Ads

Winston Graham: Ross Poldark



Winston Graham


Ross Poldark


(Poldark család 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Besorolás/műfaj: Történelmi
Megjelenés ideje: 2018.
Fordította: Komáromy Rudolf
Oldalszám: 488 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 5/5
„Még jobb, mint a tévéfilm.” – Mary Ellen F. Dennard, Amazon
Winston Graham nagyívű család története mindmáig lebilincseli az olvasókat.
Az amerikai függetlenségi háború vérzivatarából szülőföldjére, Cornwallba hazatérő főhős alig várja, hogy viszontláthassa szeretteit. Öröme nem sokáig tart: édesapja meghalt, a családi birtok ebek harmincadjára jutott, kedvese eljegyezte magát Ross unokatestvérével, Francis Poldarkkal. A környék keservesen tengődő bányászai és gazdálkodói iránti együttérzése azonban arra indítja Poldarkot, hogy magához vegyen egy vásártéri csetepatéból megmentett, kiéhezett teremtést – ezzel a cselekedetével pedig végérvényesen megváltoztatja saját életét…
„Bátran ajánlom mindenki figyelmébe, aki nem veti meg a jó olvasnivalót.” – Dianne Barrette, Amazon


Másfél éve írtam a könyvről, miután hetekig kerestem és utólag derült ki nem jelent meg soha magyarul. Ledöbbentett és nem is értettem, habár azóta számos klasszikusnak számító könyv nem jelent meg itthon vagy 150 éves az utolsó kiadás. Komolyan, ilyenbe is belefutottam, klasszikus angol viktoriánus könyv és 1850 körül volt utoljára magyarul kiadva...
Igazából egy nagyon jó összefoglalót írtam róla, ezt elolvashatjátok ITT és most bővítve szeretnék hozzáfűzni és kontrázni az írásomra. :) 


Először is hihetetlenül örültem az itthoni megjelenésnek. Poldark hatalmas kis csücsköt kapott az én szívemben, talán jobban megszerettem, mint az Outlandert a főhősök lelki tépelődésével, belső intrikájukkal. Semmi szép nincs benne. Imádom a realitás földjén megmaradt enyhén romantikával átitatott történeteket. Különösen kedvelem emiatt Gaskell nénit is és az Édesek és mostohák csak hab a tornán, Észak és dél című könyve kevesen tudjátok szintén nem olyan régen jelent meg először magyarul. Ezt azért írtam le, mert szerettem volna nektek jó kis könyveket ajánlani a Poldark mellé, remek darabok jöttek fel, csak éppen itthon többségük nem olvasható. Úgyhogy elvetettem az ötletet. 

Akármikor újraolvasom a történetet megszakad a szívem. Demelzával nagyon együtt tudok érezni és a lány eleinte esetlen egérkének tűnhet ám lassan bebizonyítja valójában elnyomás alatt is képes bátor, erős nő lenni. Gyermekkora talán nem hagy bennünk mély nyomot, 'felnőtté' válása ami beindít a könyvben valamit. Nem csak Rossban, de az olvasóban szintén. Mai napig elérzékenyülök bizonyos részeknél és ezért ölelgetem sokszor magamhoz a könyvet, annyi érzelem van benne ha valaki át tudja érezni őket, hogy kifejezhetetlen.


Kisebb perverzióim közé tartozik szintén a férfiak által írt romantikus történet, ugyanis teljesen máshonnan közelítik meg a dolgokat, mint mi nők. Mi inkább érzelmekre fókuszálunk, de ha olvassátok Ross Poldark történetét nincs benne semmi szép, szenvedés és kőkemény szenvedés a történet, miközben a férfi vak a valódi szépséget tekintve. Pont ezért imádom őket! Férfiak mindig reális, földhöz ragadtabban írnak a legnemesebb érzelemről is, viszont iszonyúan tudnak szeretni és minden egyes könyvben ez adja meg nekem a pluszt a férfiak részéről.

Korábban nem írtam, egész történethez hozzátenném a nyelvezet s az úriasság ragadott meg benne még. Winston Graham noha a század elején született, még az igazi úriemberek világában nőtt fel és élt, kicsit a történet betekintést enged az ő felfogásukba. Sokszor elragadjuk magunkat mennyire kötött társadalom volt, ilyen szempontból szép tükörkép a könyv, hogy azért nem teljesen így volt. 

Nem ismételgetem magamat, remek könyv és nagyon nagy szívvel ajánlom mindenkinek a könyvet! Olvassátok el, mert a maga szárazságával és szenvedéseivel ott vannak az érzelmek és lenyűgöző ez az egész szíves egyveleg. Szerintem sokak kedvence lesz még ez a könyv. :)
Ha már itt tartunk, továbbra is ajánlom mellé az Outlandert vagy fordítva, meg nyugodtan olvassátok Gaskell két leghíresebb regényét. :)


Állomáslista
01.21 Insane Life
01.23 Betonka szerint a világ...
01.25 Nem félünk a könyvektől
01.27 Zakkant olvas
01.29 Nem félünk a könyvektől - extra
01.31 Kristina blogja
02.02 Deszy könyvajánlója
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése