Ads

Karen Marie Moning - Hajnalra várva (3)

Karen Marie Moning


Hajnalra várva


(Tündérkrónikák 3.)

Kiadó:  Kelly
Besorolás: Felnőtt
Kategória: paranormál, misztikus, urban fantasy, tündér
Kiadás éve: 2011
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Magyar
Oldalszám: 318

Molyos értékelés


Harmadik kötetben Mac bizonygatja, hogy változik, de ezt nem igazán éreztem még. Könyv elején bele fut a könyvbe (könyvception.. :D) - Sinsar Dubh-al találkozik, szó szerint, mert alakot kezd váltani. Próbál valamivé, helyesebben valakivé alakulni. Barrons esetében csak később nyerünk választ, miért futott el...
Jayne felügyelő is rááll a kutatásra. Mac-nek mikor elege lesz felügyelő úr szimatolásából, tündér húst csempész ételébe, inkább lássa mi folyik valójában az utcákon. Legalább nem fogja elmebetegnek nézni. Döbbenet fogja el, majd hevesen védelmezni akarja eddigi szép kis városát...
Rowena továbbra is eléggé ellenségesen viselkedik Mac-el szemben. Nem akarja embereit mellette látni. Ez addig fajul, hogy fejvadászatot indít ellene. Ennek eredménye - halott sidhe-látó. Talán olaj volt a tűzre az, mikor megjelenik Mac - V'Lannel oldalán.
Falakat nem tudták megőrizni, végül teljesen leomlanak. Dublin összeomlik, teljes egészében kifordul. Elárasztják a sötét tündérek ocsmány népei, utolsókat rúgja város. Végül Föld lakosságának 1/3-a fog elpusztulni néhány ember miatt.
Úgy éreztem nagyon rossz voltam a kötet végén. Könyv végén megerőszakolják Mac-et, de mivel az apokalipszis négy lovasa volt, így egy másik könyv jutott eszembe miközben kényszerítik, hogy dobja el a kést. Melyik is? Larissa Ione - Eternal Rider, ahol pont a "háború" szájából hangzik el a mondat, durva magyar fordításban: "Egy pasi sem néz ki rossz fiúnak flip-flopban." - Tanulság: Vettek volna fel hawaii mintás flip-flopot és Mac magától is eldobta volna a kést. :P Oké, na. Csak az én morbid fekete humorom mondja ezt...

Karakterek... Mac esetében rettentően zavar, hogy csak magában bízik továbbra is. Mindenkit vádol mindennel. Tény, hogy mindenkiben van valami titkolni való és az egész könyvben senki nem az aminek látszik Például Barrons javára legyen írva, azon kívül, hogy egy rohadt szociopata, de sosem hazudott Mac-nek. Ha kicsit kinyitná szemét, szerintem sok rejtett információval is szolgált minden kötetben magával kapcsolatban. Ráadásul saját maga módján kifejezi Mac irányában az érdeklődését, hogy ez nem csak a könyv miatt van. V'lane ugyan így a tenyérbe mászásaival, valamint nem tűnt fel Mac-nek, hogy a tündérkirálynő sosem jelenik meg? Nem akarna próbálkozni valahogyan segíteni, ha már ő róla is szó van? Sok apró logikai dolog, amit már itt észre vettem.
Barrons szokásos furcsa, titokzatos karakter, aki néha hullákat cipel át a tükrön, vér áztatja ruháját és mi egy más. Rettentő sokszor árul el titkot magáról sorai - szavai között.
V'Lane idegesít. Komolyan. Annyira pofátlan, hogy pofán vágnám egy péklapáttal. Imádom a tündéreket, mármint ezt a féle alakváltós, gyilkolós, vámpírosokat is, de V'Lane-ben NINCS meg nálam a tökéletes kémia érzete. Viszket a tenyerem az ő esetében. O.o Ennyire irritáló karakter számomra Cassandra Clare Jem, Simon-ja, valamint az Angelfire könyvből Will.
Rowena homlokára van írva, hogy: T-R-A-I-T-O-R - Így nagy betűkkel és feketén villog.  Szerintem szembetűnő, de nem is próbálja az írónő titkolni...
Nagyúr. A bizonyos N. Zsarolja Mac-et. Végül csapdába is csalja. Ő engem is átvert a könyv folyamán, de szerintem sokunkat... Majd később kiderül miért.
Dani aranyos, hiperaktív karakter. Szerintem ne várjunk többet egy 14 éves, árvává vált lánytól, aki mindennap öl többet. Nekem elég volt így is. Próbál kedves lenni.
Fiona nálam közömbös karakter. Nincs sem negatív, sem pozitív előítéletem iránta. Később sem lesz, mert végtére is igaza van... Nah, de majd ezt ott.

Kötet végén valahogy így éreztem magamat:

Pontozás:
Történet: 5/5
Leírás: 4/5
Karakterek: 
    Barrons: 4/5
    Mac: 4/5
Humor: 4/5 
Összesen: 4/5
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése