Ads

Samantha Young - On Dublen Street

Imádom Samantha Youngot. Erre vártam július óta, hogy mit hoz ki. Ahogy már előzőleg írtam, nekem minden YA könyvében olyan érzésem volt, ezeket felnőttnek szánta. Így most megörültem, hogy jajj de jó, megkapok egy jó kis felnőtt könyvet, egy olyan írónő stílusában akit imádok is. Tudtam nem lesz paranormális sem, de nem számított. :D
Pontoknál sokat vaciláltam, hogy 3 vagy 4 pontot adjak, de szőrösszívű voltam, mert más könyveknek is adtam 3-at ilyenért.
Közben el kezdtem olvasni Silvia Day - Bared to You (Asszem magyarul melléd láncolva lett?), mindegy. Az ennél rosszabb, de Szürke magasröptű trilógiánál az is jobb. Így 4 lett végül. :) Kezdem belőni hogyan lenne jó ezeket pontozni. 


Samantha Young


On Dublen Street


Írta: Samantha Young
Kiadó:  CreateSpace
Besorolás: Felnőtt
Kategória: romantikus, erotikus
Kiadás éve: 2012
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Angol
Oldalszám: 414

Jocelyn új albérletbe költözik. Ellie a lakás tulajdonosa, helyesebben bátya adta neki. Egyik nap Jocelyn fürdik, amikor kint hagyja törülközőjét, ezért meztelenül kell érte mennie. Persze ekkor fut bele Bradenbe, Ő Ellie bátyába és Ő egyben az előzőleg taxiban ülő szexi pasi is. Barátságnak indul közöttük minden. Sőt annak sem. Jocelyn amióta szülei meghaltak, majd miatta legjobb barátnője is, senkit nem akar közel engedni. Örül Braden semmit nem akar tőle, ő sem tőle. Csipkelődnek, vitáznak, de jobb nem elrontani. Ez lassan fordul. Braden barátnőjére kezd akaratlanul féltékeny lenni, szorítást érezni hasában. Saját maga letagadja érzéseit. Csak pszichiáterének mesél róla. Végül Bradennel megállapodnak egy barátság extrákkal kapcsolatban... 
A könyv szerintem az erotikus és romantikus határán táncol. Nem csak szexjeleneteket kapunk, hanem az első két hónapban egymással incselkednek. Részletesen látjuk kibontakozni kapcsolatukat, barátságukat a könyv során. Nem csak egymásra ugranak, mint kutyák a cupákra... (Wha. Nap hülye hasonlata. om-nom-nom.) 

Jocelyn karakterét egészen bírtam. Amit nagyon szerettem benne, hogy senkivel nem akar kapcsolatot. Nem szegény, dolgozik is, ezért nincs szüksége senki pénzére. A műben tényleg sokat dolgozik, nem csak kívülről meglátogatja munkahelyét. Nem is reménykedik egy gazdag pasiban. Nem fut egyből Braden karjába, csak közel 2 hónap után kezdenek bele ebbe a barátság extrákkal kapcsolatba. Ezt is 3 hónapig próbaidőre teszik, mivel senkivel nem akar járni. Utána mennének saját útjukra. Múltja kísérti. Vajon ki tud e lépni belőle, feledve régi emlékeket vagy örökre árnyékukban él?
Braden karaktere nekem néha túl üres volt. SŐT! Engem nagyon emlékeztetett az írónő egy másik karakterére. Mint írtam olvastam tőle mást is, ezért volt hasonlítási alapom. Az sima YA volt, de Bradenről nekem a Drip Drop Teardropból - Brennan jutott eszembe. A könyv egészében olyan érzésem volt, mintha azt a novellát olvasnám jelenkorban, minden természetfeletti lények nélkül. Még abban sem volt igazán, mert a Halál szobájában játszódik a novella lényegében. Visszatérve... Szerettem Brennant, amit nagyon értékeltem: megtudjuk a múltját. Nem ódzkodik a csúnya múlttól, sőt biztatja Jocelynt, hogy a sajátjával nézzen szembe.
A könyv összességében több mint 2,5 évet ölel fel. Végén az epilógusban kapjuk meg az utolsó két évet. Történetben néhol a jelenet hosszú, néhol rövid. Úgy éreztem hirtelen repült el a három hónap is közöttük. Végén kapunk egy kis drámát is, de gyorsan megoldódik. A műnek nincs komolyabb története. Csak az emberi életek. Mondom, ha olvastad novelláját, akkor nagyjából ugyan azt a hangulatot fogod kapni.
Lezárt könyv, ehhez nem kell folytatást várni. Szép, kerek és boldogság. :D Ez is pozitív, mert nem lett elhúzva mint a rétestészta, hátha több bőrt le tudnak nyúzni kedves olvasókról.

Pozitív: Igazán olvastatja magát. Könnyű olvasmány azoknak, akik imádják a sima egyszerű romantikus irodalmat. Kapunk közepe fele már szex jelenetet is. Nem a tipikus lightos romantikus könyv.
Negatív: Braden féle hasonlóság, néhol üresség. Nincs történet, csak emberi érzelmek. Ettől függetlenül nem rossz.
Kinek ajánlom:  Aki szereti erotikus, romantikus könyveket. Jó az írásmódja, nekem tetszett. Csak túl magasra tettem mércémet.


Pontozás:
Történet: 4/5
Leírás: 3/5
Karakterek: 
    Jocelyn Buttler: 4/5
    Braden Carmichael: 4/5
Humor: 4/5 
Összesen: 4/5

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése