Ads

Bridgerton - könyv vs film és a gondolataim (spoileres)

Először is reménykedek ez lesz a visszatérésem a blogoláshoz. Napokban 3 év olvasási válság után egymás után 4 könyvet olvastam újra, így esély van rá.

Rögtön rá is térek a lényegre, először is leszögezem minden oldalról SPOILERES lesz. Úgyhogy ha nem olvastad a könyveket és nem szeretnél előre tudni dolgokat akkor nem ajánlom a tovább olvasást.



Amikor Julia Quinn bejelentette, hogy sorozatot készítenek a Bridgerton könyvsorozatból hirtelen nagyon megörültem, majd kis idő múlva a megjelent castingnál ez a lelkesedés sajnos alább hagyott. A kötelező színes bőrűek, királynő meg minden apróság ami elrugaszkodott a korhűségtől inkább azt érte el nálam, hogy én ezt a sorozatot nem akarom és ezért nem is fogom szeretni. 
Végül megjelent a sorozat, ezzel együtt rácáfolt minden negatív érzésemre. Meglepően kellemes élményt nyújtott, jó szájízzel hagytam abba és várom a folytatást. Minden átalakítás ellenére tetszett, sokszor a könyv hangulatát megtartotta olyan helyzetben is, ami teljesen eltért a könyv szálától.

Nem értettem miként fognak 8 részes sorozatot csinálni ebből a könyvből, hiszen nem akkora terjedelmű. Gondoltam hátha első két könyvet egybe fogják gyúrni, hiszen ez is logikus lenne. Végül amire lehetett számítani sok új kitalált szál került bele. Amit említettem királynő, koronaherceg, szeretők, boksz stb.
Leginkább ami leterített és végig bosszús voltam miatta az Miss Marina Thompson karaktere. Olyan ismerős volt a neve mégsem tudtam hirtelen hová tenni, majd Phillip megjelenésével leemeltem az 5. kötetet és helyreállt a kép. Ugyanis Miss Thompson csak egy futó karakter a könyvben és valahol kíváncsi leszek hogy fogják a sorozatban beemelni ezek után Sir Phillip szálát.


Most egy kis spoiler következik akit érdekel. - Mivel Sir Phillip és Eloise könyve az egyik legkedvesebb számomra, ezért elárulva éreztem magam. Főleg, hogy így tudom Miss Thompsonnak meg kell halnia addigra. Korban is alig fog stimmelni, mert a két átkozott rossz gyerek akit hátra hagyott valami eszméletlen amit művel.


Jó nyilván ezt is át fogják írni, mint a Featherington családot. Ott is voltak erős hiányok, ilyen például a negyedik lányuk egészen fiatal a könyvben, még időben ágyba kell fektetni, illetve Mrs. Featherington már özvegy. Szóval Mr. Featherington szála teljesen új volt nekem is. Hozzáteszem nem volt zavaró, nem erőltettek pluszba bele sokat, mert legtöbbször hümmögött, meg kártyázott és fogadásokat kötött. Nem igazán kapott aktív szerepet az utolsó részt leszámítva. 

Habár sejthetően Simon jégkék szemeitől rögtön elköszöntem a casting miatt, amit Dephne olyannyira szeretett és azt hittem ez zavarni fog, sorozat utolsó részeinél rájöttem egyáltalán nem izgatott. Aki Simont játszotta szerintem ügyes és jól formálta meg, ettől milliószor rosszabb szereplőt is kaphatott volna. Simon jellegzetes karakterét tartotta, eléggé így képzeltem el a személyiségét a könyvek alapján. Nagyon makacs, de ezért lett Anthony legjobb barátja.
Daphne megosztó karakter, nekem egyik kedvencem volt mindig is. Megértem miért védte a nevüket és a botrányt akarta elkerülni, illetve küzdött Simonért. Tudta a múlt árnyaival küzd és ezt a csatát egyedül nem tudja megvívni. Végül az első gyereknél megint meglepődtem. Első három gyerek lány, ezért is fogadja el őket könnyebben Simon, mire a negyedik gyermek fiú már egészen hozzá van szokva a gyerekekhez.


Anthony megformálásán enyhén kiakadtam. A könyvben az egyik legkomolyabb Bridgerton, hiszen ő a családfő. Mindig kijelenti övé a felelősség és néha tivornyázik, nem igazán illett a képbe ez a Siennás szál, valószínűleg ki kellett tölteni valahogyan az időt, viszont ez nálam a karakter rovására ment. Kártyázik, iszik, mégsem az a nagyon kihívó személyiség, mindig a legvisszafogottabb volt a családban. Végül úgy voltam vele, hát jó, most ilyen és ennyi. Kívülről nem annyira látják ő miket művelt. 


Colint imádom, ő könyvét is nagyon szeretem. Eredetileg itt Daphne könyve azzal nyit, hogy éppen visszatér külföldi útjáról megannyi élménnyel. Elsőre nem is értettem mi ez a gyermekesség nála, végül a sorozat megértette, hogy ők felcserélték a történéseket így lehetett egy kissé gyerekes, felnőtt kor határán lévő férfi karakter, majd később felnőtté érik. Bevallom ez az ő könyvénél kell is, hiszen majd akit választ több okból nem egy egyszerű eset lesz. Mivel spoileres poszt, így leírhatom, hogy végül Penelopé oldalán köt ki és pont ezért nem könnyű elfogadtatni miért választotta citromkát - ahogyan becézik társadalmi körökben. Talán emiatt is ez a Miss Thompsonos szál illetve a feljebb említett okok miatt visszás lett, inkább akartam mindenkinek egy tockost lenyomni.

Most jön Benedict. Hirtelen megijedtem szegényből meleget csinálnak, pedig az ő Hamupipőkés jellegű története nagyon cuki. Szép lassan eldolgozták ezt a szálat és nem lett belőle sem kötelező meleg. Annyira nem jött át ő az egyik legmelegebb szívű és legkedvesebb Bridgerton. 

Ugye Eloise-t említettem, neki a levélírás hozza meg a párt, aztán jön egy újabb szereplő Francesca. Nagyon sokat nem látni a sorozatban és nem is emlegetik. Ha megnézitek észre is veszitek néhány jelenetben jelenik meg. Ő a történetben az egyik igazi szürke egérke szereplő a Bridgerton ágról. Ráadásul elkerül Skóciába és jó messzire sodorja az élet több testvérétől. Itt megint megállok, mert igazából az ő történetének alapja is másik szereplőre, azaz Miss Thompsonra lett nagyjából ráhúzva. Mivel sokan olvastátok a könyveket, ezért is írok spoileresen, akkor értitek a problémámat. 
Úgyhogy rájöhettetek miért lett nekem a legellenszenvesebb karakter szegény Miss Thompson, akit amúgy csak rövid ideig gyűlöltem volna.

Végül Gregory és Hyacinthról sokat itt még nem lehet tudni, nagyon gyermekek. Korban ők állnak legközelebb így majd ők fognak minden csínytevésben együtt lógni.

A méhecske visszatérő elemként nálam vitt mindent. Először annyira nem tűnt fel, hogy mindenhol ott van. Az esküvőn, gyermek születése egyszóval mindenhol. Igazából Edmund méhcsípés áldozata lett, így szállt a cím Anthonyra 18 éves korában. Úgy éreztem ezzel fejezik ki, hogy Edmund azaz az édeapjuk mindenhol ott van lélekben. Végtelenül cuki elem volt.


Összegezve a sorozat nekem minden ellenére tetszett. Hiába soroltam fel megannyi különbséget, mégis nézve a sorozatot nem akartam ennyire megúzni a párhuzamot, mert magát az érzést teljesen képes átadni. Vannak szálak amit nagyon megbolygattak és nem értem miért kellett, ám ha van vele tervük valamint nem kap kaszát a sorozat akkor izgatottan várom hogyan fogják folytatni. Mindenképpen nézném tovább és szeretném ha ennek hatására akár még néhány könyvet feldolgoznának, ha ugyanilyen feltételekkel is, de megcsinálnák.

Imádom a kosztümös filmeket, aminek happy end a vége és ebből nagyon kevés van. Alig találni hasonló sorozatokat és hiánypótló darabként tekintek rá. Reménykedek egyszer nagyobb igény lesz rá és mondjuk Poldark, Outlander, Austen, Bronte és Gaskell könyveken kívül más kedvelt és mondjuk modern írónő könyvét feldolgozzák. Nagyon jó könyvei vannak csak néhányat említsek Elizabeth Hoytnak, Sabrina Jeffriesnek, Lisa Kleypassnak vagy épp Mary Jo Putney-nek. Mindegyikük írt mozgalmas regényfolyamokat amik amellett, hogy van benne romantika, kicsi erotika jó történettel bírnak. Számtalanszor megkaptam miért olvasok történelmi romantikus könyveket, na itt a válasz. Szórakoztatóak és vannak borítók ellenére igazán jó művek, amiknek tényleg van tartalmi története s nem csak egy macsó miatt alélnak el a nők.

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése