Ads

Beth Revis - Across the Universe – Túl a végtelenen (blogturné)


Beth Revis


 Across the Universe – Túl a végtelenen


(Túl a végtelenen 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Műfaj: ifjúsági (YA)
Kategória: romantikus, sci-fi
Megjelenés ideje: 2014.04.25
Olvasott nyelv: Magyar
Fordította: Varga Csaba Béla
Oldalszám: 
ISBN: 9789633735862 (kartonált) / 9789633735879 (kemény táblás)
Megtetszett? Itt beszerezheted.
Pont: 5/5
   Mi kell ahhoz, hogy valaki életben maradhasson egy hazugsággal teli űrhajó fedélzetén?
A tizenéves Amyt lefagyasztották, hogy az Isten Útja űrhajó fedélzetén évszázados út után eljuthasson egy távoli csillag bolygójára. A fiatal lánynak mindenről le kellett mondania. Hátrahagyta a fiúját, a barátait és az egész bolygóját, hogy a szüleivel együtt a Csillagközi Életbárka Program résztvevője lehessen. Azzal a szilárd meggyőződéssel merültek el a fagyasztómedence dermesztő folyadékában, hogy három évszázad múlva egy új bolygón, a Centauri Földjén ébresztik fel a családot. Mielőtt azonban az Isten Útja célba érhetett volna, valami történt a lefagyasztott testeket őrző raktárban. Valaki titokzatos módon hozzányúlt a negyvenkettedik számú fagyasztótartályhoz és Amy kis híján meghalt, amikor erőszakosan kirángatták fagyott álmai közül. Ötven év magány vár rá.
Ráadásul valaki meg akarta gyilkolni.
A földi tizenéves egy különös, zárt világban találta magát. Az űrhajó fedélzetén minden értelmetlennek tűnik. Az Isten Útja 2312 utasa vakon hallgat zsarnoki, félelmetes vezetőjük szavára. A könyörtelen kiskirály lázadó utódját, Korost viszont valósággal lenyűgözte a lány. Az ifjú arra is szeretne rájönni, hogy alkalmas-e az űrhajó vezetésére.


Nagyon sokszor rászántam már magamat, hogy most elkezdem, most el fogom olvasni. Láttam külföldön mekkora sikere van és milyen jó értékeléseket kapott, rögtön lecsaptam rá. Végül persze húztam-halasztottam, majd egyszer. Majdnem el is kezdtem, akkor derült ki, hogy megjelenik itthon. Ha eddig kibírtam, akkor most már megvárom.

Nem csalódtam. Sőt! Történetileg messze az egyik legjobb sci-fik közé sorolnám az ifjúsági kategóriában. Nem az aranyos, kislány sztorik közé sorolható. A könyv eszembe juttatta a Star Trek – Voyager legelső részét. Lényegében ugyanerről van szó.
Az írónő nagyon részletesen leírja a hajót, jeleneteket, a kultúrát. Szinte számomra is megfogható volt az egész hajó, számban éreztem a különböző génmanipulált termékek ízét. Teljes mértékben képes voltam átérezni a helyzet komolyságát, miközben már én magam is kissé klausztrofóbiássá váltam a bezártság érzetétől.

Borg: "Minden ellenállás hasztalan..."
A karakterek többsége szimpatikus volt számomra, noha számomra nagyon borgosnak hatottak. (Ha nem ismered a sztorit: A borg faj úgy tartja fönn magát, hogy az értelmesebb fajok tudatát, tudatállapotát és érzelmeit egy géppel módosítja, sőt meg is szünteti. Ebből kifolyólag mindenki a királynő parancsait követik, nincs egyéniségük sem.) Királynő helyett itt egy zsarnok… Persze így is történt, de még a főbb szereplőknél is kihatott egy kicsit ez a ”borg” állapot, mert több esetben nagyon hasonlóan gondolkoztak.
A főszereplő Amy karaktere nem lett kedvencem, sőt, az egyik legidegesítőbb karakterek egyike közé soroltam. Az, amelyik sokat sír és helyzet kezelése helyett vagy a megoldása helyett, mély depresszióba zuhan. Szülei után sír, miközben életveszély fenyeget mindenkit. Csodás. Legszívesebben pár pofont lekevertem volna neki.
Korossal nem volt különösebb bajom, néha fogtam a fejem, mert teljesen logikátlanul viselkedett, de igazából egy ennyire zárt közösségben, főleg amit ennyire sterilizáltak, ott nagyon jól helyt állt.

A kisebb-apróbb nyűgjeimtől eltekintve az egész egy jól megírt utópisztikus mű, mind e közben eljátszik a gondolattal, milyen az, amikor valaki mindenki fölé helyezi magát, istent játszva ő irányítja az életeket, szabályozza a születéseket és bármibe beavatkozhat. Ősfő az a fajta zsarnok, amelyik azt hiszi a közös jóért teszi és az „emberek” védelmének érdekében. Csak a tökéletesek maradhatnak. A történelemben találkozhattunk már ilyen személyekkel.

Nagyon megfogott ez a könyv. A főtörténete különösképpen megtetszett és örülök, hogy elolvashattam, már kíváncsian várom folytatását.
Elemeiben, feelingre és néhány történeti elemben Melissa West – The Taking sorozatát juttatta eszembe. Azt is nagyon szeretem, lehet ez az oka. :)

Egy izgalmas és jó ifjúsági sci-fire vágysz, kis romantikával átitatva? - akkor ez a te könyved.

Idézetek:

„Néma vagyok, mint a halál.
Tedd ezt: Menj be a hálószobádba! A barátságos, biztonságos, meleg hálószobádba, ami még véletlenül sem egy üvegkoporsó a hullaház fémajtaja mögött. Heveredj le az ágyadra, ami egyáltalán nem jégből van! Dugd bele az ujjadat a füleidbe! Hallod már? Ahogy a szíved az élet ritmusára lüktet? Ahogy a tüdőd szabályos időnként megtelik levegővel. Még ha csendben maradsz, még ha ki is zársz minden zajt, a testedben akkor is zeng az élet hangzavara. Nem úgy az enyémben. Ez a csend megőrjít. A csend miatt találnak meg a rémálmok.”

„Sikítani akarok. Ki akarom nyitni a szememet, hogy felébredjek és ne legyek egyedül önmagammal, de képtelen vagyok rá.
Képtelen.”

„Mivel néha az új világról szőtt álmok is rémálommá változnak.”

„…rájöttem az egyszerű igazságra: a hatalom nem az, hogy mindenkit én irányítok. A hatalom erő, és ennek az erőnek az átadása a többieknek. A jó vezető nem az, aki másokat eltapos, hogy erősebb legyen, hanem az, aki hajlandó az erejét a többiek rendelkezésére bocsátani, hogy képesek legyenek megállni a saját lábukon.”

„A csillagok táncra pördülnének, hogy megérintsék egymást. A valóságban azonban irdatlan távolságra ragyognak tőlem. Olyan messze léteznek egymástól, hogy nem érezhetik a társaik melegét, pedig mindannyiukat lángoló anyag alkotta.
Pontosan ez a csillagok titka, gondoltam. Végső soron, egyedül vagyunk. Nem számít, hogy milyen közelinek tűnsz, senki más nem érinthet meg.

„Csillogó csillagok. Ragyogóak. Egyáltalán nem olyanok, mint odahaza.
Mintha a szívem kihagyott volna egy ütemet. Egy pillanatra levegő után kaptam. Milyen otthonra gondoltam? Hiszen ez itt az otthonom. Miért gondolnék más csillagokra? Itt vannak nekem ezek a csillagok. Ennyi éppen elég. Olyan aranyosak. Csillogóak. Kis ragyogóak.”

„Azért irányítod így az embereket, mert gyenge vagy!”

Nyereményjáték:



Szeretnél te is részese lenni az űrutazásnak? - Itt a remek alkalom, hogy nyerhess egy példányt Beth Revis – Túl a végtelenen című könyvéből!
Mit kell ehhez tenned? Semmi mást, mint lájkolni a Könyvmolyképző és a Blogturné Facebook adatlapját, és utána mindennap az adott szókeresőben elrejtett szereplőt, esetleg helyiség nevet megtalálni.


(A kiadó csak Magyarország területére postáz!)




SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése