Ads

Jennifer L. Armentrout: From Blood and Ash - Vérből és hamuból


Jennifer L. Armentrout


From Blood and Ash - Vérből és hamuból



(Vér és Hamu 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Besorolás/műfaj: NA
Megjelenés ideje: 2022.
Fordította: Rácz Kata
Oldalszám: 688 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 4/5
Lebilincselő ​és akciódús, szexi, függőséget okozó, meglepő fantasy! Tökéletes olvasmány Sarah J. Maas és persze JLA rajongói számára.
EGY SZŰZ…
Egy új korszak hajnalán, a születésekor kiválasztották Poppyt, ezért az élete sosem volt igazán a sajátja. A Szűz élete magányos. Sohasem érinthetik meg. Sohasem nézhetnek rá. Sohasem szólhatnak hozzá. Sohasem tapasztalhatja meg az élvezeteket. Ám ő Felemelkedésének napjára várva szívesebben tölti idejét a testőreivel, és inkább harcol a gonosszal, ami elvette tőle a családját, mint hogy arra készüljön, hogy az istenek méltónak találják. De ez a döntés sem volt sohasem az övé.
EGY KÖTELESSÉG…
Az egész királyság jövőjének terhe Poppy vállát nyomja, és ez olyasvalami, amire egyáltalán nem biztos, hogy vágyik. Hiszen egy Szűznek is van szíve. És lelke. És vágyai. És amikor Hawke, az arany szemű őr felesküszik rá, hogy biztosítja a Felemelkedését, így belép az életébe, a végzet és a kötelesség összekuszálódik a sóvárgással. Hawke felkorbácsolja a lány indulatait, elülteti benne a kételyt azzal szemben, amiben eddig hitt, és megkísérti azzal, ami tilos.
EGY KIRÁLYSÁG…
Egy bukott királyság, amit magára hagytak az istenek, és amitől rettegnek a halandók, ismét feltámad, hogy erőszakkal és bosszúval mindenáron visszaszerezze, ami egykor az övé volt. És ahogy az átkozottak árnyéka egyre közelebb húzódik, a tiltott és a helyes közötti határvonal is elmosódik. Poppy nem csupán a szívét kockáztatja, hanem azt is, hogy méltatlannak találják az istenek, ráadásul az élete is veszélybe kerül, amikor minden véres fenyegetés, ami egyben tartja a világát, kezdi felfedni magát.
Jennifer L. Armentrout első high fantasyje.

A nagyobb könyvolvasási válságom után most megújult erővel elkezdtem olvasni mindent, ami az elmúlt 5 évben jelent meg, fejeződött be vagy valamiért most szemem elé került és érdekesnek találtam. A megjelent Sarah J. Maas könyvek visszaadták az olvasási imádatomat, úgyhogy hamarosan tervezek sorban azokról is írni. 

Fontos megjegyeznem, hogy spoilertől mentes bejegyzés következik, nyugodtan elolvashatod, ha nem szeretnél meglepetésekbe belefutni. 

Sosem volt titok mennyire kedvelem Jennifer L. Armentrout könyveit, habár azért néha jelent meg egy-egy számomra kevésbé érdekes könyve. Nem leszek elfogult és mondom azt, hogy minden könyve egy remekmű, azért futottam nála is bele olyanba ami nem fogott meg annyira. A Luxenek viszont mindig is szívem csücsikéi maradnak ahogy a Covenant könyvei is, ami itthon nem jelent meg - Titan sorozat előzménye. Ezek után nagyon nagy érdeklődéssel kezdtem a könyvbe még tavaly novemberben. Aztán eluntam, olvastam és semmi érdekeset nem találtam benne, úgyhogy ott is hagytam. Egy hónapja megrendeltem magyarul fizikális példányban és ezzel adtam egy második esélyt. Na a könyv bebizonyította néha jó adni egy második esély. :)

Elsőre elhittem a Kindle-ön mennyit haladtam benne és mivel baromira nem fogott meg elengedtem. Másodszor ezen átküzdöttem magamat és nem hagytam abba az első pár fejezet után. Eleinte nehezen indult be és nem éreztem azt a hirtelen pörgést amit szeretek a könyvekben, viszont felénél elkezdett végre egy izgalmasabb szálat felvenni és egyre jobban érdekelt mi történik és arra eszméltem egy délután alatt befejeztem a könyv második felét. Úgyhogy javaslom ha az eleje túl lassúnak tűnik várd ki a felét, mert utána elképzelhető jobban megfog.

Forrás: Pinterest
Először is kezdeném Poppyval, az ő karaktere eleinte szintén furcsának tűnt, persze nem klasszikus értelemben furcsa, hanem mintha nem lehetne tudni Armentrout hová szeretné helyezni ebben a történetben. Nagyon badassnek beállítani, vagy akit védeni kell, talán nincs teljesen kiforrva a karakter még az ő fejében sem, mert ahogy haladunk előre úgy kezd nálam is letisztulni a jelleme és áll össze egy kialakult kép róla. Értem ő a Szűz meg minden, miközben vágyai vannak és álmai, amik neki tilosak lennének, mégis egy olyan belső vívódása van, kifelé mutatva is, ami miatt képtelen vagyok bárhová helyezni őt. Nyilván nyomós ok a Szűz léte, miben megtiltottak mindent ami normális lenne egy normális közegben, valahogy ezzel olyan távoli s mégis közel feelingje van így a karakternek. 

Egyébként elgondolkodtam egy ilyen csoportokban elszigetelt világon, érdekes felvetés maga az univerzum kiépítése. Elképzelt ellenséget kreálni miközben a valódi ellenség az orruknál fogva vezeti őket. Habár a könyv esetén az ellenség sem jó szó, mert eléggé pejoratív és relatív fogalom. Alapból kinek a szemszögéből ellenségek, illetve a megvezetett emberek csak az egyik oldalt látják és ők belülről saját magukat sem vélik rossznak. Tehát abszolút értelemben én senkit nem neveznék itt ellenségnek, inkább a helyzet áldozatának. Leszámítva a legmagasabb réteget akik mindent tudva kihasználják a többiek sebezhetőségét.

Direkt nem megyek bele mélyebben, mert ha még nem olvastad, nem szeretném számodra elspoilerezni, ha meg olvastad érteni fogod azt is, hogy itt mire céloztam ebben a részben. Igazából rengeteg morális kérdést vetetett fel bennem a könyv második része, főleg amikor jobban kezdenek a dolgok kiformálódni és többen megmutatják személyiségük valódi arcát. 

Eleinte Hawke karaktere is átlagos ki ha én nem tipikus alfa hímnek jött át, viszont miközben olvastam sejthetővé vált ő nem csak egy kétdimenziós karakter lesz s nem akit könnyen ki fognak nyírni. Eléggé erős jellemnek mutatkozott, hát az elképzelésem be is igazolódott. Mikor jobban megismeri az olvasó egészen megkedvelteti magát és az erőszakos jelleme miatt nekem külön kedvencem lett. Eskü annyira beteg, hogy imádom. Legalábbis nagyon bírom a teljesen elmebeteg karaktereket és ő pont a se nem jó, se nem rossz karaktereknek a mezsgyéjén áll és nem tudod behatárolni és ez nem is baj. 

Összességében a könyv megtetszett, második fele nagyon olvastatta magát és a világot jobban megismerve és kicsit jobban kikerekedve a történet már izgalmassá vált. Egyedül azért 4 pont, mert kétszer kellett nekifutnom, Poppy karakterét nem tudtam hová tenni és eleinte Hawke sem nyert meg, szerencsére ezeket nálam mind kompenzált a kötet második fele. Azóta túl vagyok a második köteten is és az már sokkal jobban megnyert magának, no erről majd egy újabb posztban fogok írni.

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése