Ads

Becca Fitzpatrick: Csitt, csitt


Egy kedves barátnőm adta kölcsön még januárban. Nem olvastam évek óta YA könyveket, így elég friss élmény volt. A történet akkor tetszett, de mostanra már számomra is nyilvánvaló, hogy egy klisé halmaz. Mivel amikor olvastam egy emlék is fűződik hozzá így gondoltam megírok egy kritikát is a sorozathoz. (Szép lassan...)
Félúton voltam amikor a tengeri malacom elpusztult és rohanni kellett vele az orvoshoz. Így élesen él bennem az emlék és a nap is, hogy január 21-én olvastam ezt a könyvet.

Becca Fitzpatrick

Csitt, csitt



(Csitt-Csitt 1.)

Kiadó:  Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2010
Besorolás: Young Adult (Fiatal felnőtt)
Kategória: paranormál-romantikus, angyalok, 
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Magyar
Oldalszám: 360

Molyos értékelés


Az alapötlet ennek a könyvnek az esetében tetszett. Minden szép és jó, kivéve a kivitelezés már nem annyira győzött meg engemet arról, hogy ez jó is.

Nora  - az átlagos tinilány egy napja úgy kezdődik mint a többi. Iskolában ül legjobb barátnője, Vee mellett. A rend felborul, amikor biológia tanáruk átülteti az iskola egyik legfurcsább diákja mellé. Ezt heves tiltakozással díjazza, de a nincs mit tenni, a tanár nem akarja visszavonni szavát.
Egy iskolai dolgozathoz információk kellenének Norának a fiúról, aki nem hajlandó megadni neki ezt az örömet. A lány félti jó jegyeit, így bárhova utána megy - egy kaszinóba, bárba, munkahelyére, sötét sikátorba, kocsijába - akárhova. Később sok bajba sodorja kíváncsisága. Ez a gyűlölet szép lassan szerelemmé alakul. (Tényleg?...)
Na igen, Folt részéről hatalmas hiányosságokat érzek. Végig olyan az érzésem, hogy semmit nem akar Norától, csak megfektetni, vagy esetleg strigulázni. (Hiába mondja ő nem így tervezte...) Mi lenne ha kiderülne egy komoly baltás sorozatgyilkos? SEMMI! Nora így is szeretné, mindennap tisztítaná neki a kis baltácskáját. Ráadásul amikor mondja, hogy elején tényleg meg akarta ölni... Na ki azaz elmebeteg aki ilyenkor még mindig vonzódik egy pasihoz? Um, egy mazochista vagy esetleg egy Nora... Nem tud Foltról semmit az elején, de semmit. Látja, mennyire veszélyes, mégis lohol utána, mint egy kiskutya. Nem látja azt a tényt, hogy bejön neki az első pillanattól.
Vidámparkról ez jut eszembe.
Nora enyhén üldözési mániás. Azzal rendbe lennék, ha hangokat hall, lát stb. Mégis valahol már idegesítő. 
Ennyire paranoiás miért nem deríti ki? Ráadásul, ha egy pasit aki bejön nekem gyanúsítok, akkor miért nem húz el jó messze tőle... Oké, tényleg nem ő volt, de akkor is van rossz strigulája... (A vidámpark ahol történetesen tényleg meg akarta ölni...) 

A könyv történetre nem mondom azt, hogy egyhangú, de nem éreztem azt a pörgést amit egy ilyen jellegű könyvnél szeretnék. Hiányzott belőle nekem valami. Nem tudom megmondani mi ez a valami. Alapvetően nem lenne rossz a YA kategórián belül, mégis nem volt meg benne az a sajátosság, amire azt mondhatnám ez egy jó könyv, vagy wow ez egy nagyon jó könyv! 
A vége nem rossz, a házban mikor "itt a Nora hol a Norát" játszanak, ez után azt hiszed meg van a főgonosz, de mégsem. Gyorsan kapsz egy kis akciót. Utóbbi nagyon jó volt, élveztem. Noha titkon drukkoltam a gonoszoknak is... Legalább Vee-t vigyétek magatokkal... :D 
Főgonosz kiléte nem kérdéses ebben a könyvben. Legelső megjelenésétől teljesen egyértelműen tudni kicsoda. Az első mondatától tudtam ő az. Miért? Mert ennél klisésebb nem lehetne. :D Rendben, két főgonosz is van benne, de egyik sem kérdéses, azt is meg tudod mondani az első beszélgetésből, ki milyen  és melyik volt. 
Vee egyenesen idegesített. Valahányszor megjelent én már forgattam a szememet, hogy megint? Ha az én barátnőm lenne, már rég kivágtam volna.
Az anyuka személye zavart. Olyan szereplő aki azért van, mert muszáj benne lenni a könyvben. Amikor leégett a ház sem mond semmi különösebbet, legfeljebb egy ejnye-bejnyét. Az enyém szerintem seprűvel kergetett volna a ház körül. Minimum. Véleményem szerint igyekszik az írónő elérni, az anyuka ne is legyen a könyvben. Csak olyan töltelék szereplő. Apukát már felesleges is lett volna beleírni, ezért meghalt még a múltban...
Megelőlegeztem 4 pontot, mert a második még jobban nem tetszett. Azt már majdnem végig szenvedtem.

Pontozás:
Történet kivitelezése: 3/5
Történet elgondolása: 5/5
Karakterek: 
    Nora: 4/5
    Patch (Folt): 4/5
    Vee: 2/5
Humor: 3/5
Összesen: 4/5
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése