Ads

Iskolalátogatás

Csütörtökön voltam az egyik helyi kínai általános iskolában. Aki valaha panaszkodott a kényelemért, az most azonnal hagyja abba. Komolyan. Soha ne szidjuk őket. Leszögezem többi kínai is megjegyezte ez a környék egyik legrégebbi, lepukkantabb általános sulija. Először is felújítások vannak, így a suliban nincs rendes út. Föld út megy végig, felvert betonnal. Minden beton, nincs egy darab lambéria vagy kövezés, csempézés. Úgy natúran. Nincs meleg víz. Egyetlen mosdó van, ami a wc, az is kis vágott betonból van, egy darab ajtó nincs rajta. A termekben fönt a szokásos egy-egy kínai mondat, falakon elvétve Einstein és társaitól idézetek. Iskola falain gyerekek képei vannak. Szekrények nincsenek, egy darab kivetítő van és persze ami otthon is van zöld tábla. Az asztalok nem tudom mikor élték fénykorukat, szerintem több generációt kiszolgáltak már. Ugyanígy a székek is. A székeknek nincs támlája, ilyen igazi sámli szerűek. Fűtést is felejtsétek el. Kabátban ül mindenki bent az órán, beleértve tanárokat is. Egy osztályban akár 50 gyerek is lehet.
Utána pár napig semmit nem csináltam, csak készültem mit fogok majd átadni gyerekeknek.
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése