Ads

Legolvasottabb romantikus könyvek top100 (Goodreads)

Megjelent napokban a Goodreads legolvasottabb romantikus könyvek top 100-as listája. Figyelembe vették az olvasói számot és azt is, hogy az értékelések összegének 4-es átlag felett kellett lennie. Ez utóbbi kritérium miatt kiesett például a Szürke trilógia, mert csak 3.7-es a mutatója. Meglepő, van, amit én nem tartok számon, mint romantikus mű, de úgy tűnik másnak ez már annak minősül.
Összegyűjtöttem a listáról azokat a könyveket, amiket olvastam, összefoglalom néhány mondatban mi a véleményem róluk, esetleg ha már megjelent itthon a mű, akkor zárójelben szerepel, milyen magyar címmel találjátok meg.

1. Nalini Singh: Angel’s Bloog (Angyalvér) - Egyik kedvenc könyvem és szerintem sokan vannak még vele így. Izgalmas paranormális könyv. Nalininek van egy igen furcsa nyelvtana, néha nehezebb megérteni, pont ezért az ő könyvei jó gyakorlás bonyolultabb könyvekhez, ezért a polcomon angolul van meg a sorozat.
2. Olivia Cunning: Backstage Pass (Pengető ujjak) - Nem fogott meg, szerintem túl rövid és a szereplők kidolgozatlanok. Kissé furcsa volt az események sorozata, meg nem lett szimpatikus a főhős pasi sem.
3. Sylvia Day: Bared to you (Hozzád kötve) – Kétszer olvastam már, de kicsi maradt meg bennem. nem rossz, de nem is egy túlspilázott könyv.
4. Christina Lauren: Beautiful Bastard (Gyönyörű rohadék) – Ezen felhúztam magamat. Nem tetszik az stílusa, leíírások, szereplők idegesítenek és a lány buta.
5. Jamie McGuire: Beautiful Disaster (Gyönyörű sorscsapás) - Nagyon szeretem ezt a könyvet, szerintem a romantikus könyvek között méltán kaphat helyet. Sok érzelmi szál van benne és kedvelhető szereplők.
6. Karen Marie Moning: Beyond the Highland Mist (tervben van a CorLeonisnál) – A lány, aki rosszkor van rossz helyen. Kicsit kapcsolódik a Tündérkrónikák sorozathoz, annak egy történelmi romantikus spin offja, amiből nem hiányozhat egy csipetnyi mágia sem.
7. Penelope Douglas: Bully – Régen idegesített fel ennyire könyv. A férfi főhős idegesítő és az egész ellenségeskedésük pitiáner dolgokon alapszik. Majdnem félbehagytam a könyvet, de nem szeretek ilyet csinálni.
8. J.R. Ward: Dark Lover (Éjsötét szerető) – Egyik legérdekesebb olvasási élményeim közé sorolom ezt. Magyarul nem tetszett, angolul pedig imádtam. Mind a kétnyelvű kiadás megtalálható a polcomon. pont ezért. :D
9. Gena Showalter: The Darkest Night (Éjsötét vágyak) – Showaltertől a földönkívülis sorozat visz mindent, de ez a második kedvencem.
10. M. Leighton: Down to You (Rajtad áll) – Az ikrek közül nem tud a lány dönteni, de muszáj. Nem rossz könyv, egészen tetszett.
11.  Thea Harrison: Dragon Bound – Egyik kedvenc sárkányos történetem, meg van papír formában is az újabb kiadás. A félelmetes sárkány úr és a lány aki lopni akart tőle, ám megtámadják őket és a sárkány is meglátja a lányban leendő szerelmét…
12. J. A. Redmerski: The Edge of Never (Soha határa) – Egyik kedvenc romantikus könyvem. Tetszik a stílusa, története és a főszereplők közötti kapcsolat kialakulása is fokozatos. Mind a kettő szenved valamitől, amit úgy érez a saját hiányossága, pedig csak a társadalomé.
13. Abbi Glines: Fallen Too Far – Nem szeretem Abbi Glinest, az Existence miatt elásta nálam magát, az egyik legrosszabb könyv, amit valaha olvastam. (Könnyen lehet, mert az első könyve volt és magánkiadású, szerkesztés nélküli, ezért tele van logikai hibákkal.) Ez a sorozata viszont kifejezetten aranyos. A lányt sajnáltam, hirtelen találja magát egy rossz szituációban, de végük a srác megkedveli. Igazi limonádé, a cukibb fajtából.
14. Jasinda Wilder: Falling into You – Homályos emlékeim vannak erről a könyvről. Nem volt valami rettentően jó, mégsem volt rossz. A lány párja meghalt és ezen próbál túllépni, az exe testvére pedig mindvégig mellette áll és kihúzza a depresszióból.
15. Sherrilyn Kenyon: Fantasy Lover (Álomszerető) – Hatalmas rajongója vagyok Kenyonnak, ebből a sorozatból van tetoválás a nyakamon és a lábamon. Azonban az első kötet még nem tetszett, rákövetkező részek nyertek meg maguknak.
16.       Jessica Park: Flat Out Love (Szeretni bolondulásig) – Cuki történet! Annyira aranyosan a szereplők, alig bírtam betelni velük. A történet is egészen jó.
17. Sylvain Reynard: Gabriel'sInferno (Pokoli gyönyör) – Egyik kedvenc könyvem a romantikus kategóriában. Nekem tetszik a sok szójáték, művészeti vonatkozás és Gabriel lépései a lány irányába. Számomra pont ezek a hosszú túlspilázott mondatok tették vonzóbbá.
18. Margaret Mitchell: Gone With The Wind (Elfújta a szél) – Ez is a régi olvasmányaim között volt, 13 éve olvastam, de azt biztosan tudom, hogy nagyon sírtam ezen a könyvön.
19. R. K. Lilley: InFlight (Felpörgetve) – Nekem tetszett. Erotikus könyv, de nem olyan rossz. Azonban tényleg BDSM történet, nem csak állítja magáról.
20. Jacquelyn Frank: Jacob – Őőő… Ezt a könyvet démonos Bolygó kapitánya néven emlegetem. Tényleg az! Szeretkezz, és ne háborúzz a jelmondatuk, meg legyen világbéke. :D
21. Charlotte Brontë: Jane Eyre (Jane Eyre) – 14 éve olvastam.
22. Laurell K. Hamilton: A Kiss of Shadows (Árnyak csókja) – Nekem sok volt, már az Anita Blake esetében is kezdtem feladni, nekem ez már végképp nem tetszett. Hamiltonnal ennyi volt a pályafutásom.
23. Kylie Scott: Lick – Ez egy vicces könyv. A lány felébred, hogy összeházasodott egy híres zenésszel, mert túl részeg volt. Így indul kettőjük története. Utána válni szeretne, de ez nem is olyan könnyű…
24. Tina Reber: Love Unscripted (Spontán szerelem) – Hosszú és néha unalmas könyv, ettől függetlenül tetszett. Szeretem a „lassú víz partot mos” jellegű könyveket. Ez is ilyen. A két szereplő lassan közeledik a másik felé, ráadásul a paparazzik is a sarkukban loholnak.
25. Arthur Golden: Memoirs of a Geisha (Egy gésa emlékiratai) – Régi kedvencem ez a könyv. A főszereplő hányatatott sorsa és küzdeni vágyása megindító. Nem teljesedik be számára a tökéletes mindent elsöprő szerelem, még is kap valami darabot, amivel boldogabb, mint bárki más.
26. Kristen Ashley: Mystery Man – Borzalmasan rossz. Ahogyan írom. R.O.S.S.Z. Soha többé Kristen Ashley-t, nagyon nem jött be a stílusa, pedig másik sorozatát is megpróbáltam.
27. Sarah MacLean: Nine Rules to Break When Romancing a Rake (Csábítás kilenc szabálya) – A történelmi romantikusok közül kiemelkedően jó. Kicsit modern hatása van, mindamellett a nyelvezete szép, története pedig izgalmas.
28. Haruki Murakami: Norwegian Wood (Norvég erdő) – Azt mondták, ha szeretem Kunderát, akkor tetszeni fog ez is. Hát nem jött be. Számomra túl lassú volt és nem találtam annyira mélyen filozofikusnak, mint ahogyan beállították. Lehet az volt a baj, hogy túl sokat vártam tőle.
29. Samantha Young: On Dublin Street (Dublin Street) – Samantha Young többi könyvét is szerettem, ez sem maradhatott ki a repertoárból. A new adult kategóriában az egyik kedvencem, tetszik a két szereplő között kialakult kapcsolat és az, hogy milyen gyenge jégen táncolnak.
30. Jeaniene Frost: Once Burned – Vlad története. Hát. Nem éppen a legjobb Frost könyv, nem ezt tettem volna erre a listára, ezért meg is lepett, hogy ez az egyik legolvasottabb könyv tőle. A főhősnő elég sokat hisztizik, nem lett akkora kedvenc, mint például Cat.
31. Diana Gabaldon: Outlander (Idegen) – Angolul van meg a könyv, mert imádom a skót akcentust. Sok kifejezés nem jön át más nyelven, csak angolul.
32. J. Sterling: The Perfect Game (Tökéletes játék) – Nem volt rossz, annyira nem vagyok sport romantika rajongó, ezért nem tudtam annyira beleélni magamat.
33. R. L. Mathewson: Playing for Keeps – Mathewsonnak csak vicces könyvei vannak. Jellegzetes stílusa és szófordulatai jellemzik a könyveit. Ez a könyve a pokoli szomszédságból kialakult romantika története. A páros mindent megtesz a másik életének megkeserítésére, végül túl messzire mennek.
34. Larissa Ione: Pleasure Unbound (Csábítás) – Többször olvastam, angolul és magyarul is meg van a könyv. A démonos romantikus történetek közül az egyik legjobb szerintem. Története erős és a karakterek is felépítettek.
35. Jane Austen: Pride and Prejudice (Büszkeség és balítélet) – 14 éve olvastam, sajnos nem emlékszem nagyon már rá.
36. Katie Ashley: The Proposition (Az ajánlat) - Egy kicsit furcsa volt a témaválasztás, mikor a könyvet olvastam, megváltozott a véleményem. A két szereplő között ez az „ajánlat” erős kapocs lesz, végül egyik sem akarja elengedni a másikat.
37. Katy Evans: Real (Valós) – Nem lett nagy kedvencem ez a könyv. A férfi főszereplő nem volt túl szimpatikus, túl sok volt.
38. J. kenner: Release Me (Forró rabság) – Őszinte leszek, nem emlékszem már rá. Az angol megjelenéskor olvastam, jó két éve, de már nagyon homályos az, hogy mi volt benne.
39. Jay Crownover: Rule (Rule) – Egyik kedvenc könyvem. A tetovált rosszfiú, aki senkire nem hallgat, végül mégis elcsábítják.
40. Tara Sivec: Seduction and Snacks (Csábítások és csemegék) – Roppant vicces könyv. Buszon ne olvassátok, mert garantált a hangos nevetés. Előre szólok, káromkodnak benne és sok a szexjelenet, de ettől függetlenül nagyon vicces a stílusa. Még a 80 éves nagymamám is imádja. :D
41. Jane Austen: Sense and Sensibility (Értelem és érzelem) – Nagyon sokat forgattam ezt a könyvet 11 évesen, akkor olvastam először, utána még többször olvastam.
42. Nalini Singh: Slave to Sensation (Vonzódás) – Nalini könyvei közül az angyalos a kedvencem, ezt a sorozatot annyira nem szeretem. A kötet maga nem volt rossz, a két szereplő közötti társadalmi különbség, és ahogyan kialakul közöttük a románc és megoldódik a problémájuk viszont megfogott.
43. Emma Chase: Tangled (Összekuszálva) – Nagyon vicces kis darab. Bárkinek bátran ajánlom, ha tetszett a Csábítások és csemegék. Legfőképpen a férfi főszereplő szemszögéből olvassuk a könyvet és egyszerűen zseniális a humora.
44. Jodi Ellen Malpas: This Man (Ez a férfi) – A könyv csattanója, ami miatt az egyik kedvencem lett. Visszagondolva nem volt túl kedves a férfi szereplő, ezt később azért jobban megértettem.
45. Colleen McCullough: Thornbirds (Tövismadarak) – Olyan 12 évesen a nagyimtól nyúltam le ezt a könyvet és cserébe lassan szétesik, annyiszor olvastam újra. Egyszer beszerzem keménykötésesen és angolul is. Imádom, életem egyik legmeghatározóbb romantikus könyve.
46.       Madeline Sheehan:  Undeniable – Nem tetszett, a főszereplő nő idegesítő volt és a szereplők helyzete is tisztázatlan eleinte. Nem nyert meg magának, hiába a motoros rosszfiúk.
47. J. Lynn: Wait for You (Várok rád) – Armentrout new adult terén is bizonyított. A sajátos humora és szereplőinek jellemvonásai teszik egyedibbé a könyvet. Na és Rafaello! Ő mindenki hőse!
48. Alice Clayton: Wallbanger (Faldöngető) – Nem sok maradt meg már a könyvből, csak annyi, hogy vegyes érzéseim maradtak a könyvet illetően. Egyfelől vicces, viszont a törénete lapos éa szereplőket sem kedveltem.
49. Kresley Cole: The Warlord Wants Forever – Ez kicsit kakukktojás. A sorozat több kötetét olvastam, de ezt még nem. :D (Ezt olvastam.)

Majd pótolom a hiányzókról az értékelést. Nem mindegyikre emlékszem már, de azért van, amin meglepődtem, hogy nem írtam még róla. :D
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése