Ads

Gena Showalter - Atlantisz (1.)

Erről a könyvről vegyes értékeléseket olvastam. Kíváncsi voltam tényleg rossz vagy jó? Esetleg mi a hiba vele? Volt akiknek sárkányokkal volt bajuk. Nah engem ez vonzott benne ami miatt el akartam olvasni. :D
A könyv első sorban érzelmekre megy ki. Végén van akció, noha közben folyamatosan mozgásban van mindenki.
A könyv címének fordításánál éreztem valami nem stimmel, de rá kellett jönnöm mi az. Itthon Atlantisz címen futnak a könyvek, ami eredetileg maga a sorozat címe. Heart of the Dragon (A sárkány szíve) után lett ez a címe, ami valljuk meg találóbb. Zavaró mit ne mondjak.

Gena Showalter


Atlantisz


(Atlantisz 1.)

Írta: Gena Showalter
Kiadó:  Ulpius-ház
Besorolás: Felnőtt
Kategória: romantikus, misztikus, urban fantasy, sárkány
Kiadás éve: 2010
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Magyar
Oldalszám: 416

Grace bátya eltűnik, néhány kifacsart üzenet kíséretében egy medált küld a lánynak. Aki természetesen nem tudja mire is jó. A dzsungelben egyedül hagyták, de még küzd, hátha nyomra bukkan. Így csúszik be a barlangba, majd a ködbe. Ott találkozik Dariusszal a köd őrzőjével. 
Darius sárkány, érzelmeket nem fejez ki, nem mutat ki, mert gyengeségnek véli. Lányt is meg kellett volna ölnie, de nem vitte rá a lélek, így megmenekül. Atlantiszba kerül, ahol az istenek által száműzött lények élnek. Akik félre sikerültek. Ilyenek a sárkányok, vámpírok és társaik.

Nekem tetszett az ötlet, hogy egy helyen összesűrítsünk mindenkit. Atlantisz amúgy is egy rejtélyes hely mai napig számunkra, így kapóra jött ez a hely. Benépesíteni száműzött lényekkel meg pofonegyszerű. Hiszen ha nem látjuk akkor miért ne? Mint írtam alakváltó sárkány fanatikus is vagyok, ezért külön szívem csücskébe benyerte magát ez a könyv. Noha sokkal inkább érzelmi alapokra épít. Folyamatosan mozgásban vannak, de igazi akcióra csak az utolsó 1/3-ban kerül sor. Így is aranyos volt.
Grace karaktere néha kicsit túl sipítozta magát. Kicsit fogtam tőle fejemet, de egészen elviselhető volt jó néhány másik karakterhez képest. Fegyverrel való bánása, tesójához való hozzáállását mindenképpen becsültem.
Darius esetében egy egész szép karakterfejlődés van. A jéghideg sárkányfiúból egy érzelgős lény lesz. Alig vártam, hogy végre rendesen átváltozzon. Nekem nagyon hiányzik, ha valaki már sárkány alakváltó, akkor legalább több időt töltsön abban a testében. Hiszen ezért olvasom... 
Könyv vége hatalmas wtf. Utoljára ilyen véget a "How to Marry a Millionaire Vampire"-ban láttam, ami ahogy címe is mutatja nem egy túl komoly irodalom. Szóval ennek annyi a vége, hogy annyira buta maga a főgonosz, hogy elengedik. Nah itt hasonló történik. Nem teljesen ez, de majdnem ez. Így nem tudtam vele igazán mit kezdeni. Majd meg fogjuk tudni.

Pozitív: Aranyos történet, sok lénnyel magába rejtve. Könnyen olvasható, szórakoztató.
Negatív: A vége nem éppen lezárt. Sőt semmilyen. Atlantiszt nem ismerjük meg, sem a különböző lényeket. Bőven lett volna mit még kifejteni.
Kinek ajánlom: Aki szereti sárkányokat, ha minden keverve van a könyvekben, nem riad meg ha érzelmi szál hangsúlyosabb.  Ha azért akarod elolvasni, mert Alvilág Urai tetszett, akkor felejtsd el. Nem hasonlít rá. Ne is egy velős és durva fantasy-ra gondolj, mint G. A. Aiken esetében.

Pontozás:
Történet: 4/5
Leírás: 5/5
Karakterek: 
    Grace: 4/5
    Darius: 4/5
Humor: 4/5 
Összesen: 4/5
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése