Ads

cuucucccc

Mirez kérdései és válaszom rájuk:

1.Szoktál-e könyvet ajándékozni? Hogyan választasz? 

Igen, szoktam néha. :) Az illető ha sokat emleget egy könyvet, írót, akkor igyekszem megszerezni neki. Nem vagyok egy jó személy ajándékválasztás szempontjából. Így nem merek random választani senkinek könyvet. 

2.Melyik a kedvenc műfajod? Miért?

Sci-fi, fantasy, paranormális és kalandregények.
Nagypapám amikor kicsi voltam nagyon sok mesét olvasott, de Tolkient, Dzsungel könyvét is felolvasta nekem esti mese gyanánt. Nagymamám próbálkozott adni olyan műveket, amik nem fantázián alapulnak, de nem kötött le. Majd 10 évesen anyunak a Dűnéje kezembe akadt, később Dragon Lance krónikák, Lem is megjelent nálam. Akkor jöttem rá, hogy hozzám közel a fantasy és a sci-fi áll. Aztán nagy Star Trek, Babylon 5 rajongó lettem. később megjelent Darren Shan amit szerettem, mellette Ann Rice-t és 14 voltam amikor Anita Blake első kötete megjelent és ajándékba megkaptam. Így nem volt kérdéses nálam sosem, hogy milyen műfajt szeretek.
Persze ettől függetlenül olvasok világirodalmat is. Magyarok közül imádom Mikszáthot.

3.Szokott-e zenékről könyv eszedbe jutni, vagy akár csak egy jelenet? 

Igen, gyakran. Vannak mondatok, jelenetek amik egy könyvet nálam kiemelnek, ha a zenében szerepel valami hasonlat, akkor biztos eszembe jut róla. Utoljára Jang Ri és Xia Junsu duettje a Timeless című száma alatt jutott eszembe az azonos című Timeless könyv. Nem csak a címe, hanem hangulatában is.

4. És fordítva? Könyvről zene? 

Szintén igaz. Utoljára Samantha Youngról a T-ara - Day by Day szám jutott eszembe.

5.Melyik az a könyves helyszín amit szívesen meglátogatnál? 

Jó sok van ám. :D Mindenképpen egy csupa más teremtményekkel körbevett hely, vagy földönkívüli lennék, de erről 10 éves korom óta próbálnak lebeszélni. xP Talán élnék az Arrakison, imádtam a kék szemű fremeneket, de kevés a víz. Whahaha. xD
Élnék Cassandra Clare világában, abban elég sok minden él meg. xD Itt van víz is...
Tolkien világában és Michael Ende képzelet világában a Végtelen történetben is nagyon szívesen elidőznék, leélném életemet.
Összefoglalva szívesen lennék vámpír, démon, tünde (nem tündér), angyal, akár még egy orkon, huton is elbeszélgethetünk, de más nem nagyon. Például időutazó és tündér nem akarok lenni, nem füllik rá a fogam. :D

6.Melyik az a könyv, az eddigi olvasmányaid közül, aminek a legjobb volt az alapötlete? 

Mint észrevettétek egy picit Dűne fanatikus vagyok. Úgyhogy az mindenképpen szerepel mint legjobb alapötlet. Nagyon szerettem Lem - Kiberiádáját is. 
Dianna Wayne Jones - Palota trilógiáját is évek óta imádok.
Ami ismét nagyon megfogott az Cassandra Clare - Végzet ereklyéi könyvsorozat volt.
Tulajdonképpen sorozat, de ha a kiegészítő köteteket vesszük és azt, hogy képregény volt eredetileg, akkor a Babylon 5 világa az összetettsége miatt. (Ezzel senkit nem lepek meg. xD)

7.Mit szoktál csinálni, ha éppen nem olvasol, de van egy kis szabadidőd? 

Rajzolok, festek, tanulok, írok, kínai, filmet nézek. 
Imádok rajzolni, szóval általában azaz első ha nem olvasok. Mellette a kínai nyelvet imádom, olyankor előkapok valami kis művet, operát és azt nyúzom órákon át. Rubik kockával is eljátszok órákon át, ha leülök unatkozni, meg logikai játékokat imádom. Römizni, rendes asztali mahjongozni is szoktam.
Esetleg szétszedek és összeteszek egy gépet, mert ez is előfordul. Ha nagyon unatkozok, akkor az itthoni összes gépet újra szoktam húzni, hogy jó legyen. xD Nálam ez pár napos meló, mert kiírom a sok cuccot is róla...
Imádok aludni is... mormota voltam előző életemben.

8.Volt-e olyan könyv ahol a gonosznak szurkoltál? Melyik? És miért? 

Naná! Sokszor. Miért az egyik e-mail címem Zhadum, az árnyak őshazája? :D 
Hajlamos vagyok szurkolni a gonosznak. Volt olyan, hogy a főszereplő lánynak a főgonosz között és az ember normális srác között kellett választania és annyira felhúztam magamat, hogy nem a gonoszt választja, hogy dühöngtem magamban. xD Amúgy sokszor. Ha a főhőst nem bírom különösen, akkor is a főgonosznak szurkolok. Haha. Van ám Mardekáros pólóm is... xD kKkK

9.Milyen könyvet olvastál idén április 4.-én, és hogy tetszett? 

Milton - Elveszett paradicsomát egy szemináriumhoz, de a fordítás miatt fejemet a falba vertem. Szóval végül nem bírtam befejezni. Érezni hol fáradt el a fordító és nem értette mit akar Milton, hol volt elemében és ment neki a fordítás, mint a vízfolyás. Ott teljesen értelmes mondatokat alkot. :D

10.Van-e olyan könyv amit rajongva szeretsz és sosem unod meg az olvasását? Ha van melyik az? 

Igen. Kundera - A lét elviselhetetlen könnyűsége valamint a Tövismadarak. Mind a kettőt, ha valami bánatom van, akkor olvasom. 
Tövismadarakat 11 évesen olvastam, de annyira megszerettem, ha szerelmi bánatom van, biztosan újra elolvasom.

11.Tudsz-e zűrzavarban olvasni? Vagy teljes nyugalomra van szükséged?

Előny, ha buddhizmust tanul az ember és meditálni, hogy semmi nem zavarja. Így vagyok vele én is. Felőlem mellettem szétverhetik a kirakatot, hőzönghetnek, tudok tőle olvasni. Csak akkor nem, ha nem figyelek rá oda, mert más jobban érdekel. Amúgy bárhol, bármikor le tudok ülni olvasni. Kirekesztem akkor a világot és mégsem. Olyan telefonos - repülőgép módba teszem magamat. :D
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése