Ads

Megérkeztem :)

Most megerőszakoltam a blogspotot, hogy elinduljon. Gondolom tudjátok, hogy Kínában működik a szűrő rendszer, ami szűr bizonyos honlapokat. Ilyen a blogspot, facebook, goodreads is. Szóval most komoly küzdelmet vívunk egymással. Noha nagy örömömre elindult. Ezért lehet néha nem lesz bejegyzés. Most is fél órát küzdöttünk egymással. :)
Vasárnap reggelre érkeztem meg Beijingbe. Budapesten a kialakult helyzet miatt várható volt késés, de a mi gépünk volt a legelső ami időben el is indult. Ennek köszönheően hamar bécsi reptéren találtam magamat. Ott több mint 5 órát kellett eltöltenem. Igen csak unalmasnak indult, de bécsi reptér szerencsére jól felszerelt. Ez azt jelenti, hogy kis wifi standok vannak, ahova kiteheted laptopodat, töltőre is teheted és ingyen netezhetsz. Mondjuk jó magam a telefonomat kaptam elő, arról skypeoltam ismerősökkel. Barátnőm figyelmezetett Beijingben marha hideg van, úgy készüljek. Szóval két nadrág, két pulcsi, sál, sapka, kesztyű, csizma. Lehet voltak akik furcsán néztek, de ki nevet a végén: ÉN. :D Miért? A gépen kapitány beszélt, finoman figyelmeztetve mindenki - hát bizony Beijingben -10 fok van, öltözzünk melegen. (Honnan? Bőröndből? :D)
Alig tudtam aludni ezen a gépen. Mivel több órás időeltolódás Kína, ez +7 órát jelent, így magyar idő szerint hajnal 3-kor érkeztem meg, ami itt reggel 10 volt már. Pekingi reptér rettentő nagy. Világ egyik legnagyobb reptere, így érthető okokból lassan ment a sor is. Délre ki is értem, csomagjaimat felszedtem, akik elém jöttek is megtaláltak, sőt egy étteremben ültünk az ebédünkre várva délre. 
Aznap eljöttünk HengShui (衡水) városba. Időeltolódás miatt sokat alszom még, de kezdek beállni az új időre. Még csak átfutottunk a városon, így nincs sok minden amit írhatok róla. Sok az ember, szokásos Kína hangulat amiért szeretem. Közlekedés még mindig feje tetején van, többi hagyományában sem változott. Sok-sok tea és forró víz.
Ételben más mint amit megszoktam. Kérdezték tőlem már páran mivel sűrítik a levest. Délen ilyen nincs, ezért válaszolni sem tudtam. Itt viszont megtaláltam őket és el is mondták, hogy a rizsből nyert keményítővel sőrítik. Furcsa, mert nagyon más a megszokott kis déli ételektől, de néha találok hasonló ízeket is.
Mindennap elvisznek enni, pihenek sokat, meg csinálom a kis dolgaimat. Lassan azért ráállok a dolgokra.

Madár távlatból Mongol terület.

Hajadunk már délre.

Befagyott tavak.

Szép csak. :D



Olyan mintha festmény lenne,
pedig nem. :) Hegyek.

Szélerőművek fentről,
befagyott tóval.

Ezt pedig éppen most ettem.

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése