Ads

Jeffrey Brown: Jedi akadémia 1.

Hallottál már a Jedi képzőről?
Arról a helyről, ahol az ifjú padavanok az Erő segítségével tárgyakat emelgetnek, és ahol Kitmama a vuki tanár testnevelést oktat a diákoknak?
Roan Nochez régi vágya, hogy csillagpilóta legyen, de a tanév kezdetén mégis a Jedi képzőben találja magát.
A népszerű művész, Jeffrey Brown vicces történetei elevenednek meg a lapokon, és a tőle megszokott módon a nevetés most is garantált.
Természetesen a Blogturné Klub sem maradhat ki Roan kalandjaiból, ezért június 6-tól 13 állomáson keresztül olvashattok a megjelent két kötetről. Megismerhetitek, sőt ha velünk játszotok, tiétek lehet az egyik példány!

Jeffrey Brown


Jedi akadémia 1.

(Jedi akadémia 1.)
Kiadó: Kolibri
Besorolás/műfaj: ifjúsági
Megjelenés ideje: 2016.
Fordította: Horváth M. Zsanett
Oldalszám: 160
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 4/5
“Egész életemben arra készültem, hogy pilótasuliba fogok járni - erre nem vettek fel! Szinte ugyanakkor megkeresett egy kicsi, zöld fickó, akit Yodának hívnak, és meghívott a Jedi Akadémiára. Ezért járok most egy olyan suliba, ahol űrlényekkel és droidokkal vagyok együtt, és olyan fénykard-mániásokkal, akik tárgyakat emelgetnek az elméjükkel! Hogy fogok megfelelni az elvárásoknak? Mintha a középiskola önmagában nem lenne elég problémás…”

Első Star Warsos élményem egészen 1995-ig vezethető vissza, amikor VHS-en láttam az első alaptrilógiát. Csillogó szemekkel tapadtam a képernyőre és örökre megbéklyózta az én és az űr életét. :D Amikor a lányok balerinák szerettek volna lenni és űrhajó kapitánya, kalóz kapitány vagy Jedi szívesebben lettem volna. Néhány év múlva az Enterprisera is fel akartam szállni, Csillagkapuval utazni, Hegylakóvá válni és Babylon 5-ön akartam nagykövet lenni, ez utóbbi már nőiesebb... :D Szinte látom a Baljós árnyak beharangozását és addigra mi már a mozivászonhoz ragadtunk és legalább 2x néztük meg a filmet. később a Klónok támadásánál ez a szám még magasabb lett. Szóval nekem nosztalgikus és ahogyan Roan, nekem sem volt más álmom, mint űrhajóssá válni vagy Jedivé. Ezért kezdtem bele a könyvbe... :D

Roan egy kisfiú hatalmas álmokkal, szeretne csillagpilóta lenni. Sajnos mikor kézhez kapja levelét nem örül ennyire, elutasították a pilóta suliból és helyette az unalmas zöldséges mezőgazdasági suliba küldik tovább. Legnagyobb meglepetésére Jedi Akadémiától érkezik levele és kiderül, úgy gondolja Yoda mester, hogy Roan tökéletesen teljesítene a suliban. Kezdetét veszi Roan új kalandja a suliban, ahol már nem annyira kezdőkkel kerül egy osztályba...


Forrás: Jeffrey Brown
A könyv képregényes napló formátuma rendkívül meggyőző, egyszerű, mégis kifejező rajzok igazán kedvessé teszik a történetet. Gyerekszemmel imádtam volna, hiszen lenyűgözött az űr, a galaxis és persze én is csillagpilóta akarta lenni, de sosem volt olyan mákom, hogy Jedi Akadémiára felvegyenek. :'( Mondhatni teljesen azonosultam a kis Roannal, hiába lehetnék az anyja. :D 

Tetszik a történet koncepciója, számos klasszikus Star Wars karaktert visszahoz újabb köntösbe bújtatva. Természetesen gyerekeknek nem lehet cuki bérgyilkost mutogatni, így marad a Wooki Kitmama, bölcs Yoda mester és gondolom néhány jogi dolog miatt RW-22. :D - Ezt nem hagyhattam ki, Lucasfilm fémjelzett a könyv. :D  - Jó, Garfield kilóg a sorból, eredetileg ő nem volt kedves jó szándékú úriember. :D

Visszatérve Roan számos gyerekeknek problémát okozó dologgal küzd meg, mint a kirekesztés, nem tökéletes mintadiák, jegyei noha kitűnök ott görbül egy kettes, ami az ő szívfájdalma. Átgondolva valóban ilyen gyermekgondok vannak sokszor. Szerencsére Roan nem gyáva, egyből feltalálja magát és mindent megtesz jegyei javításáért és a rossz lurkók leszereléséért. Mi több, igyekszik minél több diákot megismerni, segít másoknak, ezzel pedig kiérdemli az igazi elismerést.

Bevallom a gyermeki énem rajong a könyvért, igazán szórakoztatónak találta és amint leültem ki is olvastam. Cuki történet, rajzok és igazából van morális mondanivalója az egész sztorinak. Bátran adnám kisebbek kezébe, fiúknál első olvasói élménynek is kiváló. Abszolút kedves mesés történet rendkívül szép családképpel, testvéri példamutatással, valamint kitartásról. Talán nekem néha hosszúra nyúlt bizonyos rész, de mondom nem vagyok gyerek, ritkán olvasok gyerekkönyveket és a Star Wars rajongói énem ordította nekem ezt el kell olvasnom. :D Tehát én azt mondom, hajrá kis srácok és űrhajó rajongó barátnéim, könyvre fel! 

Ha nem tudjátok, akkor ugyanaz a könyvek írója, mint a Darth Vader és fia, Darth Vader és barátai, Jó éjt Darth Vader komikus képregényeké. Abszolút kortalanul kihagyhatatlan. :D




Nyereményjáték

Bemutatjuk nektek a karaktereket, akik a Jedi Akadémián szerepelnek, néhányuk talán ismerős lehet. A feladat, hogy a nevüket írjátok be a Rafflecopter megfelelő sorába. De ne izguljatok, ha újak a szereplők, a bloggerek nevüket elrejtették a bejegyzéseikben, úgyhogy ki is tudjátok rakni őket!

Figyelem! A beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.





Állomáslista:

Jedi Akadémia 1.
06.06. Olvasónapló
06.07. Insane Life
06.08. Függővég
06.09. Dreamworld
06.11. CBooks
06.12. KönyvParfé

Jedi Akadémia 2.
06.14. Deszy
06.15. Dreamworld
06.16. Insane Life
06.17. Függővég
06.18. CBooks

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése