Ads

Karen Marie Moning - Shadowfever (5)

Na ezt csont 5-re értékeltem. Jha, ez a kötet tetszett legjobban. Talán azért, mert eléggé összekuszálódnak a szálat mire ideérünk. Mindenki mindenkit gyanúsít mindennel...
Um, azért észrevettétek kevesebbet írtam a történetből ennek a sorozatnak esetében. Igyekeztem spoiler free verziót adni, de most lesz pár teóriám kifejtve.

Karen Marie Moning


Shadowfever


(Tündérkrónikák 5.)

Magyar fordítás címe: Új nap virrad
Kiadó: Random House 
Besorolás: Felnőtt
Kategória: paranormál, misztikus, urban fantasy, tündér
Kiadás éve: 2011
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Angol
Oldalszám: 704

Molyos értékelés


Elsőre meglepődtem, hogy biztos ilyen hosszúnak kell ennek lennie? Igen! :D Dupla hosszúságú a könyv.

Előző kötet végén Mac megölt valakit, sejtjük kit, végül be is igazolódik, hogy Barronst. Miután kap egy kisebb féle-fajta sokkot, rájön mindig is szerette őt, így Mac bosszúja megújult erővel csap le. Egy valamire nem számít. Barrons még sem annyira halott mint amennyire annak látszott. Az volt, de...
Ars Goetia
http://72demons.blogspot.hu/
Oké. Spoiler. Legelső kötettől kérdezzük mi és ki Barrons? Mindennel vádolják, noha mindig sorok között volt válasza. Igazából egy nagyjából 3 méteres, fekete szőrös, szarvas valami piros szemekkel. Um.  Könyvben sosem derül ki, de minden jel a démonra illik. Piros szem az első alap dolog démonológia szempontjából, utána a mágia magas fokú tudása, fekete mágiában való jártasság, halott nyelvek, jelei és társai mind-mind erre hajaznak. Nekem első gondolatom az Ars Goetia volt. Aki foglalkozott vagy foglalkozik okkultizmussal, az legalább egyszer belefut eme csodaműbe - művekbe. Goetia fejtegeti a démonok számait, keletkezését, jeleit, megidézésükhöz szükséges kulcsokat. Franciaországban már 1500-as években könyveket írnak erről, de Angliában csak 1904-ban Aleister Crowley bácsi jóvoltából ismerik meg. Teljesen stimmel a dolog. Spoiler és fejtegetésem vége. - Most itt tényleg valljam be, hogy míg mások cukrászok akartak lenni, én démonológia és kriptozoológiával akartam foglalkozni? :D
Mac tovább küzd, rájön mi rejlik benne. Mondanám, hogy képletesen, de itt szó szerint. - Nah. Benne van a Sinsar Dubh másolata. Most egy aprócska, tényleg kicsike logikai kérdés. Nem kéne ettől már halhatatlannak lennie? Elvégre 'A' könyv másolata, ami világot teremt és elpusztít. Saját életre akar kelni, de nem tud. Ha a teremtés dalát lemásolja valakibe, logikusan neki is semlegessé kéne válnia iránta. Ezért lenne halhatatlan. Hisz ha meghal akkor mi értelme volt lemásolni? Oké, ez tényleg egy aprócska logikai fejtegetésem volt. Már előzőleg írtam is róla.
Daniról egy olyan apró információ derül ki, amitől eddigi véleményünk hirtelen változhat. Ez mondjuk nem az ő hibája.
Könyv végén csak pislogtam. Kapkodtam fejemet, hogy hova is figyeljek jobban. Majdnem minden csak illúzió. Akikről elhittük lényegtelen karakterek, azok válnak leglényegesebbé. Majd persze V'Lane sem hagy minket cserben. (Még egy nyomós indok, hogy forró lávába lökhessem.)

Összegezem az eddigi összes kötettel:
Mac karaktere nekem a végén túl hirtelen világosodik meg. Nem volt olyan nagy átmenet. Mármint 5 kötet után hirtelen rájön mint nem tudott 4,5 köteten át magáról, körülötte levő emberekről, nem emberekről, világról.  Kicsit gyorsnak éreztem. Vége is egyszerre túl sok volt, de ezzel kapjuk meg az inger sokkot. :D
Barrons karakterét ebben a kötetben szerettem meg igazán, eddig el voltam vele csak, nah de itt... Egyszerű lélek, ki nem találnátok miért. :D Csak nem, csak nem mert át tud alakulni valami nem emberivé? Lepődjünk már meg. Végén mondjuk elmegy azért kicsit rózsaszínbe a dolog. Jó, tudom továbbra is egy emberevő szociopata, de akkor is. :) Az utolsó grilles részen viszont nagyon jót mosolyogtam.
Rowena már az örök búzamezőkön szánt. Követik őt persze sokan mások is.

Összességében haladva előre történetben, szerettem meg történetét is a könyvnek. Első három kötet nem tetszett, nem győzött meg ez jó nekem. Utolsó kettő annyira behozta magát és beváltotta hozzá fűzött reményeimet, hogy alig bírtam letenni. 

El sem hittem. Vége. Utolsó kötetre szippantott be annyira amennyire csak lehetett. Egyszerre olvasós történet. Külön olvasva nem érted meg miről is szól.

Most már nyugodtan mehettek aludni, álmodhatok szépeket. Az egész utolsó könyv egy nagy spoiler, de ha már eddig eljutottál, akkor sok kérdésre választ is kapsz. :) Úgyhogy...



Pozitív: Logikai, történeti csavarok.
Negatív: Mac hirtelen vált nézeteket.
Kinek ajánlom: Aki nem riad vissza egy kis tündéres, elborult dark fantasytól.


Pontozás:
Történet: 5/5
Leírás: 5/5
Karakterek: 
    Barrons: 5/5
    Mac: 5/5
Humor: 5/5 
Összesen: 5/5
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése