Ads

L. J. Smith - Titkos kör 1. - A beavatás (blogturné)

L. J. Smith


Titkos kör - A beavatás


(Titkos kör - Secret Circle 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Műfaj: YA
Kategória: romantikus, mágia, misztikus, boszorkány
Megjelenés ideje: 2014.04.25
Olvasott nyelv: Magyar
Fordította: Komáromy Zsófia
Oldalszám: 240
ISBN: 9789633735794
Megtetszett? Itt beszerezheted.
Pont: 3,5/5
  Miután kénytelen volt a napfényes Kaliforniából a borongós New Englandbe költözni, Cassie visszasírja régi életét. Ugyanakkor furcsa kötődést érez egy csapat ijesztő kamaszhoz, akik az iskoláját uralják. Beavatást nyer a New Salemet évszázadok óta uraló boszorkányok rendjébe, bekerül a Titkos Körbe, amely egyszerre jelent mámorító izgalmat és halálos veszélyt. Ám amikor beleszeret a titokzatos és érdekes Adambe, Cassie-nek döntenie kell, hogy ellenáll-e a kísértésnek, vagy szembeszáll a sötét erőkkel, hogy megkapja, amit akar – még ha ez azt is jelenti, hogy elég egyetlen rossz döntés, és utolérheti a vég.



Első kiadás - 1992
USA
A könyvvel akkor kezdtem el szemezni, amikor eredetileg még adták a sorozatot. Nagyon megtetszett. Eredetileg féltem tőle, mert a Vámpírnaplók sem sorozatban, sem pedig könyvben nem tetszett. No, de én mindenkinek mindig megadom az esélyt, mert egy könyv vagy sorozat nem jelenti azt, hogy még rossz. Megadom az esélyt, hogy csak ki kell forrnia az írónak, esetleg pusztán annyi az oka, nem az én asztalom a történet.
Egyáltalán nem bántam meg, hogy elolvastam a Titkos kör nyitókötetét. Pozitív csalódás volt számomra és szerintem nagyon jó irányba indult el az írónő.

A karaktereket egészen megkedveltem, Cassie kissé túl naiv számomra, noha ilyennek is kell lennie. Meg hol lenne a karakterfejlődés? 
Második kiadás - 1999
USA
A többi szereplő sem egysíkú, vannak sajátos jegyeik. 
Némelyik karakter az elején még unszimpatikus, de később kezdi megszerettetni magát, ráadásul nem mindig teljesen jók vagy rosszak.

A történettel is megelégedtem, új hely, új lány esete, aki belecsöppen az iskolai élet sötét oldalába. Van benne misztikum, rejtély és némi izgalom is. Mindegyik szereplő próbál egy kicsit maga kedvére is tenni, néhol akár kegyetlenebb módszerekkel is.

Könnyű délutáni olvasmányként ajánlom, persze ha lehet, a folytatás se legyen messze. Rajongóknak kötelező darab ez a könyv, olyanoknak, akik még semmit nem olvastak a kedves írónőtől, akár jó kezdet lehet. Van benne némi mágia, kis romantika és sok-sok szereplő.

Első kiadás - 1995
UK
Ami nekem mégsem nem jött be annyira, az, hogy még mindig rövid a könyv és kevés a mozgás benne. (Csak a Vámpírnaplókat olvastam előzőleg.) Alapvetően azokat a műveket kedvelem, amelyikben mindig mennek, történik valami, sok az impulzus, ami a főhőst éri. Itt nem éreztem ezt. Lehet új városba érkezett, új emberek vannak és szívatják őt, de én többre vágytam, kicsit pergősebb is lehetett volna. Amikor pont beindulna az egész történet, megörülök, valami akciódúsabb jelenet fog jönni, snitt, vége is van. – Ezek ellenére, szerintem az írónő határozottan jó irányban halad. A történetben érzem a potenciát és ha így folytatódik ez a sorozat, akkor még sokkal jobb is lehet.

Borítókról:
Eredetileg a könyvsorozat 1992-ben indult útjára. Azóta újabb kiadások jelentek meg és számtalan nyelvre lefordították már. Ezekből hozok nektek egy gyűjteményt.

Negyedik kiadás - 2002
Az első kiadáson kék alapon a kör tagjai vannak (ha jobban megnézitek 12 tag / ember van rajta. Noha kissé nehézkes megállapítani ki melyik, de azért némelyik könnyen eltalálható. :D 
A második kiadáson hasonlóan az elsőhöz, ugyan az a kép, csak egy kicsit megvágták, ezért 11 tag van csak rajta. Ejej. :D 
A harmadik kiadáson minimalistábbra fogták csak a két főbb szereplő lány van rajta, Cassie és szerintem Faye. (Szerintem hatással volt a Buffy a vámpírok réme rá, mert határozottan az a sorozat jutott eszembe róla elsőre.
Negyedik kiadás már teljesen modern. A sorozatból készült kép díszíti, csakúgy, mint az omnibus változat (amikor több kötetet adnak ki egyben) ebook kiadását.

A további jelent meg még:
Az UK (britt) kiadás nekem a horror regényeket juttatja eszembe. Akkor volt divat ez az ijedt tekintetű szőke hölgy lobogó hajjal. Általában szellemes, gyilkosos és ehhez hasonló könyveken szerepeltek ilyen borítók.
1994-ben jelent meg a német változat, ami egyben az én személyes kedvencem is. :D Annyira retró és annyira az akkori műsorokat és Burda újságokat juttatja eszembe, hogy rögtön szívembe lopta magát.
Ami kreatívságot illeti és tényleg nagyon tetszik, az bizony az olasz borító, amelyiken egy bekötött szemű hölgy van. Szerintem nagyon igényes és teljes mértékben illik is a könyvre.
A cseh, francia, görög, német, lengyel - fél arc, semmi jellegzetes egyediség. (Tény, nagyon szeretem az olyan borítókat, amiknek mondanivalója van, mesél arról, hogy mit is rejt a könyv.)
A brazil egyszerű, de nagyszerű a fekete mintás borítóval.
A litván borító hasonlóan egyszerű, mégis igen kifejező ezzel a fekete és vörös mintázattal. Szintén nagyon megfogott.
Az orosz borítóban nem csalódtam. Ha nem látom melyik országé, akkor is tudom, ez bizony orosz. A színvilága, rajz mintázata, enyhe giccs - teljesen orosz jellegzetességekkel bír. Azért persze tetszik.
A romániait nem tudom hová besorolni. A képpel nincs bajom, de az egész sugallja: 5 perc sem voltam PS-el... (Kép kivág, rá egy egyszerű font és szöveg kiemelés. Mehet is a gyártásra.)
Az észt pedig ismételten, ahogyan Amerikában is, fölhasználta a sorozat adta lehetőségeket.


Omnibus - első és
második kötet ebook
kiadásának borítója.
Ötödik kiadás - 2011

Német borító - 1994
Olasz borító - 2009
                               
Cseh borító - 2011
Francia borító - 2010      
Görög borító - 2012
Német borító - 2010

Brazil borító - 2011
Lengyel borító - 2010

Orosz borító - 2010
Romániai borító - 2012

Litván borító - 2013
Észt borító - 2012

(Az eredeti forrás részben innen van, részben goodreadsről.)

Nyereményjáték:

Aki egy varázskör tagja, annak a mindennapi élet rutinjához tartozik a varázslás, a különböző varázsigék és varázstárgyak begyűjtése. De mire van szükségünk ahhoz, hogy egy Kör tagja lehessünk? A turné minden állomásán elrejtettünk egy-egy “hozzávalót”, melyet a bejegyzésben más színnel kiemelt betűkből kell összeraknotok.


A nyeremény ezúttal sem marad el! A játék végén kisorsolunk egy-egy példányt a Könyvmolyképző Kiadó által felajánlott 3 darab Titkos kör - A beavatás könyv egyikéből.
1.) Kedveld a Blogturné Facebook oldalát! (KÖTELEZŐ)
2.) Kedveld a Vörös Pöttyös? Szeretem Facebook oldalát! (KÖTELEZŐ)
3.) Írd be a helyes megfejtéseket! (KÖTELEZŐ)
4.) Oszd meg a turnét! (NEM KÖTELEZŐ)
5.) CSAK MAGYARORSZÁGRA szállítunk!



Résztvevő blogok:
04/26 Dreamworld - Salemi boszorkányok
04/27 MFKata gondolatai - Idézetek
04/28 Kelly Lupi olvas - A tévésorozat karakterei
04/29 Insane Life - Borítók
04/30 Media Addict - A sorozatról és, hogy miért kaszálták el
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése