Ads

On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal?

A sci-fi regényei által kedvencünkké vált On Sai most egy ifjúsági fantasyval rukkolt elő. Ennek örömére egy hét állomásos turnéval mutatjuk be Mia Anne kalandjait az álomvilágban, ahol feltűnik egy álombéli lovag is. Tartsatok velünk, mert a sok érdekes extra mellett még nyerhettek is!

 

On Sai


Apa, randizhatok egy lovaggal?


Kiadó: Könyvmolyképző
Kategóriák: YA, fantasy
Megjelenés ideje: 2015
Olvasott nyelv: magyar
Oldalszám: 376
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 5/5
Mia Anne tizenhat éves, és nem túl lelkesen Pestre költözik apja munkája miatt.
Egyik éjjel azonban különös fantasy világgal álmodik, ahol ő egy mágus, és onnan kezdve álmában egy helyes, pimasz lovagot bosszant.
Bele lehet zúgni valaki állába?
Kósza csavargó kölyökből lett lovag, semmi kedve egy lányba beleszeretni, és feladni a nehezen kiküzdött életét. Ám nyugtalanítja a szemtelen varázslólány, túl sokszor kalandoznak felé a gondolatai.
Legszívesebben sose látná őt viszont, de a lány hatalmas veszélyben van,
két világ akarja holtan látni.
Mitől férfi a férfi, és lovag a lovag?
Amon, az apa, világhírű agykutató zseni, ám nincsenek érzelmei, és a gyereknevelést is könyvekből oldja meg. Budapestre rendelik, Közép-Európa legnagyobb titkos laborjába, a négyes metró alá, ahol a katonaság kétségbeesetten próbálja megakadályozni a két világ között lévő mágikus Fal átszakítását.
De ki lehet az ellenség? Mi erősebb, a mágia vagy a tudomány?

A történet több szempontból áll közel hozzám. Wekerlétől másfél sarokra jártam középiskolába, főiskolába pedig megvolt két villamosmegálló is a távolság. :D Sokat jártam arrafelé, ismertem az iskolákat, házakat és bátran mondhatom, nem tévednék el pókhálós, kicsiny jellegzetes utcáin. Nem tudom mennyire hallottatok róla, mind a mai napig természetes fából kell készülnie a nyílászáróknak és különböző környezeti és egyéb előírásnak megfelelően lehet házat építeni. A telep ma műemlék jelentőségű, Budapest egyik leghagyományosabb része, közvetlenül a József Attila lakótelep mellett fekszik, ami pedig Budapest legzöldebb negyede. Ott a zöld területek, erdős, parkos részek bírnak ilyen fontossággal. Összefoglalva egy kis otthoni ízt éreztem a számban és kicsit olyan volt, mintha ott lettem volna.
Ha azt hittem ezt az otthonos érzetet nem lehet fokozni, hát csalódtam, ugyanis sikerült. A con és a cosplay érzékeny területem. Az itthon megrendezett legelső cosplay versenyen, magam is induló voltam, összesen 7 versenyző szállt "ringbe", akkoriban inkább az új hagyomány megteremtése volt még a cél, főleg, mivel 50 fős volt egy Animecon. Hősiesen bevallom, Mondoconra már nem mentem, régi Animeconokra jártam, esetleg valaki arra megfordult, voltam "Ne fuss!" felkiáltó. :P
A MENSA pedig egy másik történet. Próbateszteket töltöttem csak ki, szerintük okos vagyok. (heh) Egyszer ráveszem magamat egy nagy tesztre.
Mindezek után rátérek a könyvre, mert ennél közelebb kevés dolog érinthetne személyesebben, talán csak egy diófa, netán egy lovag?

Mia Anne új országban kezdi életét, amit árnyak sötétítenek be, hiszen meghalt édesanyja, hamarosan pedig nevelőanyját szintén elveszíti. Hatalmas törés Mia életében, egyetlen személy volt, aki még foglalkozott vele, édesapjára pedig nem számíthat, mert amellett, hogy a tudománynak él, tudományban hisz, nem nagyon érdekli mi történik Miával, mert nem egy okos gyereket kapott. Természetesen ez nem igaz, Mia igenis okos, csak nem ezzel kérkedik, hanem, általánosan, ahogy egy lány szokott.
Különös álmai, amik olyanok, mintha egy fantasy történetbe cseppent volna, csakhamar bizonyosul, nem csak álmai szüleményei. Másoknál ugyanez a világ jelenik meg, az pedig, hogy közösen álmodjon mindenki, rettentően ritka, szinte kizárt. (Hacsak nem Neoval találkoztunk a Mátrixból. :P )

Izgalmas fantáziadús utazása során találkozik Kószával a harcossal, akinél minduntalan feltűnik és legkülönösebb helyzetekben találkoznak. Lassan eszmél rá a lány, nem véletlen ugyanoda cseppen vissza. Valamiért, mintha kötelező lenne, a fiú mellett találja magát, különös álom ez.
Mindeközben a labor is sejteni kezd valamit...

Nagyon nagy ez a könyv! Megszokott On Sai humort kapjuk, romantika nem fajul el többnél tini szerelemnél és fantázia van benne bőven. Ha pedig valaki szereti az utalásokat, más kedvenc történetekre, akkor ebben bizony akad jócskán!
Minden karakter színes, kicsit könnyedebben veszik a problémákat. Kósza, aki egy másik, középkori világból származik, bokákra bukik, egészen jól veszi az újabb fordulatokat életében. Most elárasztják a bokák, pizsamák és egy lány kérdései.

Kósza eleinte kicsit furcsa karakter volt az én szememben, mert nem tudtam hova helyezni. Oké lovag, középkor, de mégsem az a tipikus középkori csákó ő. Egyszóval nem tudtam beskatulyázni elsőre és ez zavart. Miával könnyebb dolgom volt, egyből megtaláltam a hangsúlyt és könnyedén kielemeztem a lányt. Valamivel egyszerűbb eset és megértettem a motivációját. Miát az elvesztés, előrejutás és kitűnés motiválja, még ha nem is vallja be, Kószának nincsenek ekkora vágyai, sokszor rácsodálkozik még saját világának újdonságaira is.

ia életében, amit nem álmodik, az új pesti osztály nem valami szívet melengető, azért felmerült bennem, tényleg ennyire bunkók lennénk? Azért nem, szerintem neeem. Biztosan nem. Eh.
A macskákat igazán rászabadíthatta volna még Mia, megérdemelték volna. Hmph

A könyv nagyon tetszik, cuki a történet és az első ami eszembe jut, rettentő édes. Mármint nem cukrosan édes, de cukin édes. Nagyon kedves sztori, hiába van a kissé különc apuka, meg a tragédiák, végső soron azt mondom, vidám és aranyos könyv, ajánlani tudom. :)

Összességében nagyon tetszik, ha szeretitek On Sait akkor kötelező, ha pedig lovagos, időben ugrálós fantasyt kedvelitek, kissé rendhagyóan, de két pont között ugrálnak a szereplők. Mindenkinek ajánlom aki kicsit ismét át akarja élni, milyen először szerelmesnek lenni, úgy igazán tini szerelmesnek. Az egy más érzés, ezt tökéletesen visszaadta a könyv.

Nyereményjáték
On Sai könyvében az álmok mellett kiemelt szerep jut a macskáknak, vagyis egy macskának, Mia Anne kedvenc plüssének. Minden állomáson találtok egy képet, amelyen egy (vagy több) macska szerepel. Nincs más dolgotok, mint beírni a macskák nevét a rafflecopter megfelelő sorába.
Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre tud postázni. A nyertesnek 72 órája van, hogy válaszoljon a kiküldött e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.


Blogturné állomásai:
12. 13. Bibliotheca Fummie
12. 21. Kristina blogja
12. 27. Deszy Könyvajánlója
01. 03. Media Addict
01. 10. Insane Life
01. 17. Kelly & Lupi olvas
01. 24. Dreamworld
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése