Ads

100+ blogturné

100+ Blogturné
Úgy gondoltuk, egy rendhagyó blogturnéval ünnepeljük meg, hogy kerek 100 könyv szerepelt már a Blogturné Klub repertoárján.
Gyakran jönnek kérdések tőletek, olvasóktól a turnék háttérmunkáival kapcsolatban. Összeírtunk néhány kérdést, amikre válaszolva képet kaphattok, hogyan is áll össze egy blogturné, mi a tagok személyes véleménye egy-egy témában, mik voltak az emlékezetes pillanatok az első 100 könyvvel kapcsolatban. 
Ezen a turnén sem vesz részt mindenki közülünk, inkább csak a legjátékosabb kedvűek.



Fogadjátok szeretettel ezt a különleges turnét, utána pedig következhet az újabb 100 remek könyv!




1. Melyik könyv tetszett a legjobban a 99 turnés regényből? Vagy melyik 3?
A Túl a végtelenen a legelső, mert szerintem egy izgalmas és jól kidolgozott könyv. Tetszik nagyon a stílusa.
Második helyen mindenképpen az Angyali gonosz szerepel, mert nagyon nagy hatással volt rám ez a könyv. Mind morálisan, mind lelkileg mélyen érintett.
Az a gyanúm, szerelem könyv pedig könnyed, izgalmas és nagyon vicces. Imádom a vicces könyveket. 
Ezek közül nem tudok dönteni, hogy melyik is jobb.

Oh, baby boy. Come on, let's go party.... :D 
2. Ki volt a legszexibb karakter a 99 történetből? 
A perverz mindenünket. :D
Igazából ide akár egy Playgirl címlapot is betehetnék, de inkább nem teszem. (...mert nincs.)

Alig tudtam dönteni a sok fincsi falat közül, de végül Kaidan (Angyali gonosz) viszi a pálmát. :D (A másik esélyes játékos még Raffe az Angelfallból.)

3. Változtak a blogolási szokásaid a Blogturné Klub miatt?
Az első, kezdeti időszakban fél nap vagy nap volt egy poszt. Mostanra sokkal gyorsabbá vált egy poszt megírása és összetétele. :) Másban nem. Ugyanúgy vegyesen vannak a bejegyzéseim, még mindig döntőtöbbségben vannak az angol és nem blogturnés könyvek.
4. Mi volt a legjobb dolog, ami a Blogturnénak köszönhetően megtörtént veled? És mi volt a legrosszabb?
Első találkozásom
a könyves álompasimmal. :D
Sajnos kissé rideg és merev,
de amúgy jó fej és vasakaratú.

Újabb embereket ismerhettem meg. A Blogturné csapatból többen is személyesen ismerjük, vagy már ismertük egymást. Fontos nálunk a bizalom, mivel nincs nálunk főnök. Mindenki egyformán érvelhet és ellen érvelhet. Mi alakítjuk a klubbot és az arculatot. Ha vita alakul ki, akkor mindenkire hatással van. Inkább összetartunk ezért, semmint széthúzunk.
Amikor beléptem, akkor ketten lettünk fölvéve. A másik Loki (http://loki-olvasmanyok.blogspot.hu/) volt. Nem tudtam róla semmit és nem is ismertem, de igazából az egyik turné kapcsán derült ki, hogy ő is Jaejoong (kpop énekes - DBSK) rajongó, az is lehet, már találkoztunk. Nekem pedig minden Cassiopeia (DBSK rajongó) a barátom. :D Azóta nagyon jóban vagyunk. :D
A többieket is jobban megismerhettem, ezért köszönetet mondok a Blogturnénak és a csapat többi tagjának.
CB-t (http://cbolvas.blogspot.hu) a Végzet ereklyéi miatt ismertem meg, kiderült egy buliba járunk le. Egyik alkalommal összehoztuk a találkozót.
Angit (http://angelikablogja.blogspot.com) a romantikus könyvek miatt ismertem meg. Hasonló nagyon az ízlésünk. :)
Kellyt és Lupit (http://kellylupiolvas.com) valamint Deszyt (http://deszy-konyvesblog.blogspot.com) és Ramónát (http:// www.dreamworld-books.blogspot.com) egy Könyvmolyképzős, Három muskétás rendezvényen ismertem meg, pár évvel ezelőtt.
Tudtátok, hogy Fummie (http://fummiekonyvtara.blogspot.hu/) nővérét tanítottam? :P Ráadásul nem tudtam, hogy tesók, csak pár hónap után jöttem rá. – Mostanra belső poén lett, hogy üdvözlöm a nővéredet… Ő is téged.
Legrosszabb most nem ugrik be. Talán az, amikor rájöttem másnap turném van, és nem vagyok kész vele, miközben pont aznapra kellett leadnom egy 12 oldalas fordítást, ami tele volt szanszkrit szavakkal. Ezért szanszkrit-angol-magyar szótárban laktam épp, a turné pedig teljesen kiszakított belőle. Persze többször át kellett javítanom a szöveget is, mert belekerült némi szakszöveg is. :D 

5. Mint kampányfőnök, melyik turné állt legközelebb a szívedhez?
Három turnénak voltam a KF-je (kampányfőnöke) és „Az a gyanúm, szerelem” blogturnét imádtam leginkább. A kis háromfős csapatunk folyamatosan kommunikált, viccelődtünk. Ráadásul a könyv bannere adta magát.
Gondolom, tudjátok, de ha nem, akkor most már fogjátok, hogy a bannereket mi gyártjuk a turnékhoz. Néha órákat gondolkozik az ember rajta, de mint például ennél a turnénál, egyértelmű volt, hogy miként fog kinézni.


6. Miért jelentkeztél? Mi inspirált arra, hogy a klub tagja legyél?
A csapat, az olvasók. 
Tudok angolul, nem lenne probléma úgy sem, nem köt meg semmi. 
Azonban tudom, sokan nem így vannak vele és nekik fontos mi jön ki. Az emberek nem vehetnek meg minden frissen megjelenő könyvet, főleg, úgy, hogy benne van az a rizikófaktor is, netán nem tetszik nekik. Így legalább tudnak válogatni és dönteni, mi az, ami igazán érdekli őket.

7. Hogyan változtak az olvasási szokásaid az eltelt idő alatt?
Odafigyelek, hogy a turné előtt, lehetőleg hetekkel, már el legyen olvasva a könyv. Ha olyan helyzet van, időben tudjak szólni, hogy ki fogok-e lépni vagy sem. 
Alapból, a turnés könyvek prioritást kapnak nálam, megkapom, legtöbbször el is kezdem őket olvasni. Bár nálam ez rövid idő, mert 3-6 óra egy könyv.
Olyan könyvet semmiképpen nem vállalnék, ami nem tetszett. Így azok a könyvek, amiket épp tervezek olvasni, picit hátrébb csúsznak, de a turnéra nem fogok vaktában belevágni. 
Összességében nem nagyon, két turné vagy könyv között mindig elolvasok másokat is.

8. Mi a legnehezebb dolog a blogturnézásban?
Változó. Legtöbbször az extra. Megesett, hogy a poszt megírása. Ha a posztot írom, mindig gyorsan az olvasás után begépelem nyersen egy word dokumentumba. Akkor friss az élmény, teljes beleéléssel tudom átadni. Ha pár nap, vagy pár könyv után írom le, akkor ez már nem annyira friss. Olyankor én is érzem gyengébben sikerült a poszt, sokszor inkább fölidéznem az élményt, beleolvasok a könyvbe, néha ott is ragadok újraolvasni…

9. Kaptál visszajelzést valamelyik posztod extra tartalmával kapcsolatban?
Igen. :) Ezek a visszajelzések jól esnek és irányt is mutatnak, hogy merre induljak. Azt vettem észre, a borítókat szokták sokan szeretni. Néha egy-egy könyv spoilerét kérdezgetik még.

10. Mennyi időt vesz igénybe egy turnés poszt összeállítása?
Változó. Az idézeteket olvasás közben gyűjtöm. A borítókkal szoktam szöszölni. Egyértelműen az interjúk és fordítások veszik el a legtöbb időt. Átlagosan 2-4 órát szoktam az extrákra szánni. Ha nagyon elmélyültem benne, akkor fél nap is rámehet. Nem szeretek félmunkát kiadni a kezeim alól, ez igaz a hobbijaimra is, ami ebben az esetben a blogturné.

11. Nem könnyű együtt dolgozni 21 nővel és egy pasival. Volt valami, ami kivágta a biztosítékot?
Néha talán. Olyankor ingatom a fejemet, majd elmúlik. Mondjuk nehezen sértődős vagyok, és könnyen megbocsájtok. Innentől, ha valami nem bántó, nem veszem magamra.

12. Volt olyan turné, aminél utólag megbántad, hogy jelentkeztél rá?
Igen, de erről gyorsan le is jelentkeztem. :D

13. Számodra mi a legjobb része a blogturnénak?
Imádok extrákat, bannereket szerkeszteni. A visszajelzések is jól szoktak esni, még, ha a közös lapon történik ez.

14. Hogy látod a BTK-t 5-10 év múlva?
*Toffy winyója bootol*
Hajaj. Ha kapok egy gömböt, akkor simán megmondom. Netán egy zsebtükör?
Igazából, nem tudom. Nem vagyok ennyire előretervezős típus. Persze, vannak akik mindent előre megterveznek, de ez nem én vagyok, inkább spontán vagyok. Tudod, az, akit a barátai fölhívnak este 8-kor, gyere velünk bulizni, akkor elmegy. Akinek azt mondják, egy hét múlva vonatra ülünk és 39 órás lesz az út, akkor három nap múlva készen van.
Öt éve arcon nevetlek, ha azt mondod, azt csinálom, amit most.
Nem tudom. Biztos vagyok, lesznek föntök és lentek. A kezdeményezés jó, ha csiszolódik, még jobb lehet, hiszen minden nagydolognak kicsi az előszele.

15. Volt-e olyan könyv, aminek a turnéján szinte minden blogger részt akart venni? Amiért majdhogynem ölre mentetek?
Néhány volt, bár elenyésző a turnék számát figyelembe véve. Vannak nagyobb számú turnék, de olyan szerintem nem volt, amire mind a 22 blog jelentkezett volna.
Legalábbis nem vettem részt olyan turnéban, ami ölre mentünk volna. :D
Tény, ami tény. Csak olyat vállalok be, amiről tudom, tetszeni fog. Ha rezeg a léc, inkább magánban fogom elolvasni.

16. A 99 turnés könyv írója közül ki az, aki a legnagyobb hatást tette rád, akinek a stílusa a leginkább tetszett?
Lehet meglepő lesz, de Kim Stanley Robinson volt az. Nagyon szeretem az olyan könyveket, amin gondolkozni kell és ontológiai kérdéseket boncol. Az ifjúsági vagy felnőtt sci-fi műfaj előnyt élvez nálam.  

17. Ki az a bloggertársad, akit a legkevésbé ismersz?
Vannak páran. Név szerint Nancy (nancykonyvei.blogspot.com), Szilvamag (szilvamagolvas.blogspot.com) és Reaa (http://napifalat.blogspot.hu/).

Nem, nem a haja miatt. :D
Találkoztam velük, kedvelem őket, csak keveset beszéltem - Nitával (http://konyvgalaxis.blogspot.hu) és FantYAstic volumes-al (http://fantazmo.hu).

18. A 99  turnés könyvből melyik szereplő hasonlít rád leginkább? És kinek a bőrébe bújnál legszívesebben?
Modern boszorkány – Lauren
A természete és kicsapongása hasonló az enyémhez. Ő az egyik kedvencem.
(Balra, ahogyan elképzeltem őt. Tudom, hogy ez egy színésznő, de nekem akkor is Ő Lauren. :D )

19. Ebből a 99 könyvből, amit olvastál, azok közül melyik karaktert gyűlölted a leginkább?
Őszinte leszek, nem tudom. Biztos volt több karakter, akinél megjegyeztem nem tetszik, mert sokat sír. Ám annyira kirívó eset nem volt. Van néhány karakter, akiket élőben elásnék a virágágyásba és rájuk ordítanék, hogy a Terminátor ugráljon rajtatok, de ezek nem turnés könyvek.

20. Műfajt tekintve elég sokrétűek az olvasmányok a BTK-n belül. Mi az a műfaj, amit a leginkább kedvelsz? Azon belül mi alapján szelektálod a könyveket - mi alapján választod ki, mi az, amit olvasol és mi az, amit nem?
Kedvenc műfajaim: fantasy, sci-fi, paranormális romantika (ez a felnőtt), történelmi romantikus, new adult, chick-lit és romantikus, sőt még erotikus műfajt is szeretem. Ha választani lehet, akkor a felnőtt témájú könyveket szeretem leginkább.
A túl realista az, amit nem szabad nekem adni. Ha egy szereplő meghal, napokig képes vagyok befordulni és mélyen elgondolkozni rajta. Megelőzve ezeket, nem is olvasok ilyeneket.
A túl realistával, ami szinte életszagú, az a bajom, hogy én olvasáskor a valóságtól szeretnék eltávolodni. Ezért inkább a vidámabb, krimisebb, paranormális vagy fantasyt szeretem.
Ráadásul imádom a rosszfiúkat és a rosszlányokat. :D

21. Ki az a bloggertársad, akivel a legszívesebben találkoznál személyesen - azok közül, akikkel eddig még ez nem történt meg?
Mindenképpen az egyetlen és utánozhatatlan Andival (http://fuggoveg.blogspot.hu/) és Krisztával (http://kristinablogja.blogspot.com/ ).

... esküszöm, nem ismerem.
Szintén nem ismerem még személyesen Tibit (http://media-addict.hu), ha pedig az aranyhal memóriám nem téved (Jön a fal, bumm, mi is a neved?), akkor Ronival (roni-olvas.blogspot.com) és Wilwarennel (http://nemharapa.blogspot.hu) sem találkoztam még. Zakkanttal (http://zakkantolvas.blogspot.hu/) pedig többször terveztük, de szerintem elsiklottunk egymás mellett. – Bár ezt nálam nem tudni biztosan, mert a név és arcmemóriám olyan, mint a botsáskáé.

Hát, mindig arctalanul írunk itt...
Ezért, borzalmas, webcam kép, jobbra található. :D

22. Mennyi blogturnén vettél már részt?

A 100-ból 23-on. :D Amit turnén kívül elolvastam, az ennél jóval több. Sokszor nincs időm egy-egy turnéra fölkészülni, ezért előbb vagy utóbb magánban olvasom el.

Köszönöm, ha így most végigolvastad Toffy szóáradatát. Kalapomat emelem előtted. :D

Jha, ahogy a turnéknál megszokhattad, itt is egy kis játék vár rád. Sok érdekes nyereménnyel. :)

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése