Ads

Melissa West - Hover

Melissa West


Hover


(Taking 2.)

Kiadó: Entangled
Besorolás: YA
Kategória: romantikus
Kiadás éve: 2013
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Angol
Megtetszett? Itt beszerezheted.
Oldalszám: 400
A történet onnan folytatódik ahol előző kötet abbamaradt.
Ha nem olvastad, nem szereted a spoilereket, akkor kérlek most ne is olvasd tovább. :) Sok a spoiler ebben az előző kötettel kapcsolatban. Rögtön az eleje...

Az előző kötet magasra tette nálam a mércét, mivel az a kötet pörgős volt, jók voltak benne a "meglepi" fordulatok és a karakterekkel együtt izgulhattam. Kicsit féltem is ettől a második résztől, de ugyan akkor már teljesen bezsongva vártam rá. Az egész kötetet tekintve nem is csalódtam akkorát. Ezt mindjárt ki is fejtem miért...

Előző kötetben megtudtuk, hogy Jackson nagyapja nem mást, mint - Zeus a földönkívüliek vezetője. A vírusos járvány után, amibe kis híján Ari is belehalt, átkerült Loge-ba.
A Föld pusztulóban van, ugyanúgy ahogyan Loge is. Mind a két világnak szüksége van egymásra, mert kölcsönösen kiegészítik a másik hiányosságát, ám e miatt, Zeus el akarja pusztítani a megmaradt Föld lakosságát.

Ari és Jackson együtt kezdenek terveket szőni, hogyan lehetne Zeust eltávolítani? Hamarosan pár segítőjük is akad, akik szintén melléjük állnak. Loge lakossága is tisztában van, hogy Zeus megőrült és a hatalomvágy irányítja most már, nem a segíteni akarás. Végül egyetlen megoldás marad: Megölni Zeust.
Ez sikerül e? Olvasd el a könyvet. :)

A történet kevésbé volt pörgős mint az első rész. Míg ott végig történt valami és folyamatosan új helyen találkoztunk főhőseinkkel, itt pont fordítva volt. Az egész történet leginkább a lakás-kiképzőhely-iroda-kórház között folyt. Nem annyira mozgalmas, de nem volt unalmas sem. Végül a 4 pontot is azért kapta tőlem, mert ami tetszett előző részben - maga a tény, hogy mindig történik valami és mozgásban van az egész sztori - annak pont az ellentétét kaptam. Ha nem lettek volna elvárásaim és valami amihez már hasonlíthatnám, akkor sokkal jobban szerepelt volna, de az első kötet igen magasra tette a mércét. :) Tudom, hogy tud jobban West néni!
Ennek ellenére olvastatta magát a könyv. Hihetetlen gyorsan befejeztem, aminek örültem is meg nem is. :D Amikor vége és érzed hiányát... Na az a jó könyv!

Találkozunk Jacksonnal és rokonával - Villel. Imádtam Villt, egy igazi fényponttá válik a könyvben, mert Ő mindig mosolyt csalt arcomra. Szintén új és egy könnyen szerethető karakter Emmy, aki az egyik gyógyító és szíve akár a vaj. Na, és találkozunk Mamival, aki nem más, mint Zeus felesége és Jackson nagymamája. Mami valójában egy tündéri nő, pedig mint megtudjuk - sokat szenvedett. 

Ari és Jackson viszonya is sokat javul, hiszen előző kötetben minden amit hitt Ari összetört. Jackson iránti szerelme nem múlik el, de nem tud annyira már bízni benne, mint előtte. Kettőjük kapcsolata is folyamatosan újabb irányokat vesz. Persze a kötet végén boldog a beteljesülés, de ezt már tudtuk előre. :)

Karakterileg Ari és Jacksont továbbra is kedveltem. Ari megmaradt az igazi badass lánynak.  Amit nála kifogásoltam, hogy sokszor már túl vakmerő. Persze, muszáj neki annak lennie, de amikor látszik valamint, hogy ez egy öngyilkos küldetés lenne, akkor minek vág bele? Ezt nem tudtam az ő esetében megérteni, mert néha illogikusan cselekedett, ami nem baj, mert végül Jackson rávilágítja ezekre a problémákra. Jha! A másik amiben nem teljesen értettem egyet, az a bizalmatlanság amit Jacksonnal szemben mutat. A fiún látszik jót akar, próbál közeledni hozzá kedvesen, de Arinak ez jön át: Jackson ilyen vagy végig megjátszotta előttem magát?  Bízhatok benne vagy hátba támad? Ehm... Csodás kapcsolatnak nézünk elébe...
Jackson, akit előzőleg kicsit "puhábbnak" gondoltam mint Arit, mert folyamatosan háttérből irányított és mindig a lány kérésére ment bele mindenbe, vagy ha meg is kérte a lányt valamire, akkor Ari csinálta meg. Nem tűnt egy túl alfa karakternek. Azonban itt, ebben a kötetben bebizonyítja, hogy ez téves gondolat volt. Egyik részben nagyapja parancsára kiképzőként áll az emberek előtt, mert elvileg élő gyilkológépekké kéne képeznie őket, akkor végre látom benne a tekintélyt és a magaviseletet amivel kiérdemelte a vezető "unokája-fia" címet. Úgyhogy Jackson karaktere itt sokat nőtt az én szememben, sőt egyre jobban meg is kedveltem a srácot.

A történet apróbb bakikat leszámítva tetszett, ahogy írtam olvasmányos és ha tetszett első rész, akkor szerintem ez is fog. Sokan mondják, hogy a sorozat jobbára a Divergentre hasonlít. Őszintén bevallom, hogy azt a sorozatot még nem olvastam, így nem is tudom hasonlítási alapnak venni. Azt mondom: lehet így van. Azt is néha hallom, hogy Armentrout - Obszidiánjára hasonlít első kötet, de szerintem ez itt nem igaz, azon kívül, hogy a két írónő egy cégnél van... 
Úgyhogy amondó vagyok, inkább döntsétek el ti magatok, hogy milyen, inkább ne is hasonlítsátok semmihez. Akkor hihetetlenül jó olvasmánnyá válik.
Ezektől függetlenül ajánlom azoknak, akik szeretnének egy jó sci-fis, disztópiás YA-t olvasni.

Pozitív: A történet olvastatja magát, karakterek kedvelhetőek, könnyű délutáni kikapcsolódás.
Negatív: Gyengébb mint előző rész, Ari néha zavart hősködésével.
Kinek ajánlom: Akit érdekel a sci-fivel hintett disztópiás YA, valamint akinek tetszett a Divergent, esetleg a Armentrout - Lux/Luxen sorozata.




Pontozás:
Történet: 4/5
Leírás: 4/5
Karakterek: 
    Jackson: 4/5
    Ari: 4/5
Összesen: 4/5
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése