom? Természetesen igen, soraimból átjöhetett nektek miért imádom ezt a könyvet.
Ha egy jó modern mesét szeretnétek olvasni, akkor ne hagyjátok ki. 

Nyereményjáték:


Ezúttal egy mesés turnéra kalauzolunk titeket, hiszen a Szörnyszívű és a Csók pont jókor gyökerei mesékhez vezetnek vissza. Mind a két történetből készült méltán híres Disney feldolgozás, ezért nektek a feladatotok szorosan kapcsolódik a Disney mesékhez.
Minden állomáson egy Diseny szereplőt láthattok, a megfejtéshez pedig kérjük a rajzfilm pontos címét valamint a szereplő nevét is írjátok oda. Külön címet vagy csak nevet nem fogadunk el.
(Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.)




Blogturné állomásai: 

08.01 Deszy könyvajánlója
08.03 CBooks
08.05 Media Addict
08.07 Insane Life
08.09 CBooks
08.11 Media Addict
08.13 Insane Life
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése